וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים יורדים: הטרנדים החמים (והיעד הזול) לסקי ב-2020

10.11.2019 / 2:19

יותר ויותר סימנים מרמזים שחופשות הסקי הולכות והופכות לחופשות מיינסטרים בקרב הישראלים. קבלו את היעדים השווים לשנה הקרובה. וגם: איזה יעד חדש הכי זול ל-2020?

אתר רשמי

בווידאו: סקי באתר ואל טורנס, אחד מיעדי הכתבה

הנה שלושה דברים שאולי לא ידעתם על חופשות הסקי של הישראלי: יותר ויותר ישראלים כבר לא מסתפקים בחופשת סקי אחת בשנה, אלא אף בשתיים ויותר; מחירי חבילות הסקי ירדו בשיעור של כחמישה אחוזים לעומת השנה שעברה; השנה נרשמת עלייה של ממש בהזמנות לחופשות סקי באזור העיר הרוסית סוצ'י, השוכנת לחופי הים השחור, ונחשבת ללהיט חם במיוחד.

אחרי החגים, לפני הסקי

כמדי שנה, התקופה של "אחרי החגים" מסמלת את פתיחת עונת הסקי באירופה. אז נכון, בימים אלו עדיין ניתן פה ושם לצאת לרחוב הישראלי בחולצת קצרות, אבל אל תתנו ללוק הקיצי שלנו לתעתע, כי בימים אלו גם נרשם שיא בהזמנות לעונת הסקי הקרובה.

"חופשות הסקי הפכו לחופשות מיינסטרים, הגולש הישראלי כבר לא מסתפק בחופשת סקי יחידה בשנה, ולפחות 30 אחוזים מהגולשים יבלו לפחות בחופשת סקי נוספת בעונה", אומר רונן כ"ץ, מנכ"ל חברת תיירות הסקי "סקי דיל".

מנתונים שמפרסמת החברה, עולה כי שיא ההזמנות בישראל נרשם ספטמבר, נובמבר ודצמבר, ומספרן עומד על יותר ממחצית מסך ההזמנות בעונה. במילים פשוטות, יותר ויותר ישראלים מתכננים מראש את חופשת הסקי, ופחות ממתינים עד לרגע האחרון.

לדברי כ"ץ, הזמנה מראש (כלומר עד לסוף חודש נובמבר), מאפשרת חיסכון של 10-5 אחוזים ממחיר החבילה, וזאת הודות למדיניות בתי המלון ורכישת המושבים המוקדמת של חברות התיירות. "אך יותר מכל, הזמנה מראש מבטיחה את המועדים, הטיסות והמלונות המבוקשים. וזהו עניין משמעותי בעיקר עבור קבוצות של גולשים, שיוצאים יחד ויתקשו לשריין במהלך העונה את התנאים המבוקשים לקבוצה כולה".

וכפי שכבר נכתב קודם לכן, עלות חבילות הסקי ירדה השנה בכחמישה אחוזים, בעקבות ירידת יחס ההמרה אירו-שקל. "ירידה זו מצטרפת לירידה שנצפתה בשלוש השנים האחרונות, בעקבות טיסות הלואו קוסט ליעדי הסקי באירופה. חבילות סקי באמצעות טיסות לואו קוסט זולות בממוצע בכ-50 עד 70 אירו, מה שמוזיל את מחיר החבילה הכללית.

עוד בוואלה!

השלג עשה לכם חשק? הכל על חופשות סקי באירופה

לכתבה המלאה
סקידיל סקי. ענת אליעז,
הזמנה מראש מאפשרת חיסכון של 10-5 אחוזים ממחיר חבילת הסקי/ענת אליעז

כבר לא "ספורט לעשירים"

"בשנתיים האחרונות נרשם גידול של כ-25 אחוזים במספר הישראלים היוצאים לחופשות סקי, בהשוואה לנתוני ההכנסות מלפני שנתיים", מוסיף זאב דהן, מנכ"ל Club Med (קלאב מד) ישראל ומנהל אזור אפריקה ורוסיה. "אין ספק כי ההרים המושלגים והנוף האירופאי הלבן מושכים את התיירים הישראלים שרגילים לימים שטופי שמש, אך הסיבות העיקריות שבגינן כמות הישראלים הנוסעים לחופשות סקי עולה משנה לשנה הן מדיניות 'השמים הפתוחים' שהובילה לירידת מחירי הטיסות, גידול בהיקף הישראלים העוסקים בפעילויות ספורטיביות שונות, ונגישות הסקי - שבעבר נתפס כ'ספורט של עשירים בלבד' והפך לנחלת הכלל".

עוד הוא מציין כי הפיכת חופשות הסקי לאטרקטיביות יותר בקרב הישראלים נובעת מן הפן החברתי, המשפחתי והמלכד המורגש במועדוני הסקי, בין היציאות לגלישות. "בנוסף, חל שינוי בתמהיל הקבוצות מישראל שטסות לחופשות סקי. אם בשנים עברו מרבית הקבוצות היו מורכבות בעיקר מגברים, הרי שבשלוש השנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בקרב זוגות ומשפחות שטסים לחופשת סקי, בקבוצות מגוונות ובשלל גילים".

בחברת "סקי דיל" מעריכים כי לאור העובדה שחופשות החגים חלות בשיא עונת הסקי באירופה (חנוכה ב-30-24 בדצמבר, פורים ב-13-11 במרץ ופסח ב-31/3 עד 18/4), יגדל בהתאם גם מספר החופשות המשפחתיות. בנוסף, מגל ההזמנות עולה כי חופשת הסקי נחשבת כיום מוצר נגיש יותר לישראלים ו-30 אחוזים מהגולשים מזמינים חופשה שנייה ויותר.

משפחה גולשת באתר סקי. ShutterStock
"חופשות הסקי הפכו למוטיב משפחתי מלכד"/ShutterStock

יעדים, מחירים וגם פסטיבל מוזיקה ישראלי

שרון כהן, מנהלת מחלקת הסקי של איסתא מעריכה כי השנה יצאו כ-80,000 גולשים לחופשות סקי החורף. לדבריה, "עיקר הגולשים עדיין טסים לאלפים, כשצרפת בראש, ואחריה אוסטריה ואיטליה בהתאמה. אנדורה בפירינאים ממשיכה לככב, בהציעה את חבילות הסקי בעלויות האטרקטיביות ביותר ביחס לרמת האתרים הגבוהה וזאת במסגרת אתרי מערב אירופה. במסגרת היעדים הזולים של מזרח אירופה, ממשיכה בולגריה להוביל ללא עוררין. במסגרת מזרח אירופה, החל מהחורף שעבר הצטרף יעד חדש לרשימת יעדי הסקי המובילים שתפס תאוצה מהרגע הראשון, סוצ'י ברוסיה".

הנה כמה דוגמאות לחבילות סקי פופולריות בכמה מן היעדים המובילים באירופה.

סוצ'י, רוסיה: כובשת את לב הגולש הישראלי

השנה ניכרת עלייה מאסיבית בהזמנות לסוצ'י (Sochi), יעד קרוב (פחות משלוש שעות טיסה). נראה כי העיר כובשת את לב הגולש הישראלי, שנהנה מאירוח בסטנדרט מערב אירופאי ומעלות מחייה, שופינג ומזון זולה במיוחד. משך הנסיעה מנמל התעופה ועד לאתר הסקי עומד על כ-40 דקות בלבד. חופשת ראשון-חמישי במלון 4 כוכבים ברוזה חוטור שבסוצ'י, בחבילת הכל כלול, תעלה החל מ-3,000 שקלים לאדם.

חבילות נוספות: חבילת סקי הכוללת טיסה, העברות, 7 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר, 6 ימי סקי פס וציוד, תעלה החל מ-975 אירו לאדם בחדר זוגי במלון 3 כוכבים. יציאה בתאריך 23.1. חבילה דומה, הפעם במלון 5 כוכבים, תעלה החל מ-1,285 אירו לאדם. יציאה בתאריך 16.1.

סקי סוצ'י. Shutterstock, ShutterStock
תמצאו בה אירוח בסטנדרט מערב אירופאי ומעלות מחייה זולה. סוצ'י/ShutterStock, Shutterstock

בולגריה: מחירים נמוכים במיוחד

העיירה בורובץ' (Borovets) שבבולגריה מציעה נוחות רבה וחבילות סקי במחירים נמוכים במיוחד. העיירה בנויה כיעד סקי קלאסי שבו בתי המלון נמצאים סמוך למעליות הסקי ולמוקדי הבילוי. אזור הגלישה כאן כולל 60 ק"מ של מסלולים, והוא זוכה לפיתוח תדיר של תשתיותיו השונות. כל זאת, במרחק של שעת נסיעה מנמל התעופה הסמוך.

חבילת סקי הכוללת טיסה, העברות, 7 לילות במלון על בסיס חצי פנסיון, 6 ימי סקי פס, ציוד ושיעורים, תעלה החל מ-815 אירו לאדם בחדר זוגי במלון 4 כוכבים. יציאה בתאריך 24.1. ניתן גם לצאת לחופשת סקי קצרה, של סופ"ש בלבד, שמחירה החל מ-625 אירו לאדם וכוללת טיסה, העברות, 4 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון, 4 ימי סקי פס, ציוד, שיעורים יציאה בתאריך 16.1.

יעד סקי נוסף במדינה הוא בנסקו (Bansko) המוכר יותר לגולשים, שבו אתר מתקדם ומודרני הן מבחינת תשתיות אזור הגלישה הכולל 70 ק"מ של מסלולים, והן בבחינת בתי המלון ומקומות הבילוי בעיירה. חבילת סקי טיסה, העברות, 7 לילות במלון על בסיס לינה וארוחת בוקר, 6 ימי סקי פס וציוד, תעלה החל מ-785 אירו לאדם בחדר זוגי במלון 3 כוכבים. יציאה בתאריך 13.3.

גם בבנסקו ניתן לצאת לחופשת סופ"ש, במחיר שמתחיל ב-675 אירו לאדם, וכולל טיסה, העברות, 4 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר, 3 ימי סקי פס וציוד. יציאה בתאריך 12.3.

סקי בנסקו בולגריה. ShutterStock
70 ק"מ של מסלולים. בנסקו, בולגריה/ShutterStock

צרפת: יקר אבל איכותי

צרפת מהווה את יעד הסקי היקר באירופה, וזאת בזכות איכות אתרי הגלישה (הגבוהים, הגדולים והנוחים מסוגם ביבשת). אתר ואל טורנס (Val Thorens), למשל, מספק תנאי גלישה אולטימטיביים, והוא כולל 600 ק"מ של מסלולים. זאת לצד סצנת האפרה-סקי וחיי הלילה התוססים שלו.
בחברת סקי דיל מציינים כי חופשת שבוע בוואל טורנס שבצרפת, במלון 4 כוכבים, תעלה החל מ-5,800 שקלים לאדם.

באיסתא מספקים מגוון אפשרויות לחופשת סקי באתר, המותאמות לקהלים שונים. מי שמעוניינים ללון בבתי דירות בסיסיים, יכולים לרכוש חבילה הכוללת טיסה, העברות, לינה וסקי פס, במחיר של החל מ-884 אירו. יציאה בתאריך 9.1.

עבור מי שמעדיפים בתי מלון ברמה גבוהה בוואל טורנס, ניתן לרכוש חבילת סקי במלון 4 כוכבים הכוללת טיסה, העברות, ארוחת בוקר וסקי פס, במחיר שמחיל ב-1,435 אירו. יציאה בתאריך 16.1.
ובמיוחד עבור הישראלים, אחד משיאי העונה יגיע בדמות פסטיבל המוזיקה והסקי SKIDEAL WEEK, שיתקיים השנה ב-28-21 במרץ באלפ דואז שבצרפת, ויארח את עומר אדם, ברי סחרוף, אברהם טל ואחרים.

עבור מי שמעוניינים להרכיב לבדם חופשת סקי ביעדים כגון שוויץ או אוסטריה, כדאי לדעת כי רבים טסים דווקא למינכן, שממנה עוברים לאלפים האוסטרים, במחיר נמוך יותר מאשר הגעה אליהם דרך וינה. בחברת התעופה לופטהנזה מציעים טיסות למינכן במחיר שמתחיל ב-330 דולר וטיסות לציריך - החל מ-305 דולר. חובבי הסקי גם ישמחו לגלות כי המחירים כוללים מזוודה אחת עד 23 ק"ג, תיק יד עד 8 ק"ג, ארוחה במטוס והטסת ציוד סקי בחינם.

סקי ואל טורנס קלאב מד. קלאב מד,
תנאי גלישה אולטימטיביים. סנואובורד בוואל טורנס/קלאב מד

אוסטריה: גם בזכות האפרה-סקי

אי אפשר לדבר על חופשות סקי מבלי להזכיר כמובן את אוסטריה, שמציעה אתרי סקי עם אפרה-סקי נהדר למרגלות האלפים. אחד היעדים הפופולריים במדינה הוא הכפר אישגל (Ischgl), שבדרום-מערב המדינה. הוא רובץ למרגלות האלפים, או ליתר דיוק - בתחתית הר סילברטה. אתר הסקי של אישגל, הפועל במשותף עם הכפר השוויצרי הסמוך סמנאון (Samnaun), כולל שפע של מסלולים ברמות שונות, שאורכם הכול מתקרב ל-240 ק"מ.

ואם אתם מגיעים בתחילת או בסיום עונת הסקי, קחו בחשבון שבמקום מתקיימות הופעות ושל אירועים חגיגיים לציון האירועים הללו, בהם משתתפים אמנים בינלאומיים. חבילת סקי לאישגיל הכוללת טיסה, 7 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס ארוחות בוקר וסקי פס: 1,361 אירו לאדם בחדר זוגי. יציאה ב-4.1.

יעד סקי נוסף במדינה הוא מאיירהופן (Mayrhofen), אף הוא במדינת טירול שבאוסטריה. כאן תמצאו לא רק פעילויות סקי אלא גם טיפוס הרים, מצנחי רחיפה, סנואובורד ועוד. כאן, אורך המסלולים הכולל עומד על כ-170 ק"מ. חבילת סקי למאיירהופן הכוללת טיסה, 7 לילות במלון 3 כוכבים על בסיס ארוחות בוקר וסקי פס: 1,024 אירו לאדם בחדר זוגי. יציאה ב-4.1.

באשר לאוסטריה, כדאי עוד לדעת כי רבים טסים דווקא למינכן, שממנה עוברים לאלפים האוסטרים, במחיר נמוך יותר מאשר הגעה אליהם דרך וינה. בחברת התעופה לופטהנזה מציעים טיסות למינכן במחיר שמתחיל ב-330 דולר (וטיסות לציריך - החל מ-305 דולר). חובבי הסקי גם ישמחו לגלות כי המחירים כוללים מזוודה אחת עד 23 ק"ג, תיק יד עד 8 ק"ג, ארוחה במטוס והטסת ציוד סקי בחינם.

סקי אישגל אוסטריה. ShutterStock
אחד האתרים הפופולריים ביבשת ובטח באוסטריה. אישגל/ShutterStock

מועדוני קלאב מד: אקסטרים וסקי בעברית

בעונת החורף, ישראלים רבים נוהגים לפקוד את מועדוני הסקי של Club Med, המתרכזים באזור האלפים באירופה, עם כמות נאה של 20 מועדונים. גם השנה, מציעים במועדוני החברה מספר חידושים. כך למשל, החורף ייפתח בצרפת מועדון סקי חדש: Club Med Alpe d'Huez. הוא שוכן בלב האלפים הצרפתיים, בגובה של כ-3,300 מטרים מעל פני הים. בין השאר, מוצעים בו שיעורי סקי וסנובורד, לצד פעילויות ספורט חורפיות נוספות כגון הליכה נורדית ומסלולי טיול בנעלי שלג.

גם כאן, כמו במועדונים קלאב מד נוספים, ניתן במועדים מסוימים להשתתף בשיעורי סקי בעברית. כך למשל בחופשת פורים הקרובה. מחיר לדוגמה: חבילת סקי הכוללת טיסה, 7 לילות בחדר סופריור על בסיס הכל כלול: 2,227 אירו לאדם בחדר זוגי. יציאה ב-12.4.

מועדון סקי חדש נוסף הוא Club Med Grand Massif Samoëns Morillon, השוכן בגבול צרפת-שוויץ (שעת נסיעה מז'נבה), המציע אף הוא פעילויות דומות. מחיר לדוגמה: חבילת סקי הכוללת טיסה, 7 לילות בחדר סופריור על בסיס הכל כלול: 1,883 אירו לאדם בחדר זוגי. יציאה ב-15.12.

חובבי האקסטרים ייהנו מחופשה במועדון הצרפתי Club Med La Plagne, המצוי לצד הרי המון בלאן ומדרונות אתר הסקי הפופולרי Paradiski. גם מציעים גם פעילויות ספורט חורפיות ייחודיות נוספות כגון אופנועי שלג ו-Speed riding, שילוב של סקי וריחוף באוויר. מחיר לדוגמה: חבילת סקי הכוללת טיסה, 7 לילות בחדר סופריור על בסיס הכל כלול: 1,628 אירו לאדם בחדר זוגי. יציאה ב-14.1.

* מחירי הטיסות והחבילות המצוינים בכתבה מבוססים על נתוני חברת איסתא, קלאב מד, סקי דיל, פינגווין ולופטהנזה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקי
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully