וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפתקה לאלפיון העליון בישראל: אל הקוטב הצפוני בצפלין

16.2.2020 / 8:14

מסע יוצא דופן אמור לצאת לדרך בשנת 2024: טיסת תענוגות אל הקוטב הצפוני בצפלין מפנק, המיועד ל-16 נוסעים בלבד. בתוכנית: שף צמוד, מפגש עם דובי קוטב וגם כמה הרפתקאות לא צפויות. ויש גם נציגות ישראלית שאפשר להירשם דרכה. והמחיר?

צפלין Airlander 10/oceanskycruises

מי שהספידו את הצפלין, אותה ספינת אוויר ענקית שהומצאה בתחילת המאה ה-20, אולי לא צפו שהוא יחזור לשמי העולם בגרסה הרבה יותר מפנקת - וגם הרבה יותר אקולוגית.

ספינות האוויר, שבתחילת ימיהן התרוממו לאוויר בזכות גז המימן הקל, עושות כיום שימוש בטכנולוגיות מתקדמות - משימוש בגז הליום ועד אמצעי ניווט וחישה משוכללים. הן מצוידות גם במנועי דיזל ייעודיים, המופעלים בעיקר בהמראות ובנחיתות, מה שהופך אותן לכלי טיס היברידי אמיתי.

צפלין Airlander 10. OceanSky Cruises, אתר רשמי
החל את חייו כפיתוח של צבא ארצות הברית. צפלין ה-Airlander 10/אתר רשמי, OceanSky Cruises
הזוהר הצפוני הקוטב הצפוני. OceanSky Cruises, אתר רשמי
אחת התופעות שיחכו לנוסעי הצפלין בקוטב. הזוהר הצפוני/אתר רשמי, OceanSky Cruises

בזכות ברק אובמה: פאר שמימי

חוד החנית בענף זה מגיע בדמות ה-Airlander 10, צפלין מפלצתי בגודלו שהחל את חייו כפיתוח של צבא ארצות הברית, ונועד לאיסוף מודיעין, מבצעים מיוחדים ועוד. עם זאת, בשל עלויות גבוהות מדי, תוכנית הפיתוח בוטלה בשנת 2013 בהוראה של נשיא ארה"ב ברק אובמה, ואל הנישה הזו נכנסו חברות פרטיות, שהסבו את כלי הטיס לספינת תענוגות אווירית, הפונה אל תיירי האלפיון העליון.

כעת, מציעה חברת התיירות OceanSky מסע הרפתקני במיוחד, כולל לישראלים, שייצא אל רחבי הקוטב הצפוני, ויכלול מפגשים עם נופים נידחים ובעלי חיים כדובי קוטב, שועלי קוטב, עופות ייחודיים ועוד. משך המסע צפוי להיות כ-36 שעות. "עד כה, כשלוש שנים לפני ההמראה הראשונה, יותר מ-300 איש בעולם כבר שילמו מקדמה על סך של כחמישה אחוזים מהמחיר כולו, בכדי לשריין לעצמם מקום בטיסות העתידיות", אומר אסף כהן מחברת Red Pineapple, המשמשת נציגת החברה המפעילה את טיולי האיילנדר.

האיילנדר הוא בראש ובראשונה כלי הטיס הארוך ביותר בעולם: 98 מטרים (רק לשם השוואה, אורכו של מטוס הבואינג 747 "ג'מבו" הוא כ-70 מטרים). הוא מסוגל לשייט בגובה של כ-7,000 מטרים, להגיע למהירות של כ-120 קמ"ש, לשאת עשרה טונות ולשהות באוויר באופן רצוף כחמישה ימים. טווח הטיסה המרבי שלו עומד על כ-7,300 קילומטרים.

צפלין Airlander 10. OceanSky Cruises, אתר רשמי
כלי הטיס הארוך ביותר בעולם: 98 מטרים. המטבח ב-Airlander 10/אתר רשמי, OceanSky Cruises
דב הקוטב הצפוני. OceanSky Cruises, אתר רשמי
חלק מהמראות שמחכים במסע לקוטב. דב הקוטב/אתר רשמי, OceanSky Cruises

בשונה מתא נוסעים במטוס, מתהדר האיילנדר בתא נוסעים נטול לחץ אטמוספרי, כך שקל יותר לישון והאווירה כולה רגועה ונעימה יותר, כמו גם חרישית כמובן.

הבדל נוסף בין האיילנדר למטוסי נוסעים רגילים הוא היכולת להמריא ולנחות בתנאי שטח מורכבים - מחולות מדבר ועד משטחי קרח.

סיפון האירוח משתרע על פני 195 מ"ר, ובו ישהו 16 אורחים בשמונה חדרי שינה מפוארים, וכן שמונה אנשי צוות, בהם חוקרי קוטב שגם ידריכו את המשתתפים בעת ההגעה אל "קצה העולם".

צפלין Airlander 10. OceanSky Cruises, אתר רשמי
16 אורחים ישהו בשמונה חדרי שינה מפוארים/אתר רשמי, OceanSky Cruises

רצפה שקופה ובר מול הנוף

האופק ניבט מכל פינה כאן, בזכות חלונות שקופים ואף רצפה שקופה בחלק מתא הנוסעים, המאפשר מבטים ישירים אל מרחבי הקוטב, ותצפית על בעלי חיים, בהם גם לווייתנים. האיילנדר כולל בר משקאות עשיר מול הנוף, וכן שף פרטי, עטור פרסים וכוכב "מישלן", שיספק את החוויות הקולינריות.

המסע הראשון צפוי לצאת באביב 2024, ולאחר מכן - בהתאם לביקוש. המחיר עומד על 97 אלף דולרים לזוג, והוא אינו כולל את הטיסות אל נקודת ההמראה, הממוקמת בסבאלברד (Svalbard), ארכיפלג השוכן באוקיינוס הארקטי, בין נורבגיה לקוטב הצפוני.

באתר החברה עצמה מצוין כי מסלול הטיול וגובה השיוט צפויים להשתנות כל העת, בשל תנאי מזג האוויר המשתנים תדיר - מה שהופך את החוויה כולה ליותר הרפתקנית ופחות צפויה. "ההרפתקה היא חלק מהריגוש", מסבירים בחברה. "כל מסע יהיה שונה מקודמו".

האיילנדר יחלוף על פני קרחוני ענק, ואף ינחת בנקודה מסוימת בקוטב הצפוני, ממנה ייצאו המשתתפים לסיורי טבע מודרכים שבהם יזכו לצפות בחיות בר נדירות וכן ללמוד על תופעות אקלימיות ייחודיות באזור זה של כדור הארץ. בזמן השהיה בקוטב, הלינה עצמה תיערך בצפלין עצמו, כך שאין לכם צורך לבנות איגלו או למצוא מסתור מהקור.

לווייתן גדול-סנפיר הקוטב הצפוני. OceanSky Cruises, אתר רשמי
המשתתפים יזכו לצפות בחיות בר נדירות. לווייתן גדול-סנפיר בקוטב הצפוני/אתר רשמי, OceanSky Cruises

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully