וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מאסט" של יפן: 23 דברים שחייבים לעשות ולראות במדינה

חפשו קופי מקוק, שוטטו בשוק דגים, תנו בקריוקי, עקבו אחר סמוראים, הצטלמו בתאי צילום מוטרפים ועשו שופינג עד לאפיסת כוחות. וזוהי רק רשימה חלקית של דברים שחובה לסמן עליהם וי ביפן

חופשה בטוקיו, יפן/צילום: זיו ריינשטיין

יותר ויותר ישראלים מגלים בשנים האחרונות את כל מה שמציעה טוקיו - ויפן בכלל. אז אם זוהי הפעם הראשונה שלכם ביפן - קבלו את רשימת ה"מטלות" האולטימטיבית שלכם, שתאפשר לכם לחוות את הארץ המרתקת הזו באופן מיוחד במינו.

לבקר בהר פוג'י
הר פוג'י (Fuji) נחשב לאחד מאתרי החובה ביפן. הוא טומן בחובו לא רק גיאוגרפיה מרתקת - ההר כיכב באגדות ובמיתוסים, והיווה השראה לאמנים רבים במרוצת ההיסטוריה. נכון אפשר לצפות בו מרחוק, תוך כדי נסיעה ברכבת מהירה, אך מומלץ להעפיל אל פסגתו, בזמן הזריחה.

להתמסר לטוקיו
באופן תיאורטי, אתם יכולים לארגן לעצמכם טיול מושלם ביפן מבלי להניח את כף רגליכם בטוקיו. אבל זו תהיה טעות, במיוחד אם מדובר בטיול הראשון שלכם למדינה. כי אין כמו לחוש את הקצב המדהים של העיר הקוסמופוליטית הזו, שמספקת רגעים שנדמים כאילו נלקחו מתוך חלום.

הכירו את הצומת המפורסם ביפן
ואם כבר מדברים על רגעי חלום עירוניים, הרי שלא תרצו להחמיץ ביקור בצומת שיבויה (Shibuya Crossing ). זוהי הגרסה היפנית של הטיימס סקוור הניו יורקי, עם מגוון מסחרר של אורות ניאון ושלטים דיגיטליים מרצדים.

כל רובע - והקטע שלו
ועדיין בטוקיו - זה הזמן להכיר מקרוב את רבעי העיר השונים. אסקוסה (Asakusa) מאכלס המוני ריקשות וגם את מקדש סנסו-ג'י (Sensoji) המפורסם. רובע גינזה (Ginza) ידוע בהוד וההדר האופפים אותו, אקיאברה (Akihabara) הוא גן עדן לגיימרים ושכונת רופונגי (Roppongi) היא מקום המפלט של אוהבי האמנות. ועוד לא הזכרנו את חיי הלילה הסוערים של שינג'וקו (Shinjuku).

הר פוג'י

עלו על "רכבת קליע"
רכבות השינקנסן (Shinkansen) המהירות, המכונות גם "רכבות קליע", מתהדרות בעיצוב מרהיב, דיוק מפעים ומהירות עצומה. המראה של רכבת כזו הפוקדת את הרציף שלכם - הוא בלתי נשכח. אל תוותרו. כך או אחרת, הרכבות מהוות כלי תחבורה ידידותי ויעיל למדי ברחבי יפן, ומומלץ לרכוש כרטיסייה שבועית או דו-שבועית.

לגמו קפה ב"קיסאטן"
גם אם אתם לא ממש מאוהדי הקפה, אל תוותרו על ביקור בבתי הקפה המסורתיים של יפן, המכונים "קיסאטן" (Kissaten). המקומות הללו מציעים גם מסע בזמן, גם עיצוב פנים דרמטי במיוחד וגם קפה משובח שמיוצר בשיטות מסורתיות. בתי קפה מסוג זה קיימים בכל חלקי המדינה.

הכירו את קיוטו העתיקה
אם אתם חובבי היסטוריה, העיר קיוטו (Kyoto) היא המקום בשבילכם. סמטאות נושנות, סיפורי עבר מרתקים ומקדשים קדומים מנקדים את העיר, הנחשבת תחנת חובה לתיירים ביפן.

נסו את הסושי
אתם ממש לא חייבים להיות חובבי קולינריה כדי ליהנות מה שמציעה מולדת הסושי - מבוטיקי סושי מפונפנים להפליא ועד דוכנים זעירים וצנועים. והעיקר - התחילו להתאמן כבר עכשיו על כישורי הצ'ופ-סטיק שלכם. אתם בהחלט תזדקקו להם.

אבל הסושי הוא רק התירוץ
עם כל הכבוד לסושי, "פודיז" שמחזיקים מעצמם טוענים שיפן היא היעד הקולינרי המרתק בעולם. פשוט פתחו את עצמכם לשפע הטעמים שממתין לכם כאן - מקערת ראמן טונקוצו ( Tonkotsu Ramen) בשרי ועד מנת הבקר המפורסמת וואגיו (Wagyu Beef). וישנם גם פירות וירקות מפתיעים, כגון תותים לבנים ועד תפוחי אדמה מתוקים בצבע סגול.

רכבת השינקנסן

תפסו שלווה בגנים
הגנים היפניים ידועים בעולם כולו כמרחבים של שלווה ואסתטיקה ייחודית. מומלץ לבקר בידועים שבהם, כגון גן קנרוקואן (Kenrokuen) בעיר קנאזווה (Kanazawa) או גן קורקואן (Korakuen) בעיר אוקיאמה (Okayama).

חפשו את החותמות
אתר Travel Pulse מדווח כי שגעון יפני חביב למדי מגיע בדמות חותמות מקומיות, שימתינו לכם באתרי תיירות רבים וגם בתחנות רכבות. כל מה שנותר לכם הוא לאסוף חתמות מסוג זה, המכונות "חותמות אקי" (Eki stamps). מומלץ אף להביא אתכם מראש מחברת חלקה, ולהחתים בה מכל טוב.

תנו בקריוקי
אין ספק כי הקריוקי הוא המתנה שהעניקה יפן לעולם, מה שאומר שאתם חייבים לבלות לפחות ערב אחד במועדון קריוקי. כאן לא מדובר בברים קטנים אלא בבניינים המאכלסים תאים פרטיים שבהם תוכלו לשיר, וגם לשתות ולנשנש.

לפגוש את המקוק היפני ("קופי השלג")
בוודאי צפיתם בהם בסרטונים שקיבלתם פה ושם, וזו ההזדמנות שלכם לראות אותם בעיניים. מקום מצוין לעשות זאת הוא בפארק הקופים Jigokudani שבמחוז נגאנו (Nagano). אפשר לצאת כאן לטיולים יומיים מודרכים, ומומלץ כבר להישאר ללילה, באחת מעיירות הספא שבאזור.

טירות? ביפן?
מסתבר שגם ביפן יש טירות, וחלקן נדמות כלקוחות מעולם האגדות, עם צריחים מחודדים וגגות ציוריים. רשמו לפניכם כמה המלצות: טירת מצומוטו (Matsumoto), טירת נאגויה (Nagoya) או טירת אוסאקה (Osaka).

עוד באותו נושא

טוקיו הקלאסית: התמצית של יפן כולה

לכתבה המלאה

פארק הקופים Jigokudani

שופינג עד אפיסת כוחות
מוצרי ביוטי, אלכוהול, אלקטרוניקה, מתנות... נדמה שיש כאן הכל, ברשת חנויות הענק היפנית "דון קישוט" (Don Quixote). יש פה אפילו מוצרי קיט-קט בטעמים שיוצרו ביפן בלבד (נסו את חטיף השוקולד בטעם ואסאבי), ועוד כמה הפתעות שלא דמיינתם.

שתו סאקה
יפן היא מולדת הסאקה (Sake), המשקה האלכוהולי המפורסם, המיוצר מאורז. אבל זה ששמעתם עליו, לא בהכרח אומר שטעמתם אותו. במקומות רבים ביפן תמצאו משקאות סאקה שונים זה מזה, בהתאם לחומרי הגלם ששימשו לייצורו. והכי פשוט: גשו לבר סאקה, וטעמו מכל טוב.

בלו ערב באיזקאיה
איזקאיה (Izakaya) הוא בר יפני טיפוסי, כזה שיגרום לכם לחוות ערב טיפוסי ביפן. יש בהם אוכל מעניין ואווירה מיוחדת במינה. פשוט היכנסו פנימה. לא תתחרטו על כך.

התפעלו מהמקדשים
מקדשים מכל סוג, גודל וצורה ממתינים לכם ברחבי יפן, ורובם מאפשרים בריחה נעימה אל מחוזות השלווה. מקדשי שינטו רבים, חלקם זעירים, מצויים אף הם מכל עבר, ומומלץ לבקר גם באלו הפחות מפורסמים. מעבר למקדשי השינטו, מצויים במדינה גם מקדשים בודהיסטים רבים.

בעקבות גיישות וסמוראים
מאז ומעולם הציתו הסמוראים את הדמיון, וערים רבות ביפן כוללות שכונות היסטוריות שבהן התגוררו סמוראים. הידועות שבהם הן הערים Kanazawa ו-Kakunodate. בערים אחרות, ממתינים לכם אתרים שבהם פעלו גיישות, כך למשל בקיוטו.

העיר Kanazawa

שימו את הראש בריוקאן
ריוקאן (Ryokan) הוא פונדק יפני מסורתי, שבו יארחו אתכם כיד המלך, ויציעו לכם סעודות עשירות. זוהי גם הזדמנות נהדרת לחוות את תרבות האירוח היפני המסורתית.

צפו במופע קבוקי
הקבוקי (Kabuki) הוא תיאטרון יפני מסורתי, ומומלץ שלא לוותר על צפייה במופע מסוג זה, בזכות הדרמה, הקולות ובעיקר - התלבושות והמסכות. צפו לחוויה יוצאת דופן.

שוטטו בשוק דגים
לפני שהם מגיעים לצלחת שלכם, עוברים הדגים שתאכלו ביפן בשוק דגים שוקק חיים. המפורסם מכולם הוא שוק צוקיג'י (Tsukiji) שבטוקיו. חוויה דומה, ופחות המונית, ממתינה לכם גם בשוק Omicho בעיר קנאזווה (Kanazawa) ושוק נישקי (Nishiki) בקיוטו.

עשו פוזות בתא צילום יפני
תשכחו מתאי הצילום של פעם, אלו שההורים שלכם הצטלמו בהם. ממש כמו מתחמי משחקי המחשב, גם תאי הצילום ביפן מציעים חוויה מוטרפת ובלתי נשכחת. תאי צילום אלו קרויים פוריקורה (Purikura), והם יספקו לכם מזכרת מיוחדת במינה מהטיול שלכם.

שוק נישקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully