וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד החיובי של הקורונה: הלוויתנים סוף סוף מצליחים לתקשר ביניהם

4.5.2020 / 0:30

מחקרים חדשים מגלים: ההסתגרות בבתים ברחבי העולם מפחיתה משמעותית את הזיהום באוקיינוסים, עושה פלאים ללוויתנים, ומהווה הזדמנות בלתי חוזרת להתחקות אחר מנהגיהם

YouTube/World Wildlife Fund

עולם החי מסתמן כמרוויח העיקרי מהתפשטות נגיף הקורונה, שגורמת למיליוני אנשים ברחבי העולם להסתגר בבתיהם. הרשת התמלאה בשבועות האחרונים בסרטונים של חיות מסתובבות בחופשיות יתר ברחובות, אולם מסתבר שהמשבר הנוכחי מיטיב גם עם יצורים שחיים במים.

מספר מחקרים שבוצעו בסמוך לנמל ונקובר שבקנדה אוששו את הטענה שבזמן הקורונה נרשמת רמה מופחתת של זיהום באוקיינוס. הממצאים מצביעים על ירידה של לא פחות מ-20 אחוזים ברמת הזיהום הימי, שנגרמת בין היתר מתנועה הרבה פחות תכופה של אוניות בלב ים ושל אנשים בחופים.

לווייתנים מדברים. מתוך טוויטר, צילום מסך
המרוויחים הגדולים של תקופת הקורונה. לווייתנים מדברים/צילום מסך, מתוך טוויטר

החוקרים בדקו גם את מידת הרעש שנשמע בקרקעית האוקיינוס בימים אלה - וגילו כי הוא נמוך בכ-1.5 דציבלים מהממוצע השבועי לפני משבר הקורונה. כשבוחנים את השינוי על פני כמה חודשים, מתברר שמאז ה-1 בינואר ועד ה-1 באפריל הרעש הופחת בארבעה עד חמישה דציבלים.

הפרופסור דייויד ברקליי שהשתתף במחקר טוען כי המרוויחים העיקריים מהשקט באוקיינוס הם הלוויתנים. "הממצאים שלנו הראו שלוויתנים מסוגלים לתקשר בינם לבין עצמם בצורה הרבה יותר טובה בהשוואה לטרום ימי הקורונה", הוא אומר.

ברקליי טוען שדווקא עכשיו לאנושות יש הזדמנות נדירה להעמיק בלמידה על החיים שנמצאים בקרקעית הים. "אנחנו מתייחסים למצב הנוכחי כאל ניסוי אנושי עצום שמתרחש בכל העולם", הוא אומר. "יש לנו כאן הזדמנות נדירה להקשיב לעולם המים ולהכיר אותו כפי שלא הכרנו מעולם. כבר עשרות שנים שהאוקיינוס לא היה כל כך שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully