וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה הגדולה בדרום אמריקה הגישה בקשה לפשיטת רגל

חובותיה של לאטאם הצ'יליאנית, שהצי שלה מונה למעלה מ-300 מטוסים ומטיסה כ-70 מיליון איש בשנה, גרמו לה להגיש בקשה לפשיטת רגל לאחר ש-95 אחוז מטיסותיה הופסקו. מצטרפת ל-Avianca הקולומביאנית שהחלה בהליך דומה בתחילת החודש

עריכת וידאו:ניר חן

בסרטון: על הטיסות הישירות מברזיל לישראל של לאטאם

לאחר שממשלת גרמניה הודיעה על מתן חבילת סיוע ללופטהנזה, מגיעות חדשות פחות טובות מכיוון התעופה בדרום אמריקה. לאטאם, חברת התעופה הצ'יליאנית שהיא המוביל הגדול ביבשת, הגישה בניו יורק בקשה לפשיטת רגל בעקבות משבר הקורונה.

מטוס של חברת לאטאם. יח"צ,
חוב שמגיע ליותר מ-7 מיליארד דולר. לאטאם/יח"צ

לאטאם, שבסיסה בסנטיאגו, היא תוצר של מיזוג של שתי חברות - LAN Airlines הצ'יליאנית ו-TAM Airlines הברזילאית. לחברה צי של 315 מטוסים והיא מעסיקה כ-43 אלף עובדים, כשממוצע הנוסעים שלה עומד על כ-70 מיליון בשנה. החוב של לאטאם מגיע ליותר מ-7 מיליארד דולר. בעלת המניות העיקרית בלאטאם, המחזיקה בכ-20 אחוז ממניות החברה, היא דלתא איירליינס.

משבר הקורונה, שלאחרונה החל להשתולל בדרום אמריקה ובמיוחד בברזיל, גרם להפסקת מרבית הטיסות והוביל לכך שפעילות החברה תיפגע קשות, כש-95 אחוז מטיסותיה קורקעו. הבקשה לפשיטת הרגל (Chapter 11) מאפשרת, בעצם, לחברה להרוויח זמן, להמשיך לפעול ולנסות להגיע להסדר עם נושיה. מוקדם יותר החודש הודיעה גם Avianca, חברת התעופה המובילה של קולומביה, על הליך דומה. במסגרת התהליך רשאית חברת התעופה להסיר התחייבויות עתידיות, ולאטאם תבטל עסקת רכישה של יותר מ-30 מטוסים מבואינג ומאיירבאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully