וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לפתיחת קו טיסות בין ישראל וקזחסטן

21.1.2020 / 18:23

שיחות שהתנהלו בין יו"ר רשות התעופה האזרחית לבין שגריר קזחסטן בישראל, דנו בשמיים הפתוחים בקזחסטן והיתרונות הכלכליים והתיירותים בפתיחת קו שכזה. האם נוכל לנפוש בנור סולטן (אסטנה לשעבר) בקרוב?

אסטנה בירת קזחסטן. Shutterstock, ShutterStock
האם נוכל להגיע לכאן בקרוב ישירות מישראל? נור סולטן/ShutterStock, Shutterstock

האם בקרוב נוכל לטוס לנור סולטן (אסטנה לשעבר), בירת קזחסטן? לפי משרד החוץ הקזחי, התקיימו לאחרונה שיחות בנושא הפעלת קו ישיר בין ישראל לקזחסטן בין שגריר קזחסטן לישראל, סטיבלדי בורשקוב, לבין מנכ"ל רשות התעופה האזרחית (רת"א) יואל פלדשו, ונציגי חברות התעופה הישראליות.

לפי פרסום באתר של סוכנות החדשות Trend באזרבייג'ן, המסקרת את הקווקז ומדינות האזור, בורשקוב סיפר בפגישה על 11 ערים במדינתו שבהם מתקיימת מדיניות שמיים פתוחים, מה שעשוי להוביל לפתיחת קו ישיר בין המדינות. השגריר דיבר בפגישה גם על פוטנציאל כלכלי, תיירותי ועל קזחסטן כנקודה לעצירת ביניים בטיסות קונקשן, כמו גם על פוטנציאל מסחר ושיתופי פעולה הדדיים בין המדינות.

החל משנת 2017, נהנים ישראלים מכניסה לקזחסטן ללא צורך בוויזה, מה שהגדיל משמעותית את מספר התיירים מישראל למדינה. בימים אלה הקזחים דנים עם הרשויות בישראל במטרה להגיע להבנות הדדיות, שמייתרות את הצורך בוויזה עבור אזרחי שתי המדינות.

עוד נודע מהפרסום, כי שני הצדדים הסכימו שהגורמים שהוזכרו לעיל מייצרים תנאים טובים דיים לפתיחת קו ישיר בין קזחסטן וישראל, שיהיה טוב עבור תיירים משתי המדינות, הקהילה העסקית, כמו גם החלפה הדדית של קשרים תרבותיים, אנושיים ועסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully