וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על רושמת רבעון נוראי, אבל "משיקה" קו לאוסטרליה

27.11.2019 / 9:28

חברת התעופה הישראלית מנסה לטשטש את הרבעון הלא טוב השלישי שהיא מסכמת השנה, ובו צניחה של 35 אחוזים ברווחיה, אבל מכריזה על טיסות ניסוי ליעד חדש, הפעם למלבורן, כפי שעשתה בכל רבעון רע שלה השנה

דיווח אבי אשכנזי על נחיתת מטוס דרימליינר של אל על בנתב"ג, מתוך המהדורה המרכזית 23.8.17/עריכת וידאו: ניר חן

חברת אל על פרסמה היום (ד') את הדוח של הרבעון השלישי של 2019, ובו צניחה של 35 אחוזים ברווח הנקי שלה, שהסתכם בכ-27 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיכמה חברת התעופה הישראלית בהפסד של כ-28 מיליון דולרים, לעומת הפסד בסך של כ-21 מיליון דולרים בתקופה המקבילה אשתקד. מניית החברה בבורסה נופלת בכ-19 אחוזים בעקבות פרסום הדוח.

ובתוך כך, אל על ממשיכה לנסות ולטשטש את דוחותיה הכלכליים הרעים השנה על ידי הכרזה על טיסת ניסוי שתחל להפעיל לאוסטרליה במהלך הרבעון השני של שנת 2020. מדובר בטיסה ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה (בכפוף לאישורים רגולטוריים) במטוס הדרימליינר של החברה.

מדיניות פתיחת הקווים במקביל לפרסום דוחותיה הכלכליים הלא טובים של אל על החלה בתחילת השנה, כשברבעון הראשון הודיעה החברה על פתיחת הקו לטוקיו, ואילו ברבעון השני הודיעה על השקת קווים חדשים לדבלין ודיסלדורף.

מטוס אל על ירושלים של זהב. עופר חג'יוב,
יש דוח לא טוב? נודיע על השקת יעד חדש. אל על/עופר חג'יוב

אבל יש גם שני נתונים חיוביים מזעריים

הכנסותיה של אל על ברבעון האחרון אומנם עלו באחוז אחד והסתכמו ב-647 מיליון דולרים, בין היתר כתוצאה מהוצאות הדלק שפחתו בכ-13.5 מיליון דולרים, וגם כתוצאה מירידת מחיר הדס"ל בשוק והן כתוצאה משימוש במטוסים החדשים היעילים מדגם 787-9 שחסכו לה הרבה כסף בהוצאה על דלק, אבל מדובר ברווח זניח לעומת סך הפסדיה.

גם שער החליפין ביחס לדולר השפיע על הכנסות החברה, כמו גם ירידה בהכנסות מהטסת מטען (ירידה של כשני מיליון דולרים) עקב תחרות קשה וירידה בשוק הטסת המטענים בעולם. בנוסף, הוצאות ההפעלה של החברה עלו ב-1.2 מיליון דולרים ברבעון האחרון כתוצאה מעלייה בשכר ושאר הוצאות. זאת ועוד, הכנסות החברה הצטמצמו ברבעון זה וירדו בכ-45 אחוזים ל-5.5 מיליון דולרים, זאת לעומת הכנסות בסך של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל תקבולים מביטוח ומכירת מטוס 767-300 שיצא משירות.

עם זאת, החברה רושמת גם שני נתונים חיוביים מזעריים - גידול של כ-8 אחוזים בהיצע המושבים, ועלייה של כ-6.5 אחוזים בתנועת הנוסעים ועלייה של 2 אחוזים בנתח השוק.

סמנכ"לית הכספים, דגנית פלטי, אמרה: "החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח, כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק ומירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה וזאת על אף הגידול של כ-8% בפעילות, בעיקר עקב הפעלת המטוסים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק. יישום לראשונה של התקן החשבונאי 16 IFRS הרע את תוצאות החברה ברבעון בסך של 4.5 מיליון דולרים, ובתשעת החודשים בסך של כ-14.5 מיליון דולרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully