וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי נופש נבנה מ-700 אלף בקבוקי פלסטיק; המחיר 100$ ללילה

הכי "אי ירוק בים": בחוף השנהב נבנה אי מלאכותי צף בעזרת 700,000 בקבוקי פלסטיק ריקים. האי כולל מלון, מסעדה, בר ובריכות שחייה. "אנו הופכים משהו שלילי - זיהום מבקבוקי פלסטיק - למשהו חיובי", אומר היזם

יזם צרפתי הקים "אי" נופש מדהים בייחודו, הצף אל מול חוף השנהב שבמערב אפריקה. וכל מה שגורם לאי המלאכותי הזה לצוף על פני המים, הוא בקבוקי פלסטיק ריקים.

האי, שעליו נבנו מלון, מסעדה, בר קריוקי ושתי בריכות שחייה, עשוי למעשה מ-700,000 בקבוקים, כמו גם מפסולת פלסטיק מסוגים אחרים.

"מה שנהדר בקונספט הזה הוא כי אנו הופכים משהו שלילי - זיהום מבקבוקי פלסטיק - לדבר משהו", אומר אריק בקר, שיזם את הפרויקט, המכונה בפשטות L'île Flottante ("האי הצף").

בקר מעוניין לקדם תיירות ירוקה ומקווה כי מיזם זה יעורר השראה למיזמים עתידיים דומים. האי כולו שוקל כ-200 טונות והוא שוכן בתוך לגונה. זאת כדי להימנע מגלים גבוהים או מים סוער. כדי ליהנות ממנו, על האורחים להיפרד מ-100 דולרים ללילה. בתוספת של 25 דולרים, ניתן להזמין טיול באזור הכולל ארוחה. נכון לעכשיו, האי הצף מושך אליו כ-100 תיירים בשבוע, רובם חובבי תיירות אקולוגית.

חשמל סולארי ומערכת קומפוסט

על האי ניתן למצוא מתקנים כגון מערכת סולארית לייצור חשמל, כאשר המים המתוקים מגיעים אליו מהיבשה, זאת בשל הקירבה של הלגונה לבירת חוף השנהב, אבידג'אן (Abidjan). עם זאת, בקר חושב שהאי שלו עדיין רחוק משלמות. נכון, הוא ידידותי יותר לסביבה מאשר מלונות רגילים, אך עדיין - באופן טבעי אורחיו מותירים אחריהם פסולת. כך למשל, השפכים עדיין נפלטים אל הלגונה, בדיוק כפי שהביוב של אבידג'אן נשפך אל הים. לכן, בקר מנסה עתה טכנולוגיה שתמיר את הפסולת הזו לקומפוסט שישמש את הצמחים הגדלים בערוגות האי.

אתר Insider מדווח כי במקור, רצה בקר לבנות סירת קטמרן מכל בקבוקי הפלסטיק שהוא אסף. אך כאשר ראה את הלגונה ליד עיר הבירה, הוא נכבש ברעיון של הקמת אי צף שישמש לאירוח. הוא אף מתגורר על האי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully