וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר הבירה הכי מסתורית ומפתיעה באירופה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

13.6.2019 / 9:45

היא עצומה, מלכותית, סואנת, מרתקת ויש בה בלי סוף אטרקציות. הישראלים מגלים לאט לאט את מוסקבה וביקור בבירת רוסיה ייקח אתכם לחוויה שונה מכל מה שהכרתם

כנסיית וסילי הקדוש, קרמלין, מוסקבה. ShutterStock
יש בה הכול - ובגדול. כנסיית וסילי הקדוש, קרמלין, מוסקבה/ShutterStock

יש ערי בירה שמרגישים בהן את העוצמה, המסורת והתרבות שהן מייצגות. מוסקבה העצומה, ששטחה גדול פי 1.5 משטח רמת הגולן, היא הלב הפועם של רוסיה זה מאות שנים ואחת הערים המדהימות בעולם. יש בה הכול - ובעוצמה. מונומנטים אדריכליים אייקוניים דוגמת הכיכר האדומה ובניין הקרמלין, מוזיאונים מפוארים, מרכזי קניות גדולים, קתדרלות מרשימות וגנים יפהפיים. הכרך הסואן הזה הוא עבור לא מעט ישראלים נסתר ורחוק, אבל ביקור בעיר הזאת, בין אם לווקיאנד ארוך או כחלק מטיול ברוסיה, הוא חוויה שתותיר בכם זיכרונות רבים. מוסקבה היא לא עוד עיר גדולה/היסטורית/חשובה/יפה/מרתקת - היא הכול ביחד, ובגדול.

מוסקבה, שנקראת על שם הנהר הרחב שזורם בה, נוסדה באמצע המאה ה-12, כעיר מסחר בזכות קרבתה לנהר הוולגה, הארוך באירופה. העיר התעצמה ובמאה ה-13, בזמנו של איוואן הראשון, שנחשב לראשון בין נסיכי העיר שהפכו לשליטי רוסיה, היא הפכה לבירת האימפריה המתהווה. מאז ועד ימינו מדובר ביהלום שבכתר הרוסי ובאחת הערים החשובות בעולם.

ברור לחלוטין שהאטרקציה התיירותית הראשונה במעלה היא הקרמלין והכיכר האדומה. אורכה 695 מטרים, רוחבה 130 מטרים ובשטחה המבנים ההיסטוריים הכי חשובים בעיר. טעות נפוצה היא לחשוב שהמבנה הארכיטקטוני האדום בעל הכיפות הצבעוניות הוא בניין הקרמלין, אולם מדובר בכנסיית וסילי הקדוש, אשר נמצאת בצד הדרומי של הכיכר. זה בסדר, סביר להניח שהסלפי שתשתפו מהכיכר יהיה על רקע הכנסייה הזו, שנחשבת לסמל העיר.

טיול מאורגן לרוסיה - פגסוס טיולים מאורגנים

קתדרלת המלאך מיכאל, מוסקבה. ShutterStock
ארכיטקטורה מרשימה וייחודית. קתדרלת המלאך מיכאל/ShutterStock

ברוכים הבאים למשרד של פוטין

הקרמלין, אותו אתר היסטורי מבוצר, משקיף אל הכיכר האדומה מכיוון דרום מערב ובתוכו ארמון הקרמלין, ארמון הסובייטים ומגדל ספאסקיה המחודד, שלו ארבעה שעונים מוזהבים הפונים לארבעה כיוונים שונים. באזור הזה נערכות לתהלוכות ממלכתיות ודתיות. ברוכים הבאים למשרד של ולדימיר פוטין. אמנם לא תוכלו להיכנס אליו, אבל בהחלט תוכלו להתרשם מהמבצר ומקתדרלת העלייה לשמיים בעלת הכיפות המוזהבות והיפהפיות ומקתדרלת המלאך מיכאל, שמשמשת מעין פנתיאון מקומי שבו קבורים משפחות אצולה רבות.

מגדל הפעמונים של איוואן הגדול הבוהק בלובנו ובראשו כיפות מוזהבות, נחשב על פי המקומיים למרכז המדויק של העיר ועד למאה ה-19 הוא היה המבנה הגבוה בעיר. כדאי לקפוץ גם אל נשקיית הקרמלין - מוזיאון שבו מוצגים כלי נשק, שריונות ופרטי דת, כולל אוסף המזחלות של הצארים וביצי פברז'ה יקרות ערך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תותח הצאר, מוסקבה. ShutterStock
סמל לעוצמה הרוסית. תותח הצאר, מוסקבה/ShutterStock

הפעמון שלא צלצל והתותח שלא ירה

בקרמלין תראו גם את הפעמון הגדול בעולם - פעמון הצאר. משקלו כ-216 טון ולמרות העיטורים היפים עליו וגודלו, הוא לא צלצל מעולם, שכן בשריפה שפרצה ב-1737 בבנייני העץ של הקרמלין נסדק הפעמון בעודו בבור היציקה ונשבר. הוא לא הפריט היחיד שמתהדר בתואר מרשים ומעולם לא נעשה בו שימוש. בקרמלין נמצא גם תותח הצאר, שלא ירה מעולם. משקלו כ-38 טונות, אורכו 5.34 מטרים וכל כדור שהיה עליו לירות שוקל כשני טונות, אבל זהו רק מיצג אמנותי המפאר את רוסיה והוא מעולם לא שימש חיילים בקרב.

מוסקבה סובלת מפקקי תנועה רבים והדרך הכי נוחה לנוע בה היא בעזרת הרכבת התחתית. זו גם הדרך הכי יפה לנוע בה. מוסקבה מתהדרת במטרו היפה בעולם, כשכל תחנה תת קרקעית היא כניסה לטרקלינו של ארמון מפואר. 188 תחנות למטרו, אשר מובילים 12 קווים באורך 311 ק"מ וחלק ניכר מהתחנות במרכז העיר הן מלאכת מחשבת ארכיטקטונית. ישנו סיור מטרו שמסביר על ההיסטוריה של התחנות, שרובן נבנו בתקופתו של סטאלין וכיום הן מסיעות קרוב לשבעה מיליון איש ביום.

מטרו רכבת תחתית מוסקבה. איתן אלחדז,
כן, זו תחנת רכבת תחתית במוסקבה/איתן אלחדז

פארקים יפהפיים וגן חיות עתיק

במוסקבה קרוב ל-120 פארקים וגנים ציבוריים, מהם שניים בטוניים, ובעיר כ-550 קמ"ר של שטחים ירוקים ומיוערים - פי עשרה משטחה של העיר תל אביב - כך שבתוך ים הבטון והאספלט תוכלו למצוא שפע של פינות חמד שקטות ונעימות, שישכיחו את העבודה שאתם מבלים באחת הערים המאוכלסות בעולם. אין ספק שהר ההשתחוות, אותה גבעה במערב מוסקבה, הוא הפארק המרשים ביותר. במקום נמצא פארק הניצחון ובו בית כנסת, מסגד וכנסייה לזכר הנופלים במלחמת העולם השנייה ובלב השטח המיוער יש גנים מטופחים ומונומנט אדריכלי אדיר המנציח את הנופלים ואת הניצחון הסובייטי על הנאצים.

בין אם אתם מטיילים אם הילדים ובין אם לאו, אם אתם חובבי טבע ומדע, כדאי לכם לבקר בגן החיות של מוסקבה, שנפתח ב-1864 ונחשב לאחד העתיקים בעולם. הגן, שבמשך כל השנים, בעתות מלחמה ושלום, תמיד היה פתוח לציבור, מתהדר בטורפים הגדולים בעולם, דולפינריום ומתחם חיות ים ופלנטריום גדול ומרשים, שנפתח לראשונה ב-1929 ושופץ ונחנך מחדש ב-2011.

פארק יפהפה נוסף, שהנהר שזורם מצדו האחד הוא גורקי פארק. האגם במרכזו, שבילי ההליכה והאופניים יחד עם וויי-פיי ציבורי וספסלים ושקעי חשמל שהותקנו בו, הפכו אותו לפופולרי מאוד ותושבי מוסקבה, במיוחד משפחות וצעירים, אוהבים לבלות בו. כ-20 אלף איש מגיעים לפארק מדי יום ונבלעים בשטחו הגדול.

הר ההשתחוות, מוסקבה. ShutterStock
הרבה פארקים וגנים ציבוריים. הר ההשתחוות, מוסקבה/ShutterStock

אוכל, תרבות וקצת שופינג

אם אתם חובבי מחול, בלט או אופרה, ברור שאתם במקום הנכון, אבל גם אם סוג האמנויות האלה לא קולע לטעמכם, כדאי לבקר בתיאטרון הבולשוי. המבנה המרשים, בעל העמודים הגדולים בחזיתו, שוקם בעקבות שריפות והפצצות במלחמות השונות וביקור בו הוא כניסה ללב האמנות העילית הרוסית.

שופינג? במוסקבה יש שפע של קניונים ומרכזי קניות, אבל אם אתם רוצים שילוב של חוויה אורבנית במהלך הקניות, אז המדרחוב התיירותי Ulitsa Arbat שסמוך לקרמלין הוא המקום לקנות בו מזכרות ומתנות.

המרכז הקולינרי העדכני של מוסקבה נמצא באזור שסביב אגם הפטריארך, שנמצא צפונית-מערבית לקרמלין. מדובר באזור שלפני מאות שנים היו בו ביצות וחוות, ואליו הגיעו אמנים ומשוררים כדי ליצור על שפת המים. האזור הרומנטי והקסום הלך והצטמצם במשך השנים ונבלע בעיר הצומחת, וכיום נמצא בו אגם אחד מרובע, וסביבו צמחה סצנה קולינרית אדירה. לא מעט ברים, מסעדות עממיות, גלידריות, בתי קפה ומסעדות יוקרה נמצאות ברחובות הקטנים והשקטים יחסית שסביב האגם ומי שרוצה לטעום את מוסקבה העדכנית רק צריך לבוא וליהנות.

מוסקבה היא אחת הערים המרשימות בעולם. אמנם תושביה מסוגרים ועסוקים בעניינם וגודלה עשוי להרתיע, אבל כשנותנים לה את הזמן הדרוש מגלים מדוע העיר מסמלת את כוחה של האימפריה ונהנים משילוב מנצח של תרבות, אטרקציות, היסטוריה ובילויים.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully