וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: חברת התעופה תדע מה אכלתם וכמה פעמים הלכתם לשירותים

כמה פעמים במשך הטיסה אתם קמים מהמושב, איזה מזון אתם אוכלים (ואיזה לא) וכמה פעמים אתם משתמשים בשירותים? יצרנית המטוסים איירבוס מתכננת לתעד ולצלם כל רגע שלכם באוויר. הסיבה: ייעול (איך לא)

נוסעים צולמו ממתינים בסבלנות לירידה מהמטוס/צילום מסך, טוויטר

בווידאו: נוסעים צולמו ממתינים בסבלנות לירידה מהמטוס - האומנם?

יצרנית המטוסים איירבוס תחל בקרוב בניסוי במטוסיה החדשים, שיכלול מספר חידושים. בין השאר, גם התקנת מצלמות בשירותים.

חברת הענק האירופית הכריזה לאחרונה על פרויקט Airspace Connected Experience, שנועד לשפר את תפקוד תא הנוסעים. בין החידושים המדוברים: תאי אחסון שמהבהבים באור אדום כאשר הם מלאים עד אפס מקום, חגורות בטיחות ש"מדווחות" לצוות האוויר אם אין אינן סגורות כהלכה ועוד.

עם זאת, אחד הפיצ'רים היותר מעוררי מחלוקת מגיע בדמות סדרה של מצלמות וחיישנים הפזורים ברחבי תא הנוסעים ומתעדים את ההתנהלות בו.

ארוחה מטוס טיסה. ShutterStock
המצלמות יתעדו מה וכמה כל נוסע אוכל בטיסה/ShutterStock

"הפנים יטושטשו"

החיישנים השונים ימוקמו מעל ראשי הנוסעים ועל מנעול תא השירותים. ההקלטות הללו ישמשו בכדי לנתח את התנהגות הנוסעים במצבים שונים. כך למשל, כמה פעמים במשך הטיסה הם קמים ממושביהם, איזה מזון הם רוכשים ומה תכיפות השימוש בשירותים. בנוסף, מצלמות זעירות יתעדו בכל רגע נתון כמה אנשים עומדים בתור לשירותים. התיעוד בשירותים אמור לסייע לחברת תעופה להבין כיצד להתמודד עם עומסים בתור, ואף נועד להתריע כאשר נדרש חידוש של אספקת הציוד בתא השירותים.

עוד נמסר, כי פניהם של הנוסעים יטושטשו, אך עם זאת, הרעיון שהנוסעים מצולמים במצבים אלו, עלול לעורר שערורייה. בדיוק כפי שקרה לאחרונה ופורסם בוואלה!, בעת שחברת התעופה קתאי פסיפיק הודתה כי צילמה את נוסעיה באמצעות מערכת הבידור האישית.

בנוסף, המצלמות גם יתעדו מה וכמה כל נוסע אוכל, כדי שחברת התעופה תדע להיערך כיאות ובמטרה לדעת אילו פריטי מזון פופולריים יותר מאחרים.

ציוד התיעוד החדש ינוסה במטוסי האיירבוס A350-900 החדשים. סמנכ"ל השיווק של איירבוס, אינגו ווגצר (Wuggetzer), מבטל את החששות מפני פגיעה בפרטיות הנוסעים. "אני סבור כי לחברות התעופה כיום יש מידע רב על נוסעיה הקבועים, ובדרך כלל, נוסעים אלו מבינים את היתרון במידע שמספק להם שירות מותאם אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully