וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון Artist נפתח בתל אביב: 56 חדרים שכולם יצירת אמנות

ברחוב בן יהודה בתל אביב נפתח בימים אלה מלון קונספט בשם "ארטיסט" (Artist), המוקדש לאמנות ישראלית צעירה ומבטיחה. 56 חדרים מעוצבים באווירה מרגיעה, אומנותית ויש גם צד אקולוגי שהוא לא פחות חשוב

חדר אמן מלון ארטיסט. שרית גופן,
בחדרים נשזרה אמנות מקורית. חדר אמן במלון ארטיסט/שרית גופן

"יצירה" חדשה בענף המלונאות בישראל: מלון "ארטיסט" (Artist) מרשת מלונות אטלס נפתח לאחרונה ברחוב בן יהודה בתל אביב, ויהיה מלון בוטיק שיוקדש לאמנות ובו 56 חדרים. רחוב בן יהודה לא נבחר כך סתם, היות ובו שוכנות כמה מגלריות האמנות הבולטות בישראל. כיאה למיקומו, משביל הכניסה, עובר במסדרונות והחדרים ועד הגג, מאכלס המלון יצירות אמנות של מיטב אמני ישראל, המשקפות את הרב-גוניות של תל-אביב וסצינת האמנות בה.

כעשור לאחר שהשיקו את מלון קונספט האמנות הראשון בישראל, מלון ארטפלוס, הוליד שיתוף הפעולה בין רשת מלונות אטלס לבין משפחת סבג וחברת ORS את מלון ארטיסט, המוקדש לאמנות ישראלית, צעירה ומבטיחה. עיצובו של המלון, כך מבטיחים בעליו, הוא מחווה לסצנת האמנות המקומית, המערבת בין היסטורי ועכשווי, מקומי ובינלאומי, מודרני ומסורתי, כשבחלליו הציבוריים ובחדרים נשזרה אמנות מקורית.

חדר אוכל מלון ארטיסט. שרית גופן,
חדר האוכל במלון/שרית גופן
חדר אמן מלון ארטיסט. שרית גופן,
הצבעים והעיצוב נועדו לייצר תחושה של רוגע ופינוק. אחד מ-56 חדרי המלון/שרית גופן

החדר האינטימי שלי

את פניהם של הבאים בשערי המלון מקדמת עבודת האור של האמנית נעמה רוט, שיצרה מבנה מונומנטלי עם פתחים מתוכם בוקע אור צבעוני ופתייני, המזמין את אורחי המלון להתנתק מהרחוב הסואן. לאורך קיר שלם מתפרשת בלובי עבודה מופשטת של דנה יואלי, המורכבת ממקטעי בטון מחוברים היוצרים בצוותא נוף מופשט ודמיוני של שמש שוקעת לתוך הים; ועל קירות מסדרונות הקומות משתרעות עבודות של יוצרים מבטיחים כמו הילה טוני נוביק, שי זילברמן ומעיין אלקיים.

מבט מעמיק ויוצא דופן אל תוך החלל האינטימי של חדר מתקבל בחדרי האמן. האוצרות דנה גולן ודינה יקרסון הפקידו 12 מחדרי המלון בידי אמנים מדיסציפלינות שונות, אשר יצרו עבודות תלויות-אתר (site-specific) עבור חללי המלון. בעבודות אלו מתפקד החדר כמיצב אמנותי ובכך נוצר שילוב אורגני של האמנות בחלל, כך שהאורחים חשים שנמצאים בתוך היצירה. בשלושת חדרי האמן החדשים ניתן לראות דיורמה של כוכב מאדים המוטבעת בתקרה של האמנית נועה יפה, המעניקה לשוהים בחדר תחושה כאילו הם יכולים להתבונן בכוכב הלכת ללא טלסקופ; חדר בו ממוקמים בנישות הקירות עשרות פסלים מיניאטוריים של הילה עמרם וחדר המהדהד קבר פרעוני קדום של האמן אייל אסולין.

לובי מלון ארטיסט. שרית גופן,
מחווה לסצנת האמנות המקומית בתל אביב. הלובי במלון ארטיסט/שרית גופן
חדר אמן מלון ארטיסט. שרית גופן,
בחדרים שילבו אמנות מקורית. חדר אמן במלון ארטיסט/שרית גופן

העיצוב: מינימליסטי ושקט

על עיצוב המלון הופקד האדריכל דיוויד לבנטל, שיצר בו אופי מינימליסטי ושקט, המבקש ליצור חוויה חושית המעוררת שיח בין האמנות לצופה בה. הצבעוניות והחומריות של חללי המלון נבחרו בהתאם לעבודות האמנות, ומשכך נעשה שימוש בצבעים בהירים וטבעיים כמו כחול-ירקרק, ירוק מרווה, גוונים של ורוד, בטון טבעי ועץ אלון מולבן. החומריות ופלטת הצבעים מגיעים מפרשנות רעננה של העיר תל-אביב - אלו הגוונים שמגדירים אותה ואת תרבותה. כל אלו נועדו לייצר אצל האורחים תחושה של מעגן רגוע, מואר ומפנק שמעניק להם המלון.

56 החדרים בארטיסט מתאפיינים בתשומת לב לפרטים. כל חדר מרוהט בריהוט שיוצר והותאם במיוחד למקום ומשלב נוחות מודרנית עם מגע מקומי מוקפד, מסוגנן ומאובזר. ה"האפי האוור", ובו כיבוד קל בשעות אחר הצהריים - אחד מסמני ההיכר של רשת אטלס - זוכה בארטיסט לגרסה מורחבת ויוגש משעות הבוקר ועד שעות הלילה, עם יינות, נשנושים, שתייה קרה וחמה וללא תשלום. עוד עומד לרשות האורחים, חדר כושר מאובזר. כל אלו משתרגים לחוויית שהיה מוקפדת, יצירתית ובלתי נשכחת.

מתוך אחריות סביבתית ושמירה על משאבים טבעיים, נקטו במלון החדש מספר מהלכים ידידותיים לסביבה, כדוגמת מעבר לכרטיסי מפתח אקולוגיים מעץ; החלפת בקבוקי פלסטיק בחדרים בבקבוקי זכוכית רב-פעמיים מהודרים; עידוד שימוש באופניים של מלון בכדי לצמצם שימוש ברכבים פרטיים; מעבר לשימוש במכלים רב פעמיים של סבון רחצה ושמפו מתוצרת המותג היוקרתי 417 - על מנת להפחית את צריכת הפלסטיק; ושימוש בנייר ממוחזר.

מחירי החדרים במלון ינועו החל מ-654 שקלים לזוג כמחיר השקה ללינה וארוחת בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully