וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו הטיסות מחיפה לחו"ל: "מחיר המונית לשדה יותר יקר"

24.12.2019 / 11:37

בחיפה חגגו אתמול את הטיסה הראשונה של ישראייר לקפריסין, במחיר שזול יותר מנסיעת מונית מלרנקה לאיה נאפה. ועם גידול של 40% בישראלים שטסו ללרנקה השנה, לא פלא שמתוכננות כ-300 טיסות מחיפה ללרנקה ולעוד יעדים ביוון שטרם פורסמו

טיסת הבכורה של ישראייר מחיפה ללרנקה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: ירדנה עבודי

חברת התעופה ישראייר השיקה אתמול (ב') קו טיסות ישיר משדה התעופה בחיפה ללרנקה שבקפריסין. 40 דקות טיסה והמחירים הנמוכים, הן של הטיסות והן של חבילות הכוללות טיסה ומלון, הפכו את לרנקה כיעד מבוקש ביותר גם בחורף על ידי הישראלים לחופשה קטנה בחו"ל.

נהג המונית החיפאי שאוסף אותי מהבית בזכרון יעקב, פער פה בתמהון על מחיר כרטיס הטיסה ללרנקה, החל מ-59 דולרים לכיוון, פחות מ-250 שקלים - מחיר הנסיעה במונית שלו לשדה התעופה של חיפה. מחיר כרטיס הלוך ושוב החל מ-89 דולרים, מחיר חבילה החל מ-249 דולרים לאדם כולל מיסים.

לא רק כאן התמהון גדול. גם סטאברוס, נהג המונית שלי באיה נאפה, גובה 50 אירו שזה 193 שקלים על נסיעה לעיירת הנופש הזו משדה התעופה של לרנקה. אבל מסתבר שהתחרות גדולה, והשמיים פתוחים, לתחרות, וחברות התעופה עפות על ההזדמנות להטיס את עם ישראל לחו"ל במחירים מטורפים.

והישראלים הם עם אוהב חו"ל ואוהב דילים, משיבים באהבה, ונדמה שמציאת דיל טוב לגיחה לאירופה היא הספורט הלאומי. חברות התעופה איכשהו מצליחות לעשות כסף ממכירת דיוטי פרי וחבילות הנופש הנלוות. האי השכן, קפריסין, הוא יעד פופולרי בשל זמן הטיסה הקצר אליו ומחירי החופשה הזולים, וכיום נוספה אופציה חדשה-ישנה - טיסות ישירות מחיפה ללרנקה - ובעונה החמה גם לעוד יעדים ביוון, כמו בזמנו של חברת TUS הקפריסאית שפעלה מחיפה עד 2017. ישראייר בחרה לטוס לשדה התעופה לרנקה, שדה התעופה הראשי של קפריסין, שממנו ניתן להמשיך לטיסות בינלאומיות נוספות, לאחר שנמל התעופה בבירה ניקוסיה נסגר בעקבות מלחמת האזרחים של 1974 וכיום הוא בשירות האו"ם בלבד.

נמל לרנקה בקפריסין. Shutterstock, ShutterStock
גידול של 40% בטסים ליעד מישראל. הנמל של לרנקה, קפריסין/ShutterStock, Shutterstock
טיסת הבכורה של ישראייר משדה התעופה בחיפה ללרנקה. יואב איתיאל, אתר רשמי
בשורה נהדרת לאנשי הצפון. טיסת הבכורה של ישראייר מחיפה ללרנקה/אתר רשמי, יואב איתיאל

"זה טוב לא רק לחיפה אלא לכל הצפון"

במהלך השנה האחרונה למעלה מ-270,000 ישראלים טסו ללרנקה - גידול דרמטי של כ-40% לעומת השנה הקודמת. לרנקה משמשת גם כנקודת יציאה לעוד יעדים בקפריסין, והקו יישרת וייתן מענה מהיר, נח ומשתלם לאנשי עסקים וסטודנטים הגרים בחלקה הצפוני של המדינה וטסים בתדירות תכופה ליעד.
במקביל לקו הסדיר מחיפה, החברה תמשיך להציע טיסות שבועיות מנתב"ג ללרנקה, והנוסעים יוכלו לשלב בין הטיסות מ/ל שני שדות התעופה.

ישראייר מפעילה מטוסי ATR-72 בקו הזה, מה שאומר עד 72 נוסעים, פחות אחד כדי לפנות מקום למכונאי החברה שבמטוס וזה אומר כ-46 דקות טיסה בין חיפה ללרנקה, כ-10 דקות יותר ממשך הטיסה במטוסי סילון בטיסות מנתב"ג.

על טיסת הבכורה היו כמה עשרות ישראלים שרובם ככולם יוצאים לחופשה באי. רביע ותרז קרא ממעלות, הגיעו לטיסה עם שלושת הילדים. פעם שישית שהם נוסעים לקפריסין. אתמול הם יצאו לחופשת כריסמס באי וזו הפעם הראשונה שהם טסים מחיפה: "ככה צריך", אומר רביע, "זה טוב לא רק לחיפה אלא לכל הצפון. לפני זה היינו צריכים לקחת רכבת מנהריה". גם פאדל בסול, סוכן רכבי מרצדס, נוסע הרבה על הקו. הוא אפילו קנה דירה בקפריסין, "כדי לצאת קצת מסיר הלחץ ויש גם מחירים שפויים", הוא מברך על האופציה לצאת מחיפה. "חיפה זכתה", הוא מוסיף, "הגיע הזמן ואנחנו מקווים שזה יהיה לא רק ללרנקה אלא לכל אירופה". כמו כל מי שהגיע לטיסה ברכבו הפרטי, הוא מברך על עוד יתרון של שדה התעופה בחיפה - החנייה הצמודה לגמרי בחינם, לעומת 80 שקלים ליום בחניית קצרת טווח בנתב"ג. "רק תגיד לראש העיר הזו שתסדר סוף-סוף את כביש הגישה לשדה התעופה של חיפה, כי עכשיו הוא במצב של עזה", מבקש חברו מוטי מילר להוסיף. יפית ופליקס רוזוליו מקרית חיים, יוצאים לחופשה עם הבת ורד. "לחיפאים, לצאת לחו"ל מנתב"ג זה עונש, צריך לצאת בלילה וחצי יום עובר מהרגע שיוצאים מהבית עד שעולים למטוס. אז ליעד קרוב כמו קפריסין, זה מוציא את החשק ואנחנו פשוט הפסקנו לצאת לשם בטיסה ואפילו ניסינו באנייה מדי פעם. עכשיו עם הטיסה מחיפה מיד קפצנו על ההזדמנות", הם מסכמים.

עוד בוואלה!

ישראייר משיקה טיסות ישירות מחיפה ללרנקה

לכתבה המלאה
שדה התעופה בחיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
בעתיד יצאו עוד טיסות מכאן ליוון. שדה התעופה בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל
טיסת הבכורה של ישראייר משדה התעופה בחיפה ללרנקה. יואב איתיאל, אתר רשמי
עד 72 נוסעים. מטוס ה-ATR-72 שיופעל בקו ללרנקה/אתר רשמי, יואב איתיאל

"זינוק בביקושים לטיסות משדה התעופה בחיפה"

הטייס הראשי של ישראייר, עומר בק, ביחד עם הטייס שגיא הרמן, הם מי שנבחרו על ידי החברה לטיסה הראשונה הזו מחיפה. "זה שדה התעופה הבינלאומי הראשון של ארץ ישראל", מציין הקברניט בק לשבחו של שדה התעופה של חיפה, שנבנה על ידי הבריטים עוד ב-1934, ומוסיף "כל הפוטנציאל הזה מבוזבז. צריך לטוס עוד מפה כי מסתבר שיש ביקוש גדול מאוד לזה. כל נוסעי נתניה וצפונה צריכים להגיע לכאן, לעשות צ'ק אין של 4 דקות, לעבור בטחון ב-5 דקות לעצור בדיוטי פרי ולעלות למטוס במקום שבעת מדורי הגיהנום של נתב"ג עם הילדים", אומר בק.

"בחודשים האחרונים אנו רואים זינוק בביקושים לטיסות משדה התעופה בחיפה, הן בטיסות לאילת והן ביקושים לטיסות לקפריסין", אומר גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, ואכן לוואלה!NEWS נודע שישראייר סוגרת בימים אלה עם איסתא על 300 טיסות מחיפה ללרנקה, ועוד יעדים ביוון שטרם הוכרזו, שזה אומר בקיץ עד שלוש טיסות ביום.

הטיסות מחיפה ללרנקה ייצאו ארבע פעמים בשבוע בימי שני, שלישי, רביעי ושישי. ניתן לרכוש כרטיס טיסה הלוך ושוב, כרטיס לכיוון אחד וחבילה הכוללת טיסה ומלון.

הטייס הראשי של ישראייר עומר בק. יואב איתיאל, אתר רשמי
"כל נוסעי נתניה וצפונה צריכים להגיע לכאן". הטייס הראשי של ישראייר, עומר בק, בטיסת הבכורה/אתר רשמי, יואב איתיאל
שדה התעופה של חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
שדה התעופה של חיפה היה השדה הבינלאומי הראשון של ארץ ישראל/אתר רשמי, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully