וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה מכה בתיירות: ירידה של 81% בכניסות תיירים בחודש מרץ

מרץ האיום בתיירות העולם הסתיים, ועתה מגיעים גם המספרים: 80 אלף תיירים בלבד נכנסו לישראל בחודש האחרון, לעומת 426 אלף במרץ 2019. וכמה כסף נכנס למדינה מאותם תיירים?

צילום: רוני כנפו, TPS, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: בעקבות הקורונה, נסגרה תחנת הרכבת בנתב"ג לנוחתים בישראל

כולם חששו מחודש מרץ הקשה בתיירות, ועתה מגיעים גם המספרים: בחודש שעבר נכנסו לישראל 80.7 אלף תיירים בלבד. מדובר בירידה של 81% ביחס למרץ 2019 שבו נכנסו לישראל 426 אלף תיירים, וירידה של כ-30% בהשוואה לתקופה המצטברת ינואר-מרץ המקבילה בשנת 2019. הירידה מיוחסת כמובן למשבר הקורונה.

ההכנסות מתיירות בחודשים ינואר-מרץ נאמדות ב-3,630,000,000 שקלים (כמיליארד דולר) ובחודש מרץ בלבד ב-417,450,000 שקלים (כ-115 מיליון דולר).

במשרד התיירות עובדים בימים אלה על היום שאחרי המשבר ומכינים חומרים לקמפיינים שיחזירו את התיירות לישראל וכן פעולות לעידוד תיירות פנים. במקביל המשרד נמצא בקשר עם חברות התעופה והשותפים העסקיים ברחבי העולם, כדי לשמר את שיתופי הפעולה המצוינים, שהושגו במאמצים רבים והביאו לשיא בתיירות עד למשבר הנוכחי.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, השתתף הבוקר (שני) בישיבת הועדה להתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת ואמר: "השיתוק התקציבי הביא לשיתוק מערך השיווק, שמונע צמצום נזקים ושמירה על התעשייה שצריכה להתכונן ליום שאחרי. אני מזכיר שאין תיירות ללא תעופה ולכן המשרד קורא להסדר עם חברות התעופה הישראליות כדי להחזירן לפעילות סדירה, וכן נמשיך להיות בקשר עם חברות התעופה הזרות כדי להחזיר את הטיסות לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully