וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורגו 10 הערים הכי יקרות בעולם ב-2018, ונחשו מי בפנים?

בדוח השנתי של ארגון הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum), המתבסס על נתונים שונים שפורסמו במהלך השנה, הוצגו הערים היקרות והזולות בעולם, כשבראש הרשימה: סינגפור, בתחתית הרשימה: דמשק. והיכן מחיר היין הוא הגבוה בעולם? רמז: ממש קרוב

עורך מגזין שבדי שבחר בת"א כעיר הטובה ל-2018 בתוכנית בוקר/צילום: משרד התיירות

בווידאו: תל אביב הוכרזה כעיר הטובה בעולם ב...שבדיה (?!)

זו השנה החמישית ברציפות, שבה ניצבת סינגפור בראש טבלת הערים היקרות ביותר בעולם. כך עולה מהדוח הבינלאומי של מדד יוקר המחייה העולמי, שהתפרסם באתר האינטרנט של ארגון הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum) מוקדם יותר השנה, וזוכה עתה לסיכום שנתי עם תום 2018.

בעוד שבשנה שעברה, התנוססו בעשירייה הפותחת ערים רבות מיבשת אסיה, השנה תופסות בה את מקומן חמש ערים אירופיות. כך למשל, פריז וציריך חולקות יחדיו את המקום השני, בעוד שאוסלו וז'נבה תופסות את המקום החמישי והשישי. וישנה כמובן תל אביב, שניצבת במקום התשיעי.

הערים היקרות בעולם:

1. סינגפור
2. פריז, צרפת / ציריך, שוויץ
4. הונג קונג, סין
5. אוסלו, נורבגיה
6. ז'נבה, שוויץ / סיאול, דרום קוריאה
8. המבורג, גרמניה
9. תל אביב, ישראל
10. סידני, אוסטרליה

מבט אווירי על חוף בת ים, יפו העתיקה, חוף תל אביב. ShutterStock
אם היה לכם ספק, אז הנה עוד הוכחה כמה יקר פה. תל אביב/ShutterStock

בקבוק היין היקר בעולם: בתל אביב

הסקר הנרחב, שנועד בין השאר לסייע לחברות ולאנשי עסקים הנוסעים בעולם, הקיף 133 ערים ראשיות ושקלל את מחיריהם של 160 מוצרים ושירותים שונים. כך למשל, נמצא כי בסינגפור, מחיר המכוניות (וגם אחזקתן) הוא הגבוה ביותר בעולם. גם מחיר ממוצע של בקבוק יין (23.68 דולר) בסינגפור גבוה באופן ניכר מרוב הערים שנסקרו, כולל הערים המצויות בעשיריה הראשונה. למעשה, רק סיאול ותל אביב יקרות ממנה בנושא זה - מה שאומר כי מחירו הממוצע של בקבוק יין בתל אביב הוא היקר ביותר בעולם: 28.77 דולר.

קטגוריה נוספת עסקה במחירי פריטים שניתן לרכוש במרכול. כך למשל, בסיאול שבדרום קוריאה, אם תרצו למלא סל קניות ממוצע, תשלמו כמעט 50 אחוז יותר מאשר בניו יורק (המדורגת במקום ה-13 בטבלה הכללית, ובמקום הראשון מבין ערי ארצות הברית).

יש לציין כי כיום, ערי ארצות הברית זולות מעבר, בשל ירידת ערך הדולר לעומת מטבעות אחרים.
הדוח אף חוזה שינויים בדירוג בעתיד הקרוב, בשל השפעות פוליטיות וכלכליות ניכרות. כך למשל, ירידת מחירים בבריטניה בשל פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי (ה"ברקזיט"), המשפיעה על ערך המטבע המקומי. ואכן, כבר עתה ירדה לונדון אל המקום ה-30 בדירוג הכללי.

יין לבן. ShutterStock, ShutterStock
אצלנו הכי יקר. מחיר של 28.77 דולר לבקבוק יין בתל אביב בממוצע/ShutterStock, ShutterStock

בתחתית הטבלה: מדמשק ועד רומניה

בצידה האחר של הטבלה מצויות באופן טבעי הערים הזולות בעולם. את המקום האחרון תפסה שכנתנו הצפונית, דמשק, שאיבדה 14 מקומות לעומת הדירוג מהשנה שעברה. אחריה ניצבה קראקס, בירת ונצואלה. מצבן הקשה של שתי ערים אלו גורם למקומיים קושי של ממש לצרוך מוצרי יסוד, על אף מחירם הנמוך. בעשיריה הסוגרת את הטבלה ניתן אף למצוא בירה אירופית: בוקרשט שברומניה. באופן זה, אחת ממסקנות מחברי הדוח היא כי במקרים רבים, הערים הזולות טומנות בחובן גם קשיי קיום ניכרים עבור תושביהן.

הערים הזולות בעולם:

10. ניו דלהי, הודו
9. בוקרשט, רומניה
8. צ'נאי, הודו
7. אלג'יר, אלג'יריה
6. קראצ'י, פקיסטאן
5. בנגלור, הודו
4. לאגוס, ניגריה
3. אלמטי, קזחסטאן
2. קראקס, ונצואלה
1. דמשק, סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully