וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למטיילים הספונטניים: 7 חניוני קמפינג בחינם וטיול בצידם

19.10.2016 / 8:30

קמים, שותים קפה ומתחילים לצעוד אל תוך התפאורה שאליה התעוררתם: קבלו 7 חניוני קמפינג בחינם, עם המון אווירה וחיבור לטבע. ויש גם המלצות לטיולים נפלאים ממש ליד האוהל שלכם

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: כמה המלצות לקמפינג ישראלי וטיול על הדרך

אופטימיות היא דבר מצוין, אבל בואו נודה על האמת - בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזו, רוב אתרי הקמפינג המוסדרים, אלו שעולים כסף - כבר מלאים עד אפס מקום. סוכות, אתם יודעים.

אז אם אתם רוצים לצאת לקמפינג באופן ספונטני, מה תעשו? תעברו ממצב אופטימי לפסימי? ממש לא. כי לפעמים, הספונטניות דווקא משתלמת, ומביאה עמה חוויות מסוג חדש ומרגש: חיבור טוטאלי ובלתי אמצעי, עם הטבע, באמצעות מה שקרוי "חניוני שלט".

במה מדובר? חניוני השלט הם אתרי קמפינג מותרים, אך לא מוסדרים. מה יש בהם? כלום. רק שלט, שמודיע שכאן מותר ללון. אבל ה"כלום" שיש פה הוא גם "המון" טבע. אז אספנו כאן 7 חניוני שלט שמהם ניתן אף לצאת לטיולים הישר מתוך האוהל - מבלי להתניע את המכונית וללא הכנות מיותרות. פשוט קמים, שותים קפה ומתחילים לצעוד אל תוך התפאורה שאליה התעוררתם.

לילה בצבע: חניון החולות הצבעוניים, המכתש הגדול

אחד מחניוני השלט היפים וגדושי האווירה באזור המכתש הגדול, מציע קירבה בלתי אמצעית לאתר החולות הצבעוניים המפורסם. נכון, במשך היום האתר עמוס במטיילים שמגיעים לאסוף בבקבוקים חול בשלל גוונים (ורק במקומות המותרים), אך לעת ערב, רובם יעזבו את המקום וישאירו אתכם בבדידות כמעט מזהרת. במקום, הנושק לכביש החוצה את המכתש, יש מעט עצים, מספר שולחנות פיקניק וכמה נקודות צל הכרחיות.

הגעה: מירוחם או מכביש 206, עולים על כביש 225 החוצה את המכתש הגדול, ומשם לפי השילוט.

טיול של בוקר - סנפיר קטן: טיול זריחה מומלץ מאוד (ואפשר גם לאחר הזריחה, כמובן), שמתחיל בצעידה מחניון הלילה על הכביש לכיוון מזרח. לאחר כמה מאות מטרים מגלים בצד הדרומי של הכביש שלט המפנה אל מסלול הסנפיר הקטן. המסלול מסומן בירוק ומתחיל בעלייה לא קלה (אך גם לא קשה מדי), הכוללת מפגש עם שכבות הסלע הצבעוניות של המכתש. סופו של הטיפוס מפתיע: נוף מרהיב, מעורר השתאות, של המכתש כולו ממרומי המצוק, באזור שקרוי "סנפיר קטן" (עם שום צורת המצוק). אחרי שתתענגו על המראה במשך שעה ארוכה, הדרך המעגלית ממשיכה מערבה (ימינה) על השביל השחור, וכעת היא יורדת בתלילות אל מעמקי המכתש. בדרך תצעדו בין גבעות נמוכות שמתהדרות בשלל גוונים – מסגול בהיר עד צהוב דרמטי. המסלול מסתיים בחניון שממנו התחלתם את הטיול. אורך המסלול: כ-3 ק"מ.

עוד באותו נושא

סוכות מבלי לשלם: כל האטרקציות ואירועי החינם לחול המועד בארץ

לכתבה המלאה
חניון החולות הצבעוניים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעט עצים, מספר שולחנות פיקניק וכמה נקודות צל הכרחיות. חניון החולות הצבעוניים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מול הנחל: חניון חורבת סמארה, השרון

חניון הפיקניק ההומה במשך היום, הופך בשעות הערב והלילה לממלכתם הבלעדית של מי שבחרו ללון לצד הנחל הכי מפורסם בשרון: נחל אלכסנדר. יש פה עצי אקליפטוס לרוב, ולכם גם צל רב - מצרך מבוקש במיוחד כאשר עולה השמש. במקום אף ישנן ברזיות.

הגעה: רבים מגיעים לחניון הישר משוליו המזרחיים של כביש החוף (אחרי השלט המכריז על נחל אלכסנדר), אך בטוח יותר להגיע דרך מחלף ינאי ומכמורת.

טיול של בוקר - לאורך נחל אלכסנדר: את הטיול הזה אפשר לעשות ברגל (גרסה קצרה) או באופניים (גרסה ארוכה). כך או אחרת, מדובר בטיול קליל, מישורי וקל לניווט שמתאים גם למשפחות עם פעוטות.

מהחניון, השוכן בגדה הצפונית של הנחל ולמרגלות חורבת סמארה, שממנה נשקף נוף יפה – צועדים מזרחה לצד הנחל, על תוואי שביל ישראל (לבן-כחול-כתום). השביל פוגש במסילת רכבת, ולאחר מכן ייקח אתכם אל גשר הצבים ואל פארק צבי הנחל. בפארק הנעים יש מגדל תצפית גבוה, ומומלץ להתקרב למזח המטופח ולצפות בצבים רכים, שצווארם ארוך באופן מפתיע. מכאן אפשר לחזור לנקודת ההתחלה באותה הדרך, ואך להמשיך לעבר שפך הנחל אל הים. אם אתם עם אופניים, המשיכו מזרחה לאורך הנחל, עד ל"קטע נחל לדוגמה".
אורך המסלול הקצר: כ-4.5 ק"מ. אורך מסלול האופניים: לפי החשק.

נחל אלכסנדר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אפשר לעשות ברגל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

בפאתי היער: חניון עיקול מירון, הגליל

חניון ענקי, שמסוגל להכיל מאות מטיילים, ובו מספר שולחנות פיקניק מאבן וחורשה ענקית מוצלת. החניון פופולרי יחסית, מאחר ששביל ישראל חוצה אותו, וגם בזכות הקירבה לנחל עמוד ונחל מירון. החניון קרוב לכביש, הגישה אליו פשוטה ויש בו אפילו ברז מים.

הגעה: בעיקול החד ביותר בכביש 866, בין צומת חנניה לצומת מירון, פונים בזהירות מערבה אל השטח רחב הידיים.

טיול של בוקר - נחל מירון: את נקודת ההתחלה של הטיול ניתן לראות הישר מפתח האוהל שלכם: סימון שבילים כחול לצד עץ תות. הדרך תיקח אתכם לצד אפיקו של נחל מירון (היבש), ולאחר זמן קצר פונים עמו מערבה (שמאלה), אל דרך צרה ואפלולית החולפת בלב חורש צפוף. כאן ממתינות לכם מדרגות סלע ציוריות שידרשו כישורים אקרובטיים קלים. בסוף הטיפוס, נשקף נוף נהדר של צפת והרי הגליל. פוגשים במעיין העונה לשם עין זבד וממשיכים מזרחה על שביל ישראל (לבן-כחול-כתום) עד סלע מרשים המכונה "כיסא אליהו", וממנו לחורבת שמע ולשרידיו הדוממים של בית כנסת קדום. מכאן השביל חוזר באופן מעגלי אל החניון. אורך המסלול: כ-4 ק"מ, והוא מתאים לילדים אוהבי לכת מגיל 8.

נחל מירון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
בסוף הטיפוס נשקף נוף נהדר של צפת והרי הגליל. נחל מירון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לישון בתוך הנוף: חניון אורן, הכרמל

החניון רחב הידיים מצוי במקום המכונה "פתחת נחל אורן", במקום שממנו מפציע אחד מכבישי הנוף היפים בארץ (כביש 721). שביל ישראל חולף לצד החניון, מה שמגביר את הפופולריות שלו. אך למרות הרייטינג הגבוה, מדובר בחניון שבו גם בימים עמוסים אפשר למצוא פינות שקטות. יש בו שולחנות פיקניק רבים ושפע של עצי זית ואלון. צ'ופר נוסף: שירותים ציבוריים וברזיות מים. במועדים מבוקשים (שבתות וחגים), נגבים בכניסה למקום דמי חניה. במקום ישנם שולחנות נגישים למוגבלים בתנועה.

הגעה: בצומת שבין כביש 4 (כביש החוף הישן) לכביש 721, לכיוון מזרח.

טיול של בוקר - מערת אצבע: רגע לפני שמערות רבות ברחבי הארץ נסגרות לטובת שמירה על תרדמת החורף של עטלפי החרקים (מ-1 בנובמבר עד 1 באפריל), כדאי לבקר במערה המרשימה הזו, שבנויה מכמה חללים המחוברים ביניהם.
מהצד הדרומי של חניון הלילה צועדים מעט מערבה ומחפשים את סימון השבילים השחור, במקום שבו נפגשים נחל אורן ונחל בוסתן. מים אמנם אין כאן, אבל תמיד ירוק ויפה פה.

מכאן מתחילה עליה לא קלה - אבל בהחלט נסבלת - לכיוון דרום. קשה לכם? יש זמן. עצרו, שאפו חמצן, והמשיכו. אתם מטפסים בלב חורש שממנו נשקף מישור החוף במלוא יופיו, כולל הים.

ואז מגיעים למערה, שפתחה הגדול והגבוה יוביל אתכם אל שלושה חללים, כל אחד אפלולי מרעהו. פה ושם אף תגלו נטיפים יפים. מכאן אפשר לרדת בחזרה לחניון, או להאריך מעט ולערוך טיול מעגלי: מטפסים לפסגת רכס אצבע, מתענגים על נוף שובה לב וחוזרים לחניון מכיוון דרום.
אורך המסלול הקווי כ-1.5 ק"מ בסך הכל. אורך המסלול המעגלי: כ-2.5 ק"מ. יש להצטייד בפנס.

חניון עיקול אורן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
גם בימים עמוסים אפשר למצוא פינות שקטות. חניון עיקול אורן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מדבר מזוקק: חניון הר ארדון, מכתש רמון

למרגלות החלק הצפוני של הר ארדון, במרחב סחוף רוחות אך כזה שגם מרגיש כמו סוף העולם, ממתין לכם חניון הלילה הצנוע הזה. לאחרונה אף הותקנו בו שירותים שדה, אך אין בו ברזיות. הגישה נוחה להולכי רגל, לרכבי שטח וגם לרכב פרטי - בתנאי שנוהגים לאט ובזהירות רבה.

הגעה: מכביש 40 החוצה את המכתש פונים לכיוון צפון-מזרח בדרך עפר המובילה לחאן בארות. משם נוסעים לפי השלטים אל חניון הר ארדון.

טיול של בוקר - הר ארדון: טיול המיועד למיטיבי לכת, ונמשך כ-4-5 שעות. שיאו של הטיול - תצפית נהדרת מראש ההר, המספק נקודת מבט בלתי שגרתית על מכתש רמון.
מחניון הלילה יוצא שביל שחור לכיוון ההר, וחובר לשביל כחול. עם זאת, מומלץ לצאת לטיול דווקא מחניון היום של הר ארדון, על השביל הכחול. מפסגת ההר - בגובה של כ-700 מטרים מעל פני הים - נראית היטב בקעת מחמל, כמו גם גבעת חרוט ועמק אדום. הירידה נעשית לצד אבני חול לבנות בוהקות - עדיין על השביל הכחול. ברגע שפוגשים שביל ירוק, נצמדים אליו, כדי להגיע לנקודת ההתחלה. ההליכה מכאן לנקודת הסיום אורכת כ-3 ק"מ, והיא חולפת לצד אבני חול אדומות.
אורך המסלול כ-7 ק"מ והוא אינו מתאים לילדים קטנים. עבור משפחות, ניתן לדגום את אחד משפע מסלולי הטיול הקלים והפופולריים ביותר במכתש רמון: עין סהרונים, פרסת נקרות, ציר צבעי הרמון ועוד.

מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
טיול המיועד למיטיבי לכת. מכתש רמון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עם האופניים: חניון מפגש כסלון-כרמילה, הרי ירושלים

בלב יער הקדושים, במקום שבו השפלה נגמרת והרי ירושלים מתחילים להתרומם, מצוי חניון לילה הממוקם גם על תוואי שביל ישראל. יש בו חורשה נחמדה ושולחנות פיקניק. מכאן, לא הרחק ממערת בני ברית, אפשר לצאת למסלולי טיול שונים באזור, רבים מהם מסלולי אופניים.

הגעה: לבאים מאזור המרכז - מכביש 38 פונים מזרחה לכביש 395, ולאחר כ-120 מטרים פונים מזרחה (שמאלה) אל דרך עפר טובה לכל רכב. הדרך מגיעה למערת בני ברית, אך החניון שוכן כמה מאות מטרים לפניה.

טיול של בוקר - נחל כסלון באופניים: חובבי אופניים יתענגו אל האזור הזה, שבו מסלולים ברמות קושי שונות. הטיול הזה כולל את מערת בני ברית ומשם מזרחה לצד אפיק נחל כסלון - על השביל המסומן באדום. לאחר מכאן מתעקלים מערבה וחוברים לשביל ירוק וממנו לשחור ולכחול - כאשר בדרך עוברים בהר כרמילה. חובה להצטייד בתיאור מפורט של המסלול ובמפת סימון שבילים. אורך המסלול: כ-24 ק"מ.

אין לכם אופניים? נסו את הטיול בשביל הקדושים - שביל קווי המחבר בין מערת בני ברית עם אנדרטת מגילת האש. השביל הקצר חולף בחורש מוצל בחלקו, ודורש טיפוס לא קשה. את הדרך חזרה עושים באותה דרך או שמקפיצים נהג תורן לנקודת הסיום. אורך המסלול: כ-2.5 ק"מ לכל כיוון.

יער הקדושים מערת בני ברית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אפשר גם מסלול באופניים. הכניסה ליער הקדושים ומערת בני ברית/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

במרומי הפארק: חניון שריגים, השפלה

אחד החניונים הגדולים בפארק בריטניה משתרע בחורשת אורנים מוצלת לעילא, ובו שולחנות פיקניק (כולל שולחנות נגישים). החניון משמש כאתר פיקניק פופולרי מאוד במשך היום, אך אל דאגה - בשעות הערב עוזבים את המקום רוב המטיילים, ומותירים אתכם ללון לקול יללות התנים.

הגעה: הגישה לחניון הלילה מהחלק המערבי של כביש 353 (מול היישוב שריגים).

טיול של בוקר - שביל האלות בפארק בריטניה: פארק בריטניה לעולם אינו מאכזב. יש בו נופים מגוונים, שרידים קדומים בדמות בארות מים, גתות ומחילות מסתור, והמון נקודות תצפית שעושות נעים בעין.

שביל האלות עושה כבוד לשלושת מיני עץ האלה המתגוררים בפארק הענקי: אלה ארץ-ישראלית, אלת המסטיק ואלה אטלנטית (מומלץ להצטייד במגדיר צמחים וללמד את הילדים דבר או שניים על בוטניקה).

תחילת הטיול בשלט הכוונה המצוי לא הרחק מהכניסה לחניון, ובשביל המסומן בשחור. צועדים בין עצי אורן, אלון ואלה, במסלול שבקטע זה קרוי גם "שביל שריגים". חולפים לצד גת קדומה וממשיכים מערבה, בתוך יער נעים. בהמשך מופיעים שרידי כבשן סיד קדום, ובהמשך - צועדים בגיא שבו עצי חרוב וזית. השביל המעגלי יוביל אתכם בסופו של דבר אל נקודת ההתחלה. אורך המסלול כ-2.5 ק"מ.


* עבור כל המסלולים בכתבה זו יש להצטייד במפות רלוונטיות וב"סיפור דרך" מפורט. יש לזכור: חניוני השלט מצויים בלב הטבע. אנא - אספו את האשפה שלכם ושמרו על השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully