וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הנחיות הבידוד החדשות: ישראייר וארקיע מפסיקות לטוס לחו"ל

שתי חברות התעופה הישראליות, שגם ככה צמצמו את פעילותן לאירופה, קיבלו מכת מחץ עם פרסום הנחיות הבידוד החדשות והחליטו להשהות פעילות לעת עתה. יתרכזו בטיסות הפנים. אל על, מצידה, דוחה פתיחת הקו לטוקיו לחודש אוגוסט

צילום: המרכז הרפואי פוריה, לע"מ, עריכה: עמית שמחה

בווידאו: המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל: 22,300 ישראלים נמצאים בבידוד בית

מקרקעים מטוסים: ישראייר וארקיע החליטו הערב (שלישי) על השהיית פעילות תעופתית לחול", זאת בעקבות הנחיות הממשלה החדשות בעקבות התפשטות הקורונה בארץ, בהן כל נוסע שיחזור לארץ מחו"ל החל מהערב ישהה בבידוד של 14 יום, מה שלמעשה אומר - סגירת השמיים האוויריים של המדינה עבור הנוסעים.

"בעקבות הודעת ראש הממשלה ומשרד הבריאות, ישראייר תפעל עד לסוף השבוע להחזיר את כלל נוסעיה השוהים בחו"ל. לאחר מכן תבטל החברה את טיסותיה הבינלאומיות המתוכננות עד לסוף חודש מרץ. הטיסות בנתיבים הפנים ארציים מחיפה ונתב"ג לרמון ימשיכו כסידרן. זוהי שעה קשה לענף התעופה והתיירות במדינת ישראל מאחלים החלמה מהירה לחולים ומקווים שניתן יהיה לחזור למסלול חיים תקין במהרה.

גם חברת ארקיע הודיעה על הפסקת הפעילות לחו"ל לאלתר. לפי יו"ר דירקטוריון ארקיע, אבי חורמרו, הפעילות לחו"ל של החברה מוקפאת עד הודעה חדשה, כולל לפסח, ומאידך החברה מתגברת את הפעילות הפנים-ארצית במטוסי האיירבאס 321 NEO, שעוברים חיטוי.

מטוס איירבאס Airbus 321neo LR ארקיע. איירבאס,
מטוס איירבאס neo LR של ארקיע. ימשיך את הפעילות שלו בארץ/איירבאס

מתרכזים באילת

"החלטנו להשהות פעילות כי מכניסים את המדינה לבידוד", סיפר בשיחה לוואלה! תיירות, גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות בישראייר. "ממחר אנו בעצם פועלים להחזיר את כל הנוסעים שלנו לארץ ומגלים אחריות ואז נעמיד את מטוסינו בפעילות הבינלאומית מסוף השבוע (15 במרץ) עד סוף החודש, כשהפעילות הפנים-ארצית תמשיך כרגיל".

שתי החברות יגבירו עתה פעילות בשוק טיסות הפנים, וזאת עקב שתי סיבות: ראשית, יש יותר ביקושים בטיסות פנים-ארציות לאילת, שנפגעה בגלל התיירים שפסקו להגיע, ושנית, יש גידול של ישראלים שלא טסים לחו"ל ומבקשים לנפוש סופ"ש באילת במקום בחו"ל.

לדברי סתיו, כל מי שהזמין טיסות בישראייר מה-16 בפברואר ואילך לתקופה שעד חודש יוני - לא יחולו עליו דמי ביטול עד שבוע לפני הטיסה, ושבועיים לפני בחודשים יולי-אוגוסט, כולל המבצעים האחרונים של החברה.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
דוחה את פתיחת הקווים לטוקיו, שיקגו ודיסלדורף. אל על/רויטרס

אל על דוחה פתיחת הקו לטוקיו

ובתוך כך, אל על, שהודיעה הערב שהיא תמשיך לשמור על שמיים פתוחים בין ישראל והעולם, דוחה את פתיחת הקו לטוקיו ממרץ לאוגוסט (לאחר שנדחה כבר לאפריל), כמו גם את הקו לשיקגו ממרץ ליוני, ולדיסלדורף מיוני לחודש יולי השנה.

"אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, אירופה ואפריקה וזאת בהתאם לביקושים ולצורך", ציין בהודעה מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין.

לאחר ביצוע הערכת מצב באל על, הערב, הוחלט על ביצוע שינויים והתאמות מסחריות בלוח הטיסות תוך התחשבות בכמה שיקולים מרכזיים: שימור הקשר האווירי לישראל לנוסעים ומטען, בריאות וביטחון הנוסעים והצוותים ומתן פתרונות ללקוחות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully