וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'או איטליה: ירידה של כ-50% בהזמנת חופשות לארץ המגף

26.2.2020 / 11:16

ריבוי הנדבקים בנגיף הקורונה באיטליה, גרם לישראלים להצביע ברגליים, ולירידה של כ-50% בהזמנת חופשות לארץ המגף. אבל גם שאר יעדים באירופה במגמת ירידה. בישראל דווקא נרשמה עלייה של 70% בהזמנת נופש במלונות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בסרטון: מספר הנדבקים באיטליה בנגיף הקורונה ממשיך לעלות

התפשטות נגיף הקורונה באיטליה, והחשש לזליגה ליעדים אחרים באירופה, משפיעה בצורה משמעותית על הזמנות טיסות וחבילות נופש של ישראלים ביבשת, בעיקר אחרי אזהרת המסע לצפון איטליה שפרסם משרד החוץ השבוע.

בחברת הנסיעות גוליבר, למשל, דיווחו היום (ד') על ירידה של 35% בביקושים של ישראלים לטיסות לאיטליה ובירידה של 15% בהזמנות לאירופה כולה. בתוך כך, מדווחים בחברה גם על ירידה של 20% במחירי הטיסות לארץ המגף.

בבדיקה שערך אתר טרווליסט להשוואת מחירים בתיירות, על היעדים הבאים בעקבות התפשטות הקורונה, נמצא שיש ירידה בביקושים וההזמנות לחופשות בשבוע הזה לעומת השבוע קודם. כך, למשל,
איטליה רושמת ירידה של 47%, ספרד ירידה של 9%, הולנד ללא שינוי, גרמניה ירידה של 26%, צרפת ללא שינוי, רומניה עלייה של 41%, גיאורגיה עליה של 23% ואילו לארה"ב עלייה של 8%.

ובתוך כך, חברות התעופה הישראליות מנסות לבוא לקראת הנוסעים הישראלים לאור הנגיף שמשפיע קשות על ענף התעופה בארץ ובעולם. אל על, למשל, הודיעה על מדיניות מסחרית מקלה ומתחשבת בקהל הנוסעים שתאפשר שינויים בכרטיסי טיסה מישראל לכלל היעדים של החברה באיטליה (כולל טיסות סדירות של סאן דור) לטיסות הממריאות עד ה-4 מרץ ללא דמי ביטול או שינוי.

אנשים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה בקולוסיאום, רומא, איטליה 25 בפברואר 2020. רויטרס
התיירים פוחדים להגיע. אנשים מתגוננים עם מסכה מקורונה בקולוסיאום, רומא/רויטרס

רומא בפחות מ-200 דולר

מספר הנדבקים בנגיף באיטליה, שלה גבולות רבים ופתוחים עם מדינות רבות באירופה, עלה השבוע ליותר מ-300 איש, ומספר המתים בה עומד כרגע על 11 בני אדם. זאת ועוד, במדינות השכנות לה, כמו אוסטריה ושוויץ, נתגלו גם מקרי הידבקות בודדים.

המחירים, כאמור, גם הם יורדים לטיסות לאיטליה. למרות שמרבית מקרי ההידבקות במדינה הם בחלקה הצפוני, גם אזורים מתוירים אחרים, כמו רומא שבמרכז המדינה, לא פופולריים בקרב בטסים וניתן למצוא אליהם מחירים מוזלים מאוד. בחיפוש שערכנו היום במנוע חיפוש הטיסות "סקייסקנר", מצאנו טיסות ישירות של אל על לרומא בפחות מ-200 דולרים לסוף השבוע הקרוב. טיסות אל על למילאנו, שבצפון המדינה, מצאנו היום ב-244 דולרים בלבד.

אבל אין ואקום בעולם התיירות, ואת החלל של החופשות בחו"ל תופס הנופש ברחבי הארץ. לפי חברת GROO (לשעבר גרופון), נרשמה עלייה של כ-70% בביקוש של חופשות במלונות בארץ, בהזמנות של חודש פברואר ובהשוואה לחודש ינואר. לפי הנתונים, נראה כי הישראלים מעדיפים יעדים לחופשות שיש בהן אטרקציות, כדוגמת אילת, ים המלח והחרמון והם מחפשים אלטרנטיבה לבילוי בחו"ל ולכן מעדיפים לינה במלונות בישראל.

ומה עם העתיד הקרוב? לדברי תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט, "ביעדי פסח אנחנו רואים ביקושים והזמנות עולות ליעדים יותר אקזוטיים ויעדי בטן גב מהצד השני של הכדור ורחוק מהקורונה, אך גם יעדים קרובים אליהם ניתן לקחת את כל המשפחה במחיר סביר יחסית וזול יותר. למשל זנזיבר, טיווט במונטנגרו, איי סיישל ועדיין מכבות ברשימה איסטנבול ובאטומי". לדבריה, ביעדים אלו רואים מגמת מחירים מעורבת יחסית - למשל, עלייה של 18% לאיסטנבול וירידה של 19% לבאטומי, כשמונטנגרו וזנזיבר החדשות יחסית על מפת המטיילים ומייצגות אזור טרופי יחסית דווקא רואים ירידת מחירים.

בחברת אופיר טורס מדווחים על כך שהישראלים מחפשים אלטרנטיבות לנוכח ביטולי הטיסות והחשש מהידבקות ביעדים השונים בחו"ל. "רק השבוע נרשמה אצלנו עלייה של כ-22 אחוזים בהזמנות לחופשות באילת, כ-18 אחוזים בהזמנות לים המלח וכ-7 אחוזים לאזור הכנרת - לעומת התקופה המקבילה אשתקד", נמסר מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully