וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערים הכי פקוקות בעולם: תל אביב בחמישייה הפותחת

מתכננים טיול לפיליפינים? אל תבנו על נהיגה במנילה, שדורגה כעיר הכי פקוקה בעולם. וכמה זמן לוקח לנסוע קילומטר אחד בתל אביב, שניצבת במקום הרביעי (והלא מכובד)?

צילום: נתיבי ישראל

בווידאו: פקקים בתל אביב

עבור התיירים, אחד היתרונות הגדולים בשכירת רכב בחו"ל הוא תחושת העצמאות והחופש להגיע לכל מקום, בכל זמן. אבל תיירים שמגיעים לתל אביב יגלו עד מהרה את כל מה שישראלי ממוצע יודע היטב: העיר הזו פקוקה להחריד.

וכעת, היא אפילו זוכה בתואר המאוד לא מחמיא: "אחת מחמש הערים הגרועות ביותר לנהיגה", יחד עם מספר ערים מרכזיות נוספות באסיה ובדרום אמריקה.

סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחת כי דירוג חדש, שנוטר ופורסם על ידי חברת Waze, מצא כי העיר שבה ההתניידות ברכב פרטי היא האיטית ביותר היא מנילה, בירת הפיליפינים. נדרשות כמעט 4.9 דקות בכדי לעבור קילומטר אחד בלבד במטרופולין הפיליפיני (המדידות עצמן בוצעו בחודש ספטמבר). זוהי השנה השנייה ברציפות שבה זוכה מנילה במקום הראשון (והלא מחמיא) בדירוג זה.

העיר ידועה בבעיות התחבורה שלה, הכוללות תשתיות רעועות, תקציבים נמוכים המופנים לנושא, תחבורה ציבורית לא יעילה ומספר גדל והולך של תושבים. הצפי כי בחודשים הקרובים, המצב רק יחמיר.

מנילה הפיליפינים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
העיר הכי פקוקה בעולם. מנילה, בירת הפיליפינים/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תל אביב: 2.38 דקות לקילומטר אחד

אם אתם מוותרים על טיול לפיליפינים ושכירת רכב במנילה, כדאי לדעת כי רשימת הערים הגרועות ביורת לנהיגה כוללת יעדים תיירותיים פופולריים נוספים כגון בוגוטה בירת קולומביה, ג'קארטה בירת אינדונזיה, וסאו פאולו שבברזיל.

באשר לתל אביב - העיר הישראלית שנחשבת למוקד משיכה תיירותי ניצבת במקום הרביעי, עם הנתון של 2.38 דקות נסיעה לקילומטר אחד.

עם זאת, אולי יש מקום לאופטימיות זהירה באשר לעתיד, בזכות רשת קווי המטרו שמתוכננת בגוש דן, ובראשה "הקו האדום", שצפוי להיחנך בעוד כשנתיים, ולהוות סנונית ראשונה לקווי רכבת קלה ומטרו נוספים. לא נותר אלא להמתין ולראות האם דרכם של התיירים (והישראלים) תהיה קלה ומהירה יותר בעיר הגדולה.

עומסי תנועה בנתיבי איילון בתל אביב, ערב ראש השנה, ספטמבר 2017. ניב אהרונסון
גם בחו"ל מבינים שהכל פקוק אצלנו. עומס תנועה בנתיבי איילון, תל אביב/ניב אהרונסון

חמש הערים הפקוקות בעולם

1. מנילה: 4.88 דקות לקילומטר אחד
2. בוגוטה: 4
3. ג'קארטה: 3.83
4. תל אביב: 2.38
5. סאו פאולו: 2.34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully