וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון החדש והמפנק שנמצא בסוהו של תל אביב

שי ורקר

3.2.2020 / 9:20

אינטימיות, שקט וריכוז לאיש העסקים מחד וגם, וסט שמתאים לאלו החפצים בליל אהבים רומנטי, מאידך. וכל זאת, במרחק פסיעה קלה מהעיר הגדולה והרועשת ובתמורה מושלמת לתחושת הסמטה הקטנה. מלון Elmina ביפו, השוכן במבנה לשימור, מספק חוויה מלאה בשיק

מלון אלמינה Elmina ביפו. סיון אסקיו,
שיק שמשלב מזרח ומערב, כפרי ומודרני. הסוויטה במלון/סיון אסקיו

אנחנו רצינו לחגוג יומולדת (40+). לא רחוק מידי מהחיים אבל מספיק בשביל לעשות חיים. הגענו אחרי העבודה לקראת בין ערביים בעיצומה של שקיעה יפה המבצבצת בין הסמטאות על בנייני האבן של יפו. מלון Elmina ("נמל" בערבית), שוכן בבניין הפינתי ברחוב במבנה לשימור בן 100 שנים, קרוב מאוד לכיכר השעון ובמרחק תצפית על הים.

מוחמד, מנהל המשמרת האדיב, קיבל אותנו בחיוך נעים בלובי קטן ומזמין, המעוצב כביסטרו צרפתי, כזה שגורם לך לצפות כבר לקפה ולפינוקים הקטנים של הבוקר שאחרי. נשנושים ומיני מאפה פרוסים לאורך דלפק עשה זאת בעצמך ומחייבים אספרסו קטן עם ביס של משהו ליד, גם אם אתה לפני ארוחת ערב. מוחמד הוביל אותנו במעלה המדרגות לחדר הדלקס שלנו. זוגתי העירה, בצדק, שאין הנגשה לאנשים עם מוגבלות, אבל הובטח לנו שעובדים על זה.

המבנה, הנושא עמו ייחוס תרבותי היסטורי מהתקופה העות'מאנית, הוקם בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת כבית מגורים לאצולה העשירה, ומשלב חנויות ומסחר. לא קשה לדלג לאחור בזמן ולדמיין את הסוחרים העשירים של יפו העתיקה יורדים מן האנייה עם שלל סחורותיהם, ושמים פעמיהם לשוק השוקק להציע את מרכולתם.

מלון אלמינה Elmina ביפו. סיון אסקיו,
הוקם במבנה לשימור בן 100 שנים. מלון Elmina/סיון אסקיו
מלון אלמינה Elmina ביפו. שי ורקר,
באלמינה מציעים שלושה סוגי חדרים. המיטה בחדר הקלאסי/שי ורקר

סוויטה המעוצבת כקופסת תכשיטים

ועכשיו, דמיינו אווירה קסומה של מלון בוטיק אמיתי, קטן, מעט חדרים, עם שיק שמשלב מזרח ומערב, כפרי ומודרני, מתאים בדיוק להרפתקה זוגית או להפוגה מפעילות עסקית. מקום המקפיד על כל הפרטים הקטנים ומכניס אתכם לאווירה של חו"ל. עיצוב ארט דקו של זוכה בפרס מעצב הפנים של השנה, מיכאל אזולאי, בשילוב עם האדריכל הבינלאומי רון ארד, האמון על הגג המרהיב של המלון, המשקיף אל נוף עוצר נשימה.

בדרך לחדר, היינו חייבים להציץ בסוויטה המפוארת - גולת הכותרת של בית המלון, המעוצבת כקופסת תכשיטים ומעוטרת בחלונות בעלי קשתות. מבעד לאחד אפשר לראות את הים, מבעד לשני - את שרידי ההיסטוריה ביפו.

מבנה המלון עשוי כולו מאבן האופיינית לתקופה העות'מאנית. העיצוב שומר על הנגיעות מן העבר אך בסגנון עכשווי השזור בצבע. רצפות העץ עטויות בטקסטיל ובשטיחים אפריקאיים צבעוניים. יצירות אמנות עכשוויות וסלים דקורטיביים קלועים, בולטים לעומת מראה הריהוט המודרני ונגיעות של גוונים עליזים, בהם צהוב מעושן ואדום ארגמן. אלה מפיחים אווירה של פאר בחלל בן מאה השנים וגורמים לך להרגיש רחוק אבל קרוב.

סוויטה מלון אלמינה Elmina ביפו. סיון אסקיו,
גולת הכותרת של המלון - הסוויטה/סיון אסקיו
גג מלון אלמינה Elmina ביפו. שי ורקר,
מגג המלון נשקף יופי של נוף/שי ורקר

הסוהו של תל אביב-יפו

יצאנו מהחדר ותוך דקות כבר היינו בשוק הפשפשים התוסס - הסוהו של תל אביב-יפו. בשעת לילה, השוק הוא מוקד הבילוי המומלץ למי שמחפש לשוטט בסמטאות ולספוג אווירת רחוב בין הברים השוקקים אפופי העשן בארומה ממסטלת. וגם לאכול ארוחת גורמה, להרים לחיים עם קוקטייל אקסקלוסיבי או סתם בירה טובה. יפו ממש לא נמה!

אחרי ארוחה מפנקת בראיסה, עם צ'ייסרים וטיפול יומולדת כמו שצריך, אין כמו לחזור לחדר מזמין עם מיטה שעושה נעים ולוכדת אותך אל קרבה. דלת החדר ננעלת אחרינו כמו בכספת ואנחנו מתמסרים לתחושה שאנו - האורחים - אנחנו האוצרות האמתיים בתוך קפסולת הזמן המרוכזת הזו. עוד אספרסו קטן, חלוקים לבנים, כפכפי רחצה מתאימים וזרם מים כמו בסרטים.

הרחובות מעט רטובים מהגשם של הבוקר שאחרי, ומשלימים את תחושת החו"ל שלנו. בקצה המסדרון תלויה מרפסת אינטימית ובין פיתולי הבניינים נשקף לו הים. לו רק אפשר היה, היינו מעתיקים את חיינו אליה. בחלל הלובי מברכים לשלום בנימוס אירופאי את שכנינו וניגשים לארוחת הבוקר הכוללת גבינות טריות, מאפים, דגנים, פירות יבשים ומיצים טבעיים.

אינטימיות, שקט, רוגע, ריכוז לאיש העסקים וסט מתאים לחפצים ברומן. כל זאת, במרחק פסיעה קלה מהעיר הגדולה והרועשת ובתמורה מושלמת לתחושת הסמטה הקטנה. זה ממש קרוב ובכל זאת מרגיש הרחק מכאן.

במלון שלושה סוגי חדרים: חדר קלאסי, חדר דלקס והסוויטה המפוארת. המחירים נעים בין 990 ל-2000 שקלים ללילה, תלוי בסוג החדר ובעונה.

ארוחת בוקר חדר אוכל במלון אלמינה Elmina ביפו. שי ורקר,
גבינות טריות, מאפים, פירות יבשים ומיצים טבעיים. חדר אוכל במלון/שי ורקר
מלון אלמינה Elmina ביפו. שי ורקר,
המרפסת התלויה במלון ובתי יפו ברקע/שי ורקר
מלון אלמינה Elmina ביפו. שי ורקר,
מבט מהמסדרון אל המרפסת/שי ורקר
  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully