וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגוון את מפת הטיולים: ערים לא מוכרות באירופה שמחייבות ביקור

רותם כהן, מסע אחר אונליין

23.1.2018 / 9:01

הגיע הזמן להכניס קצת שינוי לחופשות האורבניות שלכם ולהכיר ערים חדשות באירופה, כאלה שמן הסתם עוד לא הייתם בהן. אז ברלין, אמסטרדם ופריז אאוט, היידלברג, דורדרכט ומנטון אין

צלמים זמניים מורשים

ערים אירופאיות הן אחד מיעדי הטיול האהובים על מטיילים ישראלים, ולא במקרה. הן מציעות כל מה שצריך לחופשה מוצלחת: רבעים עתיקים משופצים באופן מעורר קנאה, אוכל מעולה, מסיבות סוערות, אפשרויות שופינג בלתי נגמרות, חוויות תרבותיות ומוזיאונים מעולים.


עוד על ערים והחופשה שלכם באירופה:
ערים באירופה שבהן תוכלו למצוא גראס ומריחואנה בחופשה
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
16 יעדים מדהימים באירופה שטרם התגלו על ידי תיירים


אז אחרי שנסעתם שוב ושוב לאותם מקומות, ישבתם באותם בתי קפה וחרשתם את אותן שדרות, לא הגיע הזמן לגוון? באירופה יש עוד המון, אבל ממש המון, ערים נהדרות, רבות מהן לא מוכרות לישראלים.

אז אם אתם רוצים לחשב מסלול מחדש ולהוסיף את היידלברג, מטרה ומנטון, למשל, לרשימת הנסיעות השנתית שלכם - הנה כמה סיבות לעשות את זה.

היידלברג, גרמניה

היידלברג (Heidelberg), הממוקמת בדרום-מערב גרמניה, היא אחת הערים הכי רומנטיות שאנחנו מכירים. למעשה, היא נראית כאילו יצאה מתוך גלויית נוף קיטשית למדי. העיר העתיקה של היידלברג, עם בתים בני מאות שנים וגגות רעפים אדומים, מוקפת ביערות וגולשת אל גדת נהר הנקר. גשר רומנטי להפליא חוצה את הנהר - אין כמו לצעוד יד ביד למרכזו ולהביט על הגבעות הירוקות מסביב לעיר ועל הנהר היפה. בעיר עצמה תמצאו מדרחוב ארוך במיוחד (אחד הארוכים באירופה) עם חנויות, מסעדות, בתי קפה וברי יין ואת האוניברסיטה הכי עתיקה בגרמניה, מהמאה ה-14. על גבעה מעל הנהר עומדת טירה מרשימה, הבנויה מאבן אדומה.

אפשר לסייר בה באופן עצמאי או להצטרף לסיור מודרך. אבל הדבר שהכי כדאי לעשות מהטירה הוא פשוט להשקיף על הנוף המקסים ולהיאנח אנחת עמוקה של קנאה.

איך מגיעים? היידלברג נמצאת כ-90 ק"מ מדרום לפרנקפורט ואפשר להגיע אליה בקלות ברכב, ברכבת או באוטובוס. ברכבת מפרנקפורט תגיעו תוך פחות משעה, באוטובוס הנסיעה אורכת כשעה וחצי, אבל מחיר הכרטיס זול יותר.

העיר היידלברג גרמניה. HEIDELBERG4you, youtube, מערכת וואלה! NEWS
כאילו יצאה מתוך גלויית נוף קיטשית. היידלברג, גרמניה/מערכת וואלה! NEWS, HEIDELBERG4you, youtube

צפו בסיור בהיידלברג

מנטון, צרפת

יש סיבה טובה מאוד לפופולריות של הריביירה הצרפתית, או בשמה הצרפתי - Côte d'Azur, "חוף התכלת". היא מתבהרת כשצופים על המפרצים המעוטרים בעצי אורן ענקיים, על הים שהצבע הכחול זוהר במין בוהק לא הגיוני ועל ההרים שממסגרים את התפאורה המושלמת הזאת. כמובן שכל זה משתנה בתקופת הקיץ, כשגדודי תיירים פולשים אל הריביירה וברוב החופים לא תצליחו למצוא סנטימטר רבוע ריק מכיסאות נוח ומיטות שיזוף.

בדיוק בשביל זה כדאי לקפוץ למנטון (Menton), בקצה המזרחי ביותר של הריביירה, על הגבול עם איטליה. זוהי עיר מקסימה, בין האלפים לים התיכון ויש חודשים שבהם אפשר לצאת לסקי בבוקר ולשבת על שפת הים אחר הצהריים. אם תגיעו בפברואר השמחה כפולה ומכופלת, שכן כל שנה בחודש הזה מתקיים במנטון פסטיבל הלימון, אירוע מקומי רב משתתפים שחוגג ברוב תרועה את קיומו של הפרי החמצמץ.

בכל עונה כיף לטייל בסמטאות העיר העתיקה, לקפוץ לנמל, לבקר בגני העיר היפים ולאכול טוב, ממש ממש טוב. ואם אתם רוצים להתחכך עם היפים והעשירים, תמיד תוכלו לקפוץ למונקו, הנמצאת פחות מחצי שעה נסיעה ממנטון.

איך מגיעים? טסים לניס (סאן דור ובקרוב מאוד גם איזי ג'ט מפעילות טיסות ישירות מישראל לניס) ומשם נוסעים למנטון ברכב שכור או ברכבת, הנסיעה אורכת כ-45 דקות.

העיר מנטון הריביירה הצרפתית. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
סקי בבוקר ולשבת על שפת הים אחר הצהריים. מנטון שבריביירה הצרפתית/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צפו בסיור במנטון

מטרה, איטליה

גם אם הייתם באיטליה עשרות פעמים, מחכה לכם הפתעה אמיתית במחוז בזיליקטה הדרומי, שנמצא בין "העקב" ל"אצבעות" של המגף האיטלקי. העיר מטרה (Matera) היא אחת הערים המיוחדות שתבקרו בהן. הרובע העתיק, שנקרא הסאסי (Sassi di Matera, "הסלעים של מטרה") יותר ממדהים: גיבוב של בתי מערות חצובים בסלע, שנראים כאילו מישהו שפך אותם בערבוביה זה מעל זה במעלה גבעה מעל ערוץ עמוק.

עד שנות השישים של המאה הקודמת עניי האזור, שגם כך אינו עשיר במיוחד, חיו בבתי המערות האלה. כיום רוב הבתים אסורים למגורים בשל סכנת התמוטטות, אבל חלקם שופצו והפכו למסעדות, לבתי אירוח ולמלונות בוטיק ייחודיים.
המראה המיוחד של בתי המערות הצפופים הפך את מטרה לאתר צילומים חביב על במאים של סרטים תקופתיים. בין השאר צולמו כאן קטעים מהפסיון של ישו של מל גיבסון ומבן חור, חידוש גרנדיוזי משנת 2016 לסרט הקלאסי של שנות החמישים. השיטוט ברובע העתיק מאתגר את שרירי הרגליים, עם המון מדרגות צרות ותלולות, אבל הנוף הנשקף מכל פינה מצדיק את המאמץ.

מלבד בתי המערות, יש במטרה כמה כנסיות יפות, מערכת של בורות מים עתיקים ומצודה מהמאה ה-16 שבנייתה לא הושלמה מעולם. הכיכר המרכזית, Piazza Vittorio Veneto, מוקפת בבניינים מרשימים והיא מהווה מקום מצוין לשבת לקפה או ארוחה טובה ולצפות על הנוף שנראה הכי רחוק מאיטליה המוכרת ממחוזות צפוניים יותר. ב-2019 מטרה תשמש כבירת תרבות של אירופה, מה שיבטיח הרבה מאוד אירועי תרבות, מופעים ותערוכות.

איך מגיעים? אם נחתתם בנאפולי (בקרוב איזי ג'ט תפעיל טיסות ישירות מישראל לנאפולי) תוכלו להגיע ברכב שכור - נסיעה של כשלוש שעות - למטרה; אפשר גם לנסוע בתחבורה ציבורית, שילוב של רכבת ואוטובוס - הנסיעה אורכת כחמש עד שש שעות. מרומא הדרך המהירה ביותר היא בטיסה פנימית לבארי, ריינאייר מפעילה כמה טיסות יומיות זולות בקו הזה.

העיר מטרה איטליה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
גיבוב של בתי מערות חצובים בסלע. מטרה, איטליה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צפו בסיור במטרה

דורדרכט, הולנד

גם אם יצאתם מאמסטרדם לערים אחרות בהולנד, יש לנו הרגשה שדורדרכט (Dordrecht) היא לא אחת מהן. בפעם הבאה שאתם באמסטרדם שווה בהחלט להוסיף גם את העיר המקסימה הזאת. דורדרכט היא אחת הערים העתיקות בהולנד וכמובן שהיא נהנית מהרבה תעלות יפות. למעשה, העיר נמצאת על אי בהצטלבות של חמישה נהרות, כך שלאן שלא תסתכלו תראו הרבה מאוד מים.

מלבד נהרות ותעלות יש כאן גם בניינים עתיקים וכנסיות יפות - אל תוותרו על טיפוס לראש מגדל הפעמונים של כנסיית חרוטקרק, משם יש תצפית נהדרת על העיר והסביבה. ברחוב Voorstraat, אחד הרחובות העתיקים בעיר, תמצאו בוטיקים וחנויות ייחודיות, גלריות, מסעדות וברי יין.

איך מגיעים? דורדרכט נמצאת כ-90 ק"מ מדרום לאמסטרדם ואפשר להגיע אליה בקלות ברכב או ברכבת. הנסיעה אורכת בין שעה לשעה וחצי.

העיר דורדרכט בהולנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אל תוותרו על טיפוס לראש מגדל הפעמונים של כנסיית חרוטקרק. דורדרכט בהולנד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צפו בסיור בדורדרכט

ברנו, צ'כיה

קצת מפתיע שהעיר השנייה בגודלה בצ'כיה, אחרי פראג, כמעט לא מוכרת למטיילים ישראלים. ברנו (Brno) היא מעין אנטי-פראג, עם אתרי תיירות לא עמוסים בתיירים ויין מקומי מצוין שמהווה תחליף הולם לבירה של פראג. אבל מה שמאפיין את ברנו במיוחד זה הכמות המסחררת של אירועי תרבות. עיריית ברנו מקצה לא פחות מ-20 מיליון אירו לפעילויות תרבות (הלוואי עלינו!), בהן פסטיבלים, מופעי מחול, קונצרטים, תערוכות ואירועים נוספים. אם תגיעו לכאן ביוני תזכו לחזות בתחרות זיקוקים מטורפת, חלק מפסטיבל Ignis Brunensis ("ברנו בלהבות").

גם בתחום האתרים ההיסטוריים ברנו לא נופלת מאחור, עם עיר עתיקה יפהפייה, מצודה מרשימה, הרבה כנסיות מעניינות וגרסה מודרנית של שעון אסטרונומי, בעל מראה פאלי משהו...

איך מגיעים? נסיעה ברכב שכור מפראג אורכת כשעתיים וחצי, זמן דומה תיקח נסיעה ברכבת או באוטובוס.

העיר ברנו צ'כיה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אתרי תיירות לא עמוסים בתיירים ויין מקומי מצוין. ברנו, צ'כיה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צפו בסיור בברנו

ואדוז, ליכטנשטיין

לא רבים כוללים את ליכטנשטיין, אחת המדינות הקטנות בעולם, בטיול האירופאי שלהם. וגם אם הגעתם לכאן, בטח מיהרתם להמשיך למקום אחר. אבל אם אתם רוצים להכיר מקום חדש, בלבה של מערב אירופה, בין שווייץ לאוסטריה, למה שלא תקפצו לעיר הבירה, ואדוז (Vaduz)? יש לנו הרגשה שאם תגיעו - לא תצטערו.

ואדוז היא עיר יפהפייה ומלאת קסם, מוקפת בהרים ויערות. על צוק גבוה מעל העיר ניצבת טירה גדולה עטורה בצריחים. אמנם הטירה אינה פתוחה לציבור, אבל הנוף הנשקף ממנה הוא מהסוג שבהחלט מתאים לקלישאה "עוצר נשימה". ואם אתם חובבי מוזיאונים תשמחו לגלות שבעיר הזעירה יש כמה מוזיאונים מצוינים, חלקם מעט אזוטריים כמו מוזיאון סקי ומוזיאון בולים.

איך מגיעים? ליכטנשטיין נושקת לצפון-מזרח שווייץ וקל מאוד להגיע אל בירתה מיעדים שונים בשווייץ. מציריך לוואדוז, למשל, אפשר להגיע בתוך קצת יותר משעה ברכב או בתחבורה ציבורית (לוקחים רכבת עד לגבול ומשם ממשיכים אוטובוס מקומי לוואדוז).

עוד מידע על טיולים מעניינים תמצאו במסע אחר אונליין.

ואדוז בירת ליכטנשטיין. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מוקפת בהרים ויערות. ואדוז בירת ליכטנשטיין/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צפו בסיור בואדוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully