אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכחו מהמלדיביים: האי האקזוטי שלא שמעתם עליו

27.6.2019 / 8:00

התמונות של המלדיביים ברשתות החברתיות שורפות לכם את העיניים? מצאנו לכם יעד אקזוטי חדש ולוהט לא פחות - מאוריציוס. תוסיפו לזה מלון הכל כלול, ים בצבע טורקיז, ספורט אתגרי, ואפילו בייביסיטר לילדים וקיבלתם את החופשה המושלמת. אז כמה זה עולה?

אם לשפוט לפי כמות התמונות של האי מאוריציוס בחודשים אחרונים ברשתות החברתיות, אפשר להגיד די בבירור שהוא הולך ומבסס את מעמדו כמלדיביים החדשים. בעידן שבו סף הריגוש רק הולך ועולה זה לא מפתיע שתואר 'היעד הכי חם' על הגלובוס לא שורד ליותר משנה. תאילנד שלטה ביד רמה בעשור האחרון, הפיליפינים ואיי סיישל היו בראש הרשימה לתקופה קצרה והמלדיביים כאמור תפסו את המקום הראשון בשנתיים האחרונות. עכשיו תורו של מאוריציוס.

למי מכם ששומע את השם מאוריציוס ולא ממש יודע היכן למקם אותו על המפה, אתם ככל הנראה לא לבד. מאורציוס, שנקראת על שם נסיך הולנדי מהמאה ה-16, שענה לשם מאוריס ואן-נאסאו, היא מדינת איים בדרום מערב האוקיינוס ההודי. מדובר על אי שנוצר מהתפרצות געשית שיצרה אדמה בזלתית שחיים עליה 1.3 מיליון בני אדם, 70 אחוזים מהם מדת ההינדו, בנוסף למיעוטים של נוצרים, מוסלמים וטמילים. הפרנסה העיקרית של תושבי האי מגיעה משדות קנה הסוכר שאותם ניתן לראות בכל פינה, בדרך מנמל התעופה סיווסאגור רמגולאם (על שם ראש הממשלה הראשון) ועד לריזורטים ולמלונות הפרוסים ברחבי האי.

האי הקטן התגלה על ידי הפורטוגזים ב-1505, ונכבש בהמשך על ידי ההולנדים, הצרפתים והאנגלים, שהותירו אחריהם עקבות שאותן מרגישים עד היום. טביעת הרגל הכי מורגשת אולי, מצויה בשפה הקרואלית המקומית שמורכבת משילוב של צרפתית, הינדו ואנגלית. השפה הרשמית אגב היא אנגלית, ולכן בניגוד למקומות מרוחקים אחרים, מאוד קל להסתדר פה. להגיע לכאן, קצת פחות.

לא מדובר בקפיצה קטנה ליוון, ואפילו לא ליעד כמו תאילנד. טיסה לכאן, כמו למלדיבים, תכלול עצירת ביניים באירופה וטיסת המשך לאי, שתארך כ-9 שעות. יש מספר חברות שגילו את הפוטנציאל של היעד, וטיסות מנתב"ג יוצאות אליו מספר פעמים בשבוע. המחירים לא זולים, אבל כשמדובר בחופשה של פעם בחיים ביעד לא רגיל, ולאור העובדה שלילה במלון בארץ יעלה לכם כמה אלפי שקלים, החופשה הזו אפילו יכולה לצאת לכם משתלמת.

חופשה במאוריציוס/צילום: זיו ריינשטיין

הכל כלול, ועוד קצת

מי שהיה בין הראשונים לזהות את הייחוד של מאוריציוס, הייתה רשת קלאב מד שהקימה באי הקטן לא פחות משני אתרי ריזורט, המרוחקים זה מזה במרחק של כשעה, אבל שונים מעט באופיים וברמתם.

המועדון הראשון הוא La Plantation D'Albion, שנפתח ב-2007 ברמה של 5 קלשונים (המקבילה לחמישה כוכבים) מתפרש על פני 23 דונם. המועדון שמכיל 750 חדרים וסוויטות על קו החוף, כולל בתוכו גם בריכה מרכזית, מתחם זן עם בריכת אינפיניטי ובר צמוד לגילאי 18 ומעלה בלבד ומתחם ספא הכולל חמאם. בנוסף, במועדון מוצעות פעילויות ספורט כדוגמת סאפ, קיאקים, שנורקלים, טרפז מעופף, גולף ומספר פעילויות נוספות בתשלום כמו דיג בים הפתוח, או שיט ביאכטה. המועדון כולל שלושה ברים ושתי מסעדות עם בופה פתוח ונוף פתוח לא פחות ללגונה. כיאה לקלאב מד, האוכל פה הוא מוטיב בולט ובכל ארוחה מגישים פה כמה מטבחים בינלאומיים מבוצעים היטב - כך שכל אחד ימצא פה מה לאכול.

במועדון שוכן גם מתחם וילות יוקרתי, שמתאים לאירוח של קבוצת חברים או משפחה עד 10 אנשים. בכל אחת מהווילות שנמצאות במתחם נפרד, תמצאו בריכת שחייה פרטית ושירות צמוד הניתן על ידי באטלר אישי. הווילות כוללות 2 עד 4 חדרי שינה, מתאימות לבילוי אינטימי עם משפחה או חברים והאורחים יכולים ליהנות במהלך היום ממגוון פעילויות הספורט, הארוחות והמופעים המוצעים במועדון הסמוך במרחק כמה דקות הליכה.

מאוריציוס קלאב מד. ליהי שורש, צילום מסך
בריכת אינפיניטי המשקיפה לחוף הבזלת ולים. הקלאב באלביון/צילום מסך, ליהי שורש
קלאב מד מאוריציוס. ליהי שורש, צילום מסך
השטח הציבורי מלא במרבדי דשא ועצים/צילום מסך, ליהי שורש
מאוריציוס. ליהי שורש, צילום מסך
רצועת חוף מדהימה בכניסה לקלאב באלביון/צילום מסך, ליהי שורש
מאוריציוס קלאב מד. ליהי שורש, צילום מסך
זאת כבר הווילה הפרטית/צילום מסך, ליהי שורש

חזרה לאייטיז

אפרופו מופעים, בכל ערב יש קוד לבוש שונה שאתם נדרשים להגיע בו לאזור המסעדה. בכל ערב גם מתקיים מופע אחר או מסיבה. בערב אחד תוכלו לראות את תאומת ביונסה מקפיצה את האורחים המשולהבים ואילו בערב השני כבר תהיו חלק (או שלא) ממסיבת קצף שנראית לקוחה היישר מהאייטיז. ההופעות האלה הן ככל הנראה כבר חלק מהדי אנ איי של קלאב מד ברחבי העולם. אם זו הפעם הראשונה שאתם נוסעים לחופשה בקלאב, נסו להוריד את מדד הציניות, לוקח קצת זמן להתרגל לגינונים האירופים ולאווירה המעט מיושנת של התוכנית האומנותית במקום.

אחת הפעילויות שכן מומלצות ולא כדאי לפספס כשאתם שוהים בקלאב, היא שיט ביאכטה של כשלוש שעות אל אחת הנקודות הכי מצולמות באי - Crystal rock. בגדול, מדובר בסלע שהוא חלק משונית אלמוגים שקיימת במפרץ, שבולט אל מחוץ למי הטורקיז, בקטן - זו אולי התמונה הכי מעוררת קנאה שתצליחו לצלם בשהות על האי. המים בנקודה הזו רדודים יחסית וצלולים, כך שתוכלו לקבל הצצה בעזרת שנורקל אל בעלי החיים הימיים המרהיבים שחיים שם. אבל, הדובדבן שבקצפת של השיט הזה הוא בכלל מפגש מרגש מאוד עם דולפינים המגיעים לנקודה קרובה לחוף כדי לאכול - מה שמאפשר להיכנס למים עם שנורקל ומסיכה, לשחות מעליהם ולחוות את אחת החוויות המדהימות שיש לעולם הזה להציע.

מאוריציוס קלאב מד. ליהי שורש, צילום מסך
תמונת חובה. Crystal rock/צילום מסך, ליהי שורש
שחיה עם דולפינים במאוריציוס -לשימוש חד פעמי. גיא פריבס,
חוויה שאסור לפספס. דולפינים שוחים/גיא פריבס

ספורט מים וזמן חופשי להורים

המועדון השני, La Pointe aux Canonniers, הוא קלאב של 4 קלשונים, הפונה יותר למשפחות וצעירים. לאחרונה עבר המועדון המשתרע על שטח של 9.5 דונמים שיפוץ נרחב ובנוסף לשיפוץ חלק מהחדרים, נוספו לו מתחם מיוחד למשפחות עם בריכה חדשה עם משחקי מים ומרחבי דשא עם ערסלים משפחתיים, מתחם "זן" מרגיע לגילי 18 ומעלה בלבד שמשקיף אל הלגונה וכולל בריכת אינפיניטי, שנדמה שהפכה לפריט חובה בכל מלון יוקרה, ובר קוקטיילים. בנוסף, הוקמה מסעדת גורמה הממוקמת על החוף ומתחם ספא חדש של המותג הצרפתי Cinq Mondes, עם חדרי טיפול אישיים וזוגיים שם תוכלו לקבל מסז' מפנק ולסיים אותו עם תה באחת המרפסות הכי קסומות שראיתם.

המועדון כולל 280 חדרים במגוון רמות, שממוקמים בתוך גן עמוס מדשאות וצמחיה עם נוף לים. המועדון הזה, כאמור, הוא יותר משפחתי ומציע פעילויות מותאמות לילדים לפי הגילים, כולל מעון יום מטופח ומאובזר, שרק הייתם חולמים עליו בארץ. האפשרות לשים את הילד לכמה שעות במעון יום, מאפשרת להורים (המשחררים ביניהם) לבלות זמן איכות לבד - אולי החלום הכי גדול והכי לא מושג של הורים בחופשה משפחתית.

גם פה תוכלו לעשות פעילויות ספורט יבשתי וימי לכל הרמות ולכל הגילים, כמו סאפ, קיאקים, קטמרנים ועוד. במועדון גם קיים בית ספר לצלילה בתשלום נוסף שממוקם בקצה רצועת החוף היפה והגדולה של המועדון.

רצועת החוף בקלאב La Pointe aux Canonniers

ליהי שורש
חדר בקלאב מד מאוריציוס. קלאב מד,
חדר עם נוף. חדר ב-La Pointe aux Canonniers/קלאב מד
בריכת ילדים קלאב מד מאוריציוס. קלאב מד,
בריכה לקטנים/קלאב מד
מאוריציוס קלאב מד. קלאב מד,
כניסה מגיל 18. הבריכה למבוגרים בלבד/קלאב מד

טבע ושווקים

לצד כל הפעילות הספורטיבית, האי מציע טיולי טבע מרהיבים לצד שווקים ססגוניים. מלבד החופים הלבנים, מי הטורקיז עוצרי הנשימה ועצי הקוקוס, אחת האטרקציות הכי גדולות של האי הם הגנים הבוטניים - "פומפלמוס" (Pamplemousse). מדובר על מתחם שמכיל כ-600 סוגי עצים ממדינות כמו סיישל, מדגסקר, וייטנאם ואפילו מהאמזונס, שהובאו לאי על ידי הצרפתים המאה ה-18. מומלץ לקחת מדריך מקומי שיסביר לכם על העצים השונים, הכוללים 80 סוגי דקלים, עצי פרי ייחודיים, צמחי מרפא ועוד ועוד. הכניסה בליווי מדריך תעלה לכם 100 רופי מאוריציאני (כעשרה שקלים לאדם) והיא מתאימה לכל המשפחה. הנה לינק לאתר.

עיר הבירה פורט לואיס, שהוקמה גם היא על ידי הצרפתים, היא הבירה המנהלית והכלכלית של האי והיא שוכנת בחוף הצפון מערבי של האי. בעיר תוכלו למצוא מוזיאונים קטנים, אבל האטרקציה האמתית היא השוק המרכזי בו תוכלו למצוא מזכרות. ישנם שווקים קטנים שמפוזרים ברחבי האי וגם בהם ניתן להצטייד במתנות קטנות. אפשר להתמקח על המחיר, אבל באדיבות. תושבי האי ידועים כמסבירי פנים וחייכנים, ואכן הם כאלה.

מזג האוויר, ממש כמו ביעדים טרופים אחרים, מאפשר שהייה במאורציוס כמעט בכל ימי השנה. חודשים מאי עד אוקטובר, נחשבים לחודשים היבשים ואילו יולי- אוגוסט לחודשים הרטובים. כך או כך, הטמפרטורות יהיו לרוב נוחות, רק צריך לקחת בחשבון שבכל חודש נתון הגשם יכול להפתיע אתכם. הנחמה היא שכפי שהוא מגיע, כך הוא נעלם.

ועוד דבר חשוב לפני שאתם מתכננים את החופשה שלכם. מאוריציוס אומנם לא אי בתולי, אבל הוא עדיין נמצא בשלב שלפני נהירת ההמונים אליו. מה זה אומר בעצם? שאפשר להרגיש את השמחה של תושביו עם הגעת תיירים (אפילו בשדה התעופה קיבלנו חיוכים), ועוד יותר חשוב - הכל נקי ועוד אפילו קצת תמים. התושבים מאוד מקפידים על שמירה על הסביבה ומכבדים אותה. אולי זו הטראומה של התושבים מהיעלמות הציפור הלאומית שלהם - הדודו - עקב פלישת ההולנדים והריסת בתי הגידול שלה, או אולי זה פשוט העובדה שהם חיים באי אקזוטי. כך או כך, הקולוניאליזם נגמר, אל תשכחו את זה. תשאירו נקי.

גן בוטני מאוריציוס. ליהי שורש, צילום מסך
שושנת מים בבריכה בגנים הבוטניים - "פומפלמוס"/צילום מסך, ליהי שורש
גנים בוטנים מאוריציוס- שימוש חד פעמי. גיא פרייבס, יחצ קלאב מד,
800 סוגי עצים שונים.הגנים הבוטניים. פומפלמוס/גיא פרייבס, יחצ קלאב מד

כמה זה עולה?

המחיר לחבילה בת 7 לילות הכוללת טיסות והעברות:

Club Med La Pointe Aux Canonniers, (לעונת הקיץ- מיוני עד אוקטובר 2019 כולל) - החל מ-2,175 אירו למבוגר.

Club Med La Plantation d'Albion, (לעונת הקיץ - מאי עד אוקטובר 2019 כולל) - החל מ-2,190 אירו למבוגר.


*הכותבת הייתה אורחת של קלאב מד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully