וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 שקלים ללילה במלון הכי מגניב כיום בלונדון

28.2.2020 / 0:00

על הבננה בארוחת הבוקר רשום "קח אותי, אני שלך", בלובי מונחים קונדומים ואת העובדים מכנים "שגרירים". יואב איתיאל יצא לחופשה בלונדון ושילם רק 500 שקל לזוג ללילה ברשת המלונות הכי טרנדית ומגניבה שמתפשטת בעולם כמו הקורונה

מוזיאון הוואגינות הראשון בעולם בלונדון/Vagina Museum

בסרטון: אם כבר בלונדון, ביקרתם במוזיאון הוואגינה?

למי שמאס בחוויה שגרתית של מלון, זה הזמן לנסות את אחד מבתי המלון של רשת סיטיזןM. את חמשת הלילות שלי בלונדון בשבוע שעבר, העברתי במלון הרשת שבשכונת שורדיץ' (Shoreditch) במזרח העיר. סיטיזןM ("האזרח מ." בתרגום חופשי), הוא מלון היפ, טרנדי, עכשווי שמתאים כמו כפפה לשכונה המ-גניבה. עשיתי את זה לגמרי מבחירה שלי, ועל חשבוני. גם את זה צריך לומר בימים אלה.

הרשת שהחלה במלון אחד בשדה התעופה שליד אמסטרדם, מונה כבר כ-7,000 חדרים ב-30 מלונות ב-11 מדינות. והיא ממשיכה לצמוח במהירות. בהקמה כעת תשעה מלונות חדשים, סמוך לאופרה בפריז, בג'נבה, במיאמי, בלוס אנג'לס בעיר ובהוליווד, בסן פרנסיסקו ביוניון סקוור ומול מרכז הכנסים מוסקונה, ועוד שני מלונות בסיאטל.

אז מה יש בהם, במלונות סיטיזןM, שהם אחרים, שונים? בוא נתחיל במה אין. אין דלפק קבלה, אין חדר אוכל, אין מכונת קפה בחדר ואין אפילו קומקום. אין רום סרוויס, אין בל בוי, אין דור מן, אין קונסיירז'. מה שיש במקום, הוא בדיוק כל מה שמחפש היום דור חדש של אורחים, בעיקר אלה הדיגיטלים. אלה שרשת אינטרנט מהירה ומסך גדול בחדר חשובים להם יותר מקרש גיהוץ. אלה שהחדר נועד להם לשינה (או אהבה), ועבודה או אירוח הם יעדיפו לעשות במרחב הציבורי המשותף והמעוצב להפליא. היי שלום מוזיקת מעליות ומבחר מוגבל ובמחיר מופקע של סרטי החודש לחדרי מלון; ברוכים הבאים צלילי אלבום "מוסיקה לגלי מוח" שהפיקה רשת המלונות הזו בשיתוף אוניברסיטת לונדון, חברת BOSE ועוד, ושזמין בספוטיפיי וחנויות מקוונות. ברוך הבא - AirPlay, לתכני אפלTV או אלה האישיים מהנייד, או האייפד, ישירות לפלזמה על הקיר.

מלון סיטיזןM בלונדון. אתר רשמי, אתר רשמי
מתאים כמו כפפה לשכונה המ-גניבה. מלון סיטיזןM בשורדיץ', לונדון/אתר רשמי, אתר רשמי
מלון סיטיזןM בלונדון. אתר רשמי, אתר רשמי
לוקסוס במחיר סביר. חדר במלון/אתר רשמי, אתר רשמי

"אני בננה, או שאתה סתם שמח לראות אותי?"

אפרופו הפלזמה והאייפד של המלון, המונח לשימושך בנונשלנטיות על שולחן הלילה שלצד המיטה בכל חדר, קידמו אותי בהודעה welcome citizen Yoav בכל פעם שנכנסתי לחדר. הכל כאן אישי. הכל מפתיע. הכל בקריצה.

על בננה אחת במזנון ארוחת הבוקר, רשם מישהו מהעובדים בטוש דק "קח אותי, אני שלך", על אחרת, "היי, אני בננה, או שאתה סתם שמח לראות אותי?". על קליפת התפוז שליד קישקש מישהו פרצוף מחייך. על שולחן אחד מונח מיצג בקופסת פרספקס של 30X30X30, שבתוכה בובות שני כלבים מזדווגים.

הלב הפועם של המלון הזה הוא בר ריבועי המאוייש 24/7 בחלל האירוח בכניסה, מעין "חדר אורחים" או "סלון". מי שיודע לעשות צ'ק אין לטיסה - יידע לעשות צ'ק אין גם כאן, כי עושים אותו לבד. אבל אם צריך עזרה, אז בבר וסביבתו תמיד יש "שגריר" או "שגרירה", כפי שמכנים כאן את העובדים מרובי הכשרונות, שיודעים גם להכין לך אספרסו איטלקי, או למזוג לך מרטיני עכשווי, לסייע בחיבורי האינטרנט, לתפעל מדפסת, לפתור כל בעיה אחרת ולהמליץ על הצגה או אטרקציה אחרת בעיר ובעיקר לשוחח על כל דבר אפשרי. הם ממעטים באיפור, ומרובים באישיות קוסמת. אחרי יום-יומיים הם מכירים אותך בשם, זוכרים את מספר החדר שלך, ואיזה חלב אתה אוהב ובאיזה קפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה שטוב לצ'רצ'יל: שש חנויות מטריפות בלונדון

בשיתוף מאסטרקארד
בההנה במלון סיטיזןM בלונדון. יואב איתיאל, אתר רשמי
הבננה בארוחת הבוקר שמחה מאוד, ואתם?/אתר רשמי, יואב איתיאל
מלון סיטיזןM בלונדון. אתר רשמי, אתר רשמי
הלב הפועם של המלון. הבר בסיטיזןM/אתר רשמי, אתר רשמי

אזרחי העולם הניידים, התאחדו!

בהיעדרה של מסעדה רשמית, שולחנות הלובי שמשמשים לעבודה, נועדים גם לאכילה. יש מזנון בוקר, יש מטבח שמגיש מנות אקזוטיות במהלך היום וסביב השעון יש את קנטינהM: מקרר עם כריכים חלביים/בשריים, נשנושים אחרים ומשקאות קלים, טבעיים/בריאותיים או אלכוהוליים למי שרוצה גם את השתייה שלו ללא עזרה משגרירים. הצוות עצמו מסייע למי מאורחי המלון או מי שבאים מבחוץ, בתשלום, לעבוד בחלל המשותף. אין בריכה או ספא, אין חדר כושר ואין חנות במלון הזה. אז בלובי פה ושם מונחים אקססוריז למכירה, כמו מבחר משקפי שמש וקונדומים, למשל.

רשת המלונות הזו, שהחלה בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם, מחזיקה עכשיו במלונות בשלוש יבשות, כשבלונדון יש לה שלושה מלונות. הרשת מכוונת את עצמה על פי הגדרתה "לכל אזרחי העולם הניידים", "למגלי עולם, להרפתקנים ולחולמנים, המאוחדים בתשוקתם למסעות חיוביים; למי שיש לו צורך במיטה טובה, משקה קר ומגבות אווריריות". על כל מיטה, בכל חדר, בכל מלון של הרשת, מונחת בובה-כרית.

מלון סיטיזןM בלונדון. אתר רשמי, אתר רשמי
כל אחד מהחללים המשותפים במלון צבעוני, אקלקטי ומזמין לעבודה/אתר רשמי, אתר רשמי
מלון סיטיזןM בלונדון. אתר רשמי, אתר רשמי
ולחנות הלובי שמשמשים לעבודה, נועדים גם לאכילה/אתר רשמי, אתר רשמי

פיליפ סטארק לעניים

דור ה-Z מאופיין כגלובלי, טכנולוגי וויזואלי, וכך גם סיטיזןM. האורחים ובהתאמה וגם הצוות מזכירים מודעה של "יונייטד קולורס אוף בנטון", גם האמנות דיגיטלית, כמו למשל, המיצג במעלית, העיצוב שהוא חלק אינטגרלי מהחוויה הכוללת ושיתופי הפעולה עם אמנים יוצרים שמעשיר את החוויה. במלון שבו שהיתי בשורדיץ', זה בא לידי ביטוי בקשר הדוק עם המעצבת אמילי פורגוט ועם "ויטרה" - חברת הרהיטים השוויצרית הטרנדית - שמספקת לרשת את הריהוט. כל אחד מהחללים המשותפים במלון צבעוני, אקלקטי ומזמין לעבודה, ארוחה-שתייה או סתם הירגעות, ואיכשהו הכל מתחבר יחד.

כל 216 החדרים זהים, מעין דמוקרטיה מובנית תחת הססמא: "אנחנו מאמינים שלכל אחד מגיע הטוב ביותר". הם קטנים בערך בשליש מגודלו של חדר מלון "רגיל". אם היו קטנים עוד יותר, היו כבר מזכירים את קפסולות הלינה היפניות ששימשו השראה למתכננים. כולם ממוזגים. בעלי הרשת גאים בכך שהחדרים מגיעים מוכנים מראש, עם הריהוט שלם וכך הם מותקנים במלון. בכל חדר מיטת קינג-סייזXL נוחה שבשל גודלו של החדר תופסת את כל רחבו, כ-2.20 מטרים. החלון פנורמי לכל הרוחב הזה, ושני מסכי וילון חשמליים מאפשרים לאטום אותו לאור מבחוץ ולהחשיך את החדר לחלוטין גם ביום. הכל נשלט מהאייפד שהניחו לך ליד המיטה. כך גם לגבי "מצב הרוח", מהאייפד הזה ניתן לשלוט גם על רמת התאורה בחדר, ועל הגוון שלה, עצמת המוזיקה, הזמנת השכמה ועוד. יש בכניסה לחדר קולבים אבל הארון כל כך קטן, שכתחליף למדפים יש מגירה נשלפת במקום ארגז מצעים מתחת למיטה. האסלה והמקלחת בחלל קטן אחד. הכיור מחוצה לו. כמצופה ממוסד דיגיטלי שכזה, אין מחסור בשקעים וחיבורים בריטים אירופיים (המתאימים גם לתקע ישראלי ללא הארקה) ו-USB למטענים.

החדר הקטנטן ועיצוב העל שמחפה עליו, נועד לאפשר את הלוקסוס במחיר סביר ולעודד את האורח להתחבר לאורחים אחרים במרחב הציבורי, או ליהנות מסביבת המלון. פיליפ סטארק המציא את הקונספט לפני 30 שנה. סיטיזןM עוקף אותו מימין עם עוד חסכון בשטח החדרים ומספר אנשי הצוות הנדרשים לתפעול. המלעיזים ייקראו לזה פיליפ סטארק לעניים. ברשת סיטיזןM קוראים לזה "Affordable Luxury", אם תרצו: "יוקרה שווה לכל כיס".

מלון סיטיזןM בלונדון. אתר רשמי, אתר רשמי
חברת הרהיטים השוויצרית "ויטרה" מספקת לרשת את הריהוט/אתר רשמי, אתר רשמי
מלון סיטיזןM בלונדון. יואב איתיאל, אתר רשמי
העיצוב הוא חלק אינטגרלי מהחוויה הכוללת/אתר רשמי, יואב איתיאל
שכונת שורדיץ' בלונדון. יואב איתיאל, אתר רשמי
השכונה סביב תואמת את אופיו של סיטיזןM. שורדיץ', לונדון/אתר רשמי, יואב איתיאל

במקרה של שורדיץ', גם השכונה סביב תואמת את אופיו של סיטיזןM. היא לא רחוקה מאזור "כיכר הסיליקון" (Silicone Roundabout), שם ממקומים סטארטאפים רבים, והיא בית ל"אומנים, אופנאים, ומעצבי דעת קהל צעירים", חנויות, גלריות והרבה אמנות רחוב וגרפיטי מוקפד, בחסות הרשויות. מחוץ למלון נמצא הרחוב הראשי Shoreditch High Street, עם החנויות הטרנדיות, בתי הקפה והברים. מאה מטרים מהמלון נמצא ה-BOXPARK, מתחם מכולות (קונטיינרים) שהוסבו לשתי קומות לחנויות פופ-אפ, שוק אוכל וברים, ובלילה אף הופעות חיות. ממש ליד גם תחנת הטיוב של Shoreditch High Street, שהקו העילי יוצא ממנה ומתחבר לרכבת התחתית. אינספור קווי אוטובוס חולפים כמה מטרים מהמלון. להגיע למרכז לונדון בתחבורה ציבורית לוקח 45-30 דקות.

זהו מלון ללא עישון. ללא חיות מחמד. ללא חניון. אבל הסרטים בחדר חינם וגם ה-WI-FI המהיר ללא תשלום נוסף בחדרים ובשטחים הציבוריים. ואולי חשוב מכל, איפה תוכלו למצוא חדר לזוג ללילה שעולה בעונה זו 505 שקלים (כ-148 דולרים או 114 ליש"ט) בלבד?

הכותב לא היה אורח של מלון סיטיזןM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully