וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלג עשה לכם חשק? הכל על חופשות סקי באירופה

ינון גורן

8.1.2015 / 10:15

הסערה בישראל והשמחה מהשלג שסוף סוף יורד כאן, הזכירו לנו שהגיע הזמן לחופשת סקי. אם הניסיון שלכם על השלג מסתכם בכמה תמונות סלפי בירושלים או בצפת, או אם אתם מאלה שכבר נדבקו בחיידק הגלישה, הנה מורה נבוכים לקראת חופשה בלבן

אתר הסקי וויסלר, ונקובר, קנדה. ShutterStock
סקי באתר וויסלר, קנדה/ShutterStock

אז החלטתם שאתם הולכים על חופשה בלבן - בחירה נכונה. עכשיו, צריך להתכונן - בכל זאת זה לא "בטן-גב". אז מההכנות הדרושות, דרך התאמת החופשה לקהל היעד ועד לשורת המחיר הכה חשובה - קבלו את כל התשובות לשאלות שתמיד הציקו לכם לגבי הנושא הכי חם בחודשי החורף הקרים: חופשות סקי וסנובורד.

כמה זה עולה?

פחות ממה שאתם חושבים. חופשות סקי הן כבר מזמן לא מותרות לעשירים בלבד, ומדי שנה גדל היצע החופשות שמכוונות לקהלי יעד שרוצים לסגור את החופשה השנתית שלהם בסכום תלת-ספרתי של יורו (במלים אחרות: פחות מ-4,800 שקלים).

אתרי הסקי במזרח אירופה זוכים בשנים האחרונות לתנופת פיתוח אדירה תוך שרמת המחירים נשארת אטרקטיבית (החל מ-700 יורו לאדם בחדר זוגי לשבוע), ופריחתו של קונספט חופשות הסקי המקוצרות - סופ"ש ארוך הכולל שלושה ימי גלישה מלאים - מאפשר לקפוץ לשלג באותה קלות ומחיר של קפיצה לאילת.

טיפ: חופשת סקי מורכבת מחלקים רבים - טיסה, לינה, ציוד, העברות וכדומה - ושינוי בכל אחד מהם יכול להשפיע, לעיתים אף משמעותית, על המחיר הכולל. כך למשל בחירה ללון בדירת נופש בשירות עצמי במקום במלון מפואר, או שכירת ציוד גלישה על פני קנייה - יוכיחו את עצמן במבחן הכיס.

ילדה לובשת בגדי סקי בשלג. ShutterStock
כל אחד ובכל גיל יכול להתחיל/ShutterStock

למי זה מתאים?

לכולם. לא צריך להיות ספורטאים או חובבי אקסטרים כדי לגלוש. לא צריך להיות בגיל מסוים או ממין מסוים כדי ליהנות מגלישה בפרט ומחופשת סקי בכלל. שיפורים ברמת ציוד הגלישה הופכים את הספורט לקל ללמידה מתמיד, ועיירות הסקי מציעות שלל אטרקציות ואפשרויות לבילוי גם למי שלא מעוניינים לבלות את כל זמנם על המסלולים (ראו בהמשך).

ברובם המוחלט של אתרי הסקי בתי הספר לגלישה פותחים את שעריהם לילדים כבר מגיל 4 ובעולם מתועדים אנשים שגלשו במדרונות גם לאחר שמלאו להם 100.

איפה הכי כדאי?

בניגוד לשתי הקודמות, התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית משום שהיא תלויה בהרבה מאוד גורמים. רמת הגלישה שלכם, האנשים איתם אתם מתכננים לבלות את החופשה, סגנון החופשה שבו אתם מעוניינים והתקציב העומד לרשותכם הן דוגמאות למשתנים שיש לקחת בחשבון.

איטליה, צרפת, אוסטריה ושווייץ מציעות את אתרי הסקי הגדולים והטובים ביבשת, בעוד שקרנן של מדינות כגון צ'כיה ורומניה עולה בקרב מתחילים (תשתיות נפלאות ומחירים שנשארים נמוכים). הבחירה כמעט אינסופית, כך שכדאי להתייעץ עם מי שהיה ומבין.

טיפ: בחופשת הסקי הראשונה גודל האתר וכמות המסלולים שבו ממש לא חשובים. מה שחשוב הוא שיהיה בית ספר טוב לגלישה ומסלולים שמותאמים לגולשים מתחילים.

האם צריכים להיות בכושר שיא?

ממש לא. אין שום צורך להירשם לחדר כושר, להתחיל לרוץ מרתונים או להיכנס למשטר אימונים תובעני לפני החופשה, אך חשוב שכן תכירו את הגוף שלכם ואת יכולותיו הפיזיות כדי לא להפעיל עליו יותר מדי לחץ ובכל מקרה, בלי קשר לרמת הכושר שלכם, כדאי להקפיד על מתיחות בתחילת ובסוף יום הגלישה.

זה לא קר כמו שחושבים. הטמפרטורות נמוכות במרומי האלפים אבל כשמדובר במזג אוויר יבש, כמו באתרי הסקי, אז מינוס 5 מעלות מרגיש כמו 10 מעלות ובהתחשב בעובדה שרוב הזמן תבלו בפעילות ספורטיבית, (ובשאר הזמן תתפנקו בסאונות, ג'קוזי ובריכות מקורות) באמת שאין לכם מה לדאוג. חוץ מזה, ביגוד סקי טוב, חולצות וגרביים תרמיים מבדים מנדפים, יבטיחו שלא יהיה לכם קר.

עוד באותו נושא

לפני שעולים על השלג: כך תימנעו מפציעות סקי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איטליה, צרפת, אוסטריה ושווייץ מציעות את אתרי הסקי הטובים ביבשת. מלון בפאסו טונלה, איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם כל מה שעושים בחופשה זה לגלוש?

ממש לא! מי שרוצה לנצל כל רגע אפשרי על המסלולים יכול לעשות זאת כמובן, אך בהתחשב בהיצע של אתרי הסקי כיום תהיה זו משימה (כמעט) בלתי אפשרית: מסיבות אפרה-סקי שמתחילות בצהריים ומסתיימות בשעות הקטנות של הלילה, פסטיבלי מוזיקה, מרכזי ספא רחבי ידיים, מסעדות גורמה, חנויות יוקרתיות, ברים ומועדונים לאורך שדרות שלמות ומגוון עצום של אטרקציות הכוללות מזחלות, אופנועי שלג, מצנחי רחיפה, צלילה תחת אגם קפוא, בניית איגלואים והרשימה עוד ארוכה.

ההזדמנות לשבור את השגרה ולהירגע מול נופים שנדירים במחוזותינו - תשאיר גם את מי שלא גולש בכלל עם טעם של עוד.

האם צריך לקנות את כל הציוד מראש?

בפירוש לא. בחופשות הסקי הראשונות מומלץ ביותר לשכור ציוד באתר הסקי ולא לקנות מראש. ציוד הסקי והסנובורד צריך להיות מותאם לגופכם וגם לרמתכם ולסגנון הגלישה שלכם ומכיוון שזה אינו מגובש עדיין, אפשר ואף רצוי לחכות עם הוצאות יקרות ומיותרות.

מתי הכי טוב לצאת לחופשה?

עונת הסקי נפתחת בסוף נובמבר ונמשכת עד מאי. השנה כדאי לסמן שני מועדים נוחים לחופשת סקי: הראשון הוא שבוע הבחירות - עם יום השבתון שבאמצע וניצול שני סופי שבוע, אתם יכולים לצאת לחופשת סקי מה-14.3 ועד 21.3 ולהפסיד רק 4 ימי עבודה. המועד השני הוא חופשת הפסח: השנה תאריכי החג יוצאים בזמן מצוין לחופשת סקי.

לבד, עם החבר'ה או עם כל המשפחה?

אפשר גם וגם וגם. לצאת עם החבר'ה זה אחלה אבל גם אם אין לכם פרטנרים לחופשת סקי, אין מה לחשוש. אחרי הבירה הראשונה באפרה'סקי, כבר תמצאו את עצמכם מקשקשים עם הגולשת ההולנדית שמימין. באשר לחופשת סקי משפחתית - אין חופשה משפחתית מושלמת מזו! כדאי לנצל את חופשות בתי הספר בפורים או בפסח, למצוא חבילת סקי שכוללת קייטנת גלישה בעברית לילדים וליהנות מחוויה משפחתית בלתי נשכחת.

זה לא באמת מסוכן. סקי מסוכן כמו שכדורסל או כדורגל מסוכנים. כמו בכל ספורט יש כמובן אפשרות לפציעות אבל זה סיכון אפסי ואם דואגים לאביזרי מגן, קסדה ומגן ישבן (לגולשי הסנובורד), אז הסיכון פוחת. כמובן שלפני הפעם הראשונה יש לקחת הדרכה מקצועית ובכל מקרה, לפני כל נסיעה, לעשות ביטוח בריאות מתאים.

האם חייבים להזמין חבילה?

רצוי! אפשר גם להרכיב לבד, אבל זה מתאים יותר ל'גולשים של הרגע האחרון' (או למי שנלהב לבלות שעות וימים מול המסך בתיאום כל הרכיבים: טיסות, העברות, לינה, סקי פס, הדרכה, ביטוח וכו' ולחסוך רק 50 יורו מול הזמנה של חבילת סקי…) הזמנת חבילת סקי בסגנון "הכל כלול" מאפשרת לטוס בראש שקט, וחברות רבות מציעות כיום מוצרים שמותאמים במיוחד למתחילים – מבחינת האתר, ההדרכה והמחיר.

אתם עדיין גולשים באינטרנט? עזבו אתכם... לכו על הדבר האמיתי ונצלו את עונת הסקי שנמצאת בעיצומה, רגע לפני שתקטרו שוב על חום יולי אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully