וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה בטוחה לחו"ל בעידן וירוס הקורונה

בשיתוף הפניקס

17.2.2020 / 16:08

לאור הדיווחים על התפשטות הקורונה, אין פלא שרבים בוחרים לא לנסוע למזרח, וחושדים לגבי מידת הבטיחות ביעדים אחרים. ריכזנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות כשאתם מעבר לים

בהלת וירוס הקורונה. ShutterStock
מומלץ לעקוב מדי יום אחר ההנחיות שמוציא משרד החוץ באשר ליעדי הטיסה שלכם/ShutterStock

וירוס הקורונה, שהדיווחים עליו נשמעים מיום ליום כמו סרט אפוקליפטי, לא אמור למנוע מכם לנסוע לחו"ל, אבל מומלץ לעקוב מדי יום אחר ההנחיות שמוציא משרד החוץ. מעבר לכך חשוב לרענן את המידע באשר לכמה כללי אצבע שיעזרו לכם לנסוע בשלום ולחזור הביתה בשלום, וכמובן נזכיר לדאוג לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שהוא בגדר חובה לכל נוסע למקרה הצורך.

התחסנו מבעוד מועד

באזורים רבים בעולם קיימת הסתברות גבוהה להידבקות במחלות קשות כמו מלריה, צהבת או קדחת דנגי. לכן, מומלץ לבדוק לפני כל נסיעה מה הסכנות במדינות השונות ולפנות למרפאת המטיילים לקבלת החיסונים הדרושים. שימו לב שהעניין הזה לא רלוונטי רק ליעדים טרופיים ואקזוטיים כמו הודו או אפריקה, אלא גם למדינות עולם ראשון - את יוון ,לדוגמה, פקדה לא מזמן מגפת חצבת.

שתו מים מבקבוקים סגורים

מקור חלק ניכר מסכנות התחלואה במי השתייה. במדינות מתפתחות כמו הודו וסין לא תמיד יש מי שתיה ראויים בתשתית המקומית. אבל ההמלצה הזו נכונה לכל מדינה. צריך להבין שגם כאשר תשתית המים מעולה ומפוקחת בכל אזור, יש למיקרואורגניזמים במים מאפיינים ייחודים שהאוכלוסייה המקומית עמידה בפניהם, אך מבקרים מבחוץ עלולים לגלות כלפיהם רגישות. לכן ההמלצה היא לשתות מים מינרליים או מטוהרים ממקור אמין שנשמרו בבקבוק סגור.

זהירות עקרבים!

כשמטיילים ביעדים אקזוטיים צריך לקחת בחשבון נוכחות של בעלי חיים ארסיים כמו עקרבים, נחשים וחרקים מסוכנים. זה נשמע כמו מידע בסיסי, אבל כזה שיכול למנוע מכם סכנת מוות ואנחנו לא מגזימים. הקפידו על הלבוש, אל תסתובבו יחפים, הצטיידו בכילות ותכשירים דוחי חרקים, הקפידו לבדוק איפה אתם מניחים את הראש ולאן אתם מכניסים את היד או את הרגל. במקרה של הכשה של נחש או נשיכה של חיית בר פנו לטיפול רפואי. במדינות כמו הודו או תאילנד כלבת היא סכנה חמורה.

בהלת וירוס הקורונה. ShutterStock
ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בגדר חובה וחשוב להצטייד בפוליסה שמעניקה כיסוי רחב כשמדובר בטיפול רפואי/ShutterStock

הימנעו מטיפולים וקעקועים

פעולות כמו פירסינג או קעקועים במדינות מתפתחות הן לא עניין מומלץ. כבר היו מקרים של מטיילים שלקו במחלות זיהומיות כמו צהבת אחרי ניקוב אוזניים. בהקשר הזה חשוב לבדוק גם כשפונים אל מרפאות שיניים. למעשה, אם אתם לפני נסיעה ארוכה וסובלים מבעיות בשיניים מומלץ שתטפלו בהן לפני שאתם יוצאים לדרך.

ניקיון והיגיינה אישית

היגיינה אישית מוקפדת מסייעת לנו לשמור על הבריאות בכמה רבדים. אימוץ הרגלים פשוטים כמו הקפדה על שטיפת ידיים לפני האוכל עשוי להקטין משמעותית את הסיכויים לתחלואה במחלות רבות. מומלץ להוסיף גם הימנעות מחשיפה ישירה לשמש באמצעות כובע, ביגוד מתאים וקרם הגנה; בחירה מושכלת של אוכל (להסתמך הן על המלצות והן על מראה העיניים והשכל הישר); והימנעות מטבילה במקווי מים שעלולים לחשוף אותנו למחלות כמו בילהרציה.

הדור הבא של ביטוחי הנסיעות

חשוב לזכור שגם אם ננקוט בכל אמצעי הזהירות הקיימם, אין בעולם פטנט שיכול להבטיח שלא תחלו או תיפצעו, ולא בהכרח מחשיפה לווירוס אקזוטי או תאונת טיפוס הרים. למעשה, הרבה יותר ישראלים נזקקים לטיפול רפואי בחו"ל עקב קלקול קיבה שחטפו אחרי ביקור במסעדה מאשר כאלה שהוכשו מקוברה הודית. אלו ואלו צריכים כיסוי ביטוחי מתאים ולא פחות חשוב - נגישות לשירותי רפואה מקצועיים ואמינים.

בהקשר הזה כדאי להכיר את האפליקציה החדשה הפניקס Smart travel - ביטוח הנסיעות של חברת הפניקס, המעניקה כיסוי רחב במיוחד ובהתאמה לצרכים שונים. למעשה, כאשר מדובר על טיפול רפואי לחו"ל הפוליסה מאפשרת טיפול ללא הגבלה לאורך כל שעות היממה - כל זה בעלות מאוד משתלמת החל מ-2$ ליום. לאפליקציה שורה של יתרונות נוספים, מתוכם כדאי לציין שניים שהופכים למשמעותיים מאוד בשהייה בחו"ל. הראשון, אין צורך להתמודד עם קשיים בשפה המקומית - השירות ניתן בעברית. השני, במקום להתמודד עם בירוקרטיה של הזמנת רופא או מציאת מקום אשפוז, הודות לממשק פשוט וידידותי, האפליקציה תאתר עבורכם את הרופא הרלוונטי הקרוב ביותר, תקבע עבורכם תור ותשלם את החשבון בלי שאתם תצטרכו לשבור את הראש. וכל זאת בסדרת הקלקות קצרה.

אז בנסיעה הבאה שלכם בחו"ל, אל תזניחו את הדאגה לבריאות. המלצתנו, תערכו לכך מראש ותבטיחו חזרה הביתה בשלום.

בשיתוף הפניקס
  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully