וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר על איזיג'ט: נפרצו חשבונות של 9 מיליון לקוחות

19.5.2020 / 15:04

חברת הלואוקוסט הבריטית הודיעה היום, כי היא חוותה מתקפת סייבר קשה, שבה נפרצו חשבונות אימייל ופרטי כרטיסי אשראי של 9 מיליון מלקוחותיה. החברה: "נראה שלא נעשה שימוש לרעה במידע אישי"

איזי ג'ט איזיג'ט. יח"צ אור אלוני, מערכת וואלה! NEWS
מתקפת סייבר קשה על חברת הלואוקוסט. איזיג'ט/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ אור אלוני

חברת הלואוקוסט הבריטית איזיג'ט הודיעה היום (שלישי), כי חוותה מתקפת סייבר קשה שהשפיעה על תשעה מיליון מלקוחותיה.

לפי החברה, במתקפה נגנבו כתובות אימייל ופרטי נוסעים, כמו גם פרטי כרטיסי אשראי של 2,208 לקוחות החברה. איזיג'ט הודיעה לרשויות השלטון בבריטניה והיא ממשיכה לחקור את המתקפה.

חברת התעופה, אשר הפסיקה את מרבית טיסותיה בגלל משבר הקורונה, כפי שפורסם בוואלה! תיירות אמרה שלא נראה שנעשה שימוש לרעה במידע אישי של הלקוחות. עוד נמסר, כי החברה מעסיקה מומחים פלילים מובילים לחקירת הנושא. איזיג'ט הודיעה על המתקפה גם למשרד נציבות המידע ולמרכז הלאומי לביטחון סייבר.

הדמייה מטוס חשמלי רייט אלקטריק איזי ג’ט. יח"צ איזי ג'ט, מערכת וואלה! NEWS
"לוקחים ברצינות רבה את אבטחת הסייבר של המערכות שלנו"/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ איזי ג'ט

איזיג'ט: "אנו מצטערים על המקרה"

"אנו מתייחסים בכובד ראש לסוגיות אבטחה וממשיכים להשקיע בכדי לשפר עוד יותר את סביבת האבטחה שלנו", נמסר בהודעת החברה. "אין שום עדות לכך שנעשה כל שימוש לרעה במידע כלשהו, אולם עם זאת, בהמלצת משרד נציבות המידע, אנו יוצרים קשר עם 9 מיליון הלקוחות שהייתה גישה לפרטי הנסיעות שלהם, כדי לייעץ להם על צעדי התגוננות ובכדי למזער פוטנציאל של 'פישינג'. אנו ממליצים ללקוחות לגלות עירנות בנוגע לתכתובות שהם מקבלים כפי שבדרך כלל הם עושים. כמו כן, אנו מייעצים להיות זהירים ולגלות עירנות בכל פנייה שמגיעה מ- easyJet או מ- easyJet holidays למקרה שמדובר בגורמים מתחזים.

"אנו מצטערים על המקרה ורוצים להרגיע את הלקוחות ולומר שאנו מתייחסים ברצינות רבה לאבטחת המידע שלהם. איזי ג'ט בתהליך של פנייה ישירה ללקוחות שהושפעו, ואלה יקבלו הודעה על כך לא יאוחר מה-26 במאי".

מנכ"ל איזיג'ט, יוהאן לונדגרן, אמר: "אנו לוקחים ברצינות רבה את אבטחת הסייבר של המערכות שלנו ויש לנו אמצעי אבטחה חזקים בכדי להגן על המידע האישי של לקוחותינו. עם זאת, זהו איום שמתפתח ככל שתוקפי הסייבר נעשים מתוחכמים יותר.

"מאז שהמקרה נודע לנו, התברר כי בשל מגיפת הקורונה קיים חשש מוגבר מפני שימוש בנתונים אישיים להונאות מקוונות. אנו יוצרים קשר עם אותם לקוחות שהייתה גישה לפרטי הנסיעות שלהם וממליצים להם לגלות עירנות, במיוחד אם הם מקבלים הודעות חשודות. כל עסק צריך לגלות זריזות בכדי להקדים את האיומים. אנו נמשיך להשקיע בהגנה על הלקוחות שלנו, על המערכות שלנו ועל הנתונים שלנו. ברצוננו להתנצל בפני אותם לקוחות שנפגעו מהאירוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully