האי פאדר בקומודו נוסה טנגרה אינדונזיה. Shutterstock, ShutterStock
האי פאדר בקומודו נוסה טנגרה אינדונזיה/ShutterStock, Shutterstock

10 היעדים המשתלמים ביותר לשנת 2020

מעוניינים בחוויה עולמית במחיר נמוך? ה"לונלי פלנט" מציג את עשרת היעדים המומלצים בעולם לנופש במחיר משתלם במיוחד. זה הזמן "לא" לחסוך לחופשה הבאה שלכם

האם שמעתם אי פעם על מחוז מזרח נוסה טנגרה שבאינדונזיה? ובכן, כדאי שתכירו את האזור המיוחד הזה, שניצב כיום בראש רשימת עשרת היעדים המשתלמים ביותר של אתר "לונלי פלנט", יעדים שמספקים לתיירים את התמורה הטובה ביותר לכספם.

10. זנזיבר, טנזניה

את המקום העשירי ברשימה שך "לונלי פלנט" סוגר האי זנזיבר שבמזרח אפריקה. רק השם עצמו, "זנזיבר", מרמז על תחושה של הרפתקה שמתקרבת.

העיר העתיקה, המכונה "סטון טאון" (Stone Town), מציעה סמטאות קדומות ושקיעות מרהיבות, כמו גם שוק אוכל הפועל בערב ובתי קפה רב-תרבותיים. בחופים המערביים והצפוניים של האי תוכלו למצוא בתי אירוח במגוון רחב של מחירים ורמות. כאן תוכלו לחוש כמו באיים הקריביים, רק במחיר נמוך הרבה יותר.

חוף באי זנזיבר, טנזניה. ShutterStock
תוכלו לחוש כמו באיים הקריביים, רק בזול. זנזיבר/ShutterStock

9. אתונה, יוון

נדמה כי הדברים הטובים ביותר באתונה מוצעים בחינם. נכון, הכניסה למוזיאון באקרופוליס כרוכה בתשלום צנוע, אך תוכלו לבהות במקדש פרתנון הידוע ללא כל תשלום. ובכלל, כדאי לדעת כי האקרופוליס מואר לעילא בשעות הלילה, ומספק מראה קסום.

למעשה, אתונה כולה היא מעין "מוזיאון פתוח", עם כנסיות ביזנטיות, מבנים ניאו-קלאסיים ושאר אטרקציות. בנוסף, האוכל כאן אינו יקר והחופים הנהדרים מצויים במרחק לא רב מהעיר.

אתונה יוון. ShutterStock
"מוזיאון פתוח". אתונה/ShutterStock

8. קייפ וויינלנדס, דרום אפריקה

דרום אפריקה ידועה כיעד לא יקר שמספק חוויות כגון טיולי ספארי משובחים. אך מעבר למפגשים עם עולם חיי הבר בשמורות הטבע כגון קרוגר (Kruger) ואחרות, מעניין לגלות כי במרחק לא גדול מקייפ טאון, משתרע מרחב שבו מגדלים ענבים ליין ובו פועלים יקבים לרוב. זהו קייפ וויינלנדס (Cape Winelands), המשובץ בנופים נהדרים וגם במסעדות נחשבות. אז נכון, לא תמצאו פה פילים, אבל כן תזכו לחופשה בניחוח קולינרי משובח, עם יינות מצוינים. והכל במחירים סבירים בהחלט.

כרמים קייפ וויינלנדס דרום אפריקה. Shutterstock, ShutterStock
אזור המשובץ בנופים נהדרים. כרמים בקייפ וויינלנדס, דרום אפריקה/ShutterStock, Shutterstock

7. תוניסיה

על פי פרסומי המטה לביטחון לאומי, ישנה אזהרת מסע עבור ישראלים היוצרים לתוניסיה, אך מי שכבר ביקר יודע כי מדובר באחד היעדים היותר מיוחדים בצפון אפריקה. בנוסף, היא זולה יותר ממרוקו. בין האתרים הבולטים במדינה ניתן למצוא את שרידי העיר קרתגו ואת עיר הנופש סיד בו סעיד, לחופי הים התיכון. לצד אלו, מכאן ניתן להגיע בקלות אל הדיונות של מדבר סהרה, המקום שבו גם צולמו סצנות בלתי נשכחות בסרט "מלחמת הכוכבים".

מונסטיר תוניסיה טוניסיה. ShutterStock
מדינה שזולה יותר ממרוקו. העיר מונסטיר בתוניסיה/ShutterStock

6. סרביה

את סרביה ניתן לתאר כמדינה אירופאית אותנטית ובעלת אופי ייחודי משלה, שעדיין לא נכבשה על ידי המוני תיירים. והדבר מפתיע במיוחד לנוכח העובדה כי בלגרד הבירה, שימשה במשך דורות רבים צומת דרכים חשוב של היבשת כולה. כיום, העיר מתהדרת בבתי קפה רגועים, בחיי לילה סוערים על גדות הדנובה ובמוקדי עניין רבים נוספים. מחוץ לעיר, תגלו יקבים רבים, מרכזי ספא ומרחצאות, מנזרים עתיקים ועוד.

בלגרד, סרביה. ShutterStock
מדינה שעדיין לא נכבשה על ידי המוני תיירים. בלגרד, סרביה/ShutterStock

5. אזרבייג'ן

הביקור ברפובליקה של אזרבייג'ן שבקווקז כרוך בהוצאה כספית נמוכה יחסית, כאשר מקומות האירוח והמסעדות מתהדרים באיכות טובה. הבירה באקו, הממוקמת לחופי הים הכספי, ממזגת אדריכלות מעניינת, מוזיאונים מרתקים ואווירה קוסמופוליטית. טיול ברחבי המדינה יפגיש אתכם עם הרי געש פולטי בוץ ועם כפרים שהחיים בהם מזכירים מסע בזמן.

העיר באקו, אזרבייג'ן. ShutterStock
ביקור שכרוך בהוצאה כספית נמוכה יחסית. העיר באקו, אזרבייג'ן/ShutterStock

4. באפלו, ארצות הברית

העיר באפלו שבמדינת ניו יורק חווה התעוררות מחודשת, עם בתי מלון שמוקמים בה וסצנה קולינרית שוקקת חיים, במחירים נמוכים יחסית. בשנת 2020 גם צפוי להיחנך בעיר מוזיאון ילדים אינטראקטיבי, לצד אטרקציות נוספות הפועלות בה כיום. שוק EXPO הוא היכל אוכל מיוחד ומקום מצוין ליהנות ממטעמי העיר, כמו גם ממבשלות הבירה שלה. וכמובן, הצד האמריקני של מפלי הניאגרה ממתין לכם במרחק של חצי שעת נסיעה באוטובוס.

אנדרטת מקינלי בעיר באפלו בניו יורק ארה"ב. Shutterstock, ShutterStock
העיר חווה התעוררות מחודשת. אנדרטת מקינלי בבאפלו במדינת ניו יורק/ShutterStock, Shutterstock

3. מאדהיה פרדש, הודו

יש מקומות רבים בהודו שבהם ניתן לחוות את עולם הטבע המקומי, אך נדמה כי המקום שמספק את התמורה הטובה ביותר לכסף הוא במדינת מאדהיה פרדש (Madhya Pradesh), שבצפון מרכז הודו.

שמורות הטבע כאן, בהן שמורת הנמרים בנדהאווגרה (Bandhavgarh) או שמורת הטבע פנץ' (Pench) יפגישו אתכם עם עולם חי מרהיב - קופים, חזירי בר, איילים וכמובן נמרים (אם תצטיידו בסבלנות). בקיצור, ממש כמו בספארי באפריקה, רק הרבה יותר זול. ומעבר לטבע, זהו גם המקום לגלות מקדשים מיוחדים ועיירות קטנות.

העיר גווליור במדינת מאדהיה פרדש הודו. Shutterstock, ShutterStock
המקום לגלות מקדשים מיוחדים. העיר גווליור במדינת מאדהיה פרדש/ShutterStock, Shutterstock

2. בודפשט, הונגריה

בירת הונגריה נחשבת לאחד היעדים היותר ידידותיים לארנק בקרב תיירי מרכז אירופה, והיא משופעת במוקדי עניין מרתקים. עם זאת, מומלץ לבקר גם באטרקציות הפחות מוכרות שהיא מציעה. רשימה חלקית כוללת מרחצאות חמים שביקור בהם עולה דולרים ספורים. כדאי גם לבקר בברי היין שבעיר המצויים במבנים נושנים, בבתי הקפה המשובחים וגם בתחנת הרכבת קלטי (Keleti station), הבנויה בסגנון אר-נובו מעורר השראה.

בודפשט, הונגריה. ShutterStock
ידידותית לארנק בקרב תיירי מרכז אירופה. בודפשט/ShutterStock

1. מזרח נוסה טנגרה, אינדונזיה

תיירים רבים, במיוחד אלו הפוקדים את האי הפופולרי באלי, אינם מודעים לקיומו של מחוז מזרח נוסה טנגרה (East Nusa Tenggara, הקרוי גם "נוסה טנגרה טימור") שבדרום אינדונזיה. האיים באזור זה מתאפיינים בחופי ים בראשיתיים ושקטים להפליא. בארכיפלג אלור (Alor Archipelago) למשל, גם תמצאו את אתרי הצלילה הטובים ביותר במדינה. ויתרון גדול במיוחד: ההמונים עדיין לא הגיעו לאזור זה, מה שמעניק תחושה של חלוציות.

האי פאדר בקומודו נוסה טנגרה אינדונזיה. Shutterstock, ShutterStock
ההמונים עדיין לא הגיעו. האי פאדר בנוסה טנגרה, אינדונזיה/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully