וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומיאו התאהב ביוליה והפקת "הארי פוטר" התאהבה בכפר: היעד הרומנטי הבא שלכם

אודי שפירא

26.5.2019 / 16:18

אהבה ממבט ראשון שהפכה למחזה טרגי ואחוזה בת יותר מחמש מאות שנים שכוללת גם ספארי. אודי שפירא מציע לכם להוסיף כמה תבלינים מיוחדים בנסיעה הבאה לאנגליה. למה אתם מחכים?

אחוזת לונגליט. סיוון סקריבנר, אתר רשמי
האם רומיאו שר סרנדה? אחוזת לונגליט/אתר רשמי, סיוון סקריבנר

האובססיה של שייקספיר עם איטליה היא מעניינת, שליש מכלל מחזותיו ממוקמים בחלקים שונים של ארץ המגף, אבל על פי הערכת כל ההיסטוריונים המחזאי המפורסם ביותר בעולם אף פעם לא עזב את אנגליה. דבר מעניין יותר הוא שההשראה למחזה "רומיאו ויוליה", הגיעה לשייקספיר מסיפור אמיתי שהסעיר את אנגליה בשנת 1595, על זוג אוהבים צעירים שנקרעו בין משפחות אויבות. זה באמת נחמד, אבל מה הקשר לתיירות?

האם כבר יצא לכם לבקר בוורונה, "בירת האוהבים", שבאיטליה? אם התשובה היא חיובית, אז סביר להניח שכמו כל התיירים האחרים לא פספסתם את ההזדמנות לבקר בבית של "יוליה" ואולי אפילו לשים פתק עם איחולי אהבה בחריצים שבין אבני הבית. אבל יש עוד בית אחד שקשור לסיפור הטרגי - אחוזת לונגליט.

אחוזת לונגליט היא אחוזה משונה, מה שכנראה הופך אותה ליעד מעולה למבקרים. זו האחוזה הראשונה באנגליה שנפתחה לציבור הרחב כבר ב-1949, ובשנות השישים הפכה להיות הבית לספארי הראשון שנפתח מחוץ ליבשת אפריקה. ביקור באחוזה מקנה לכם יום חוויתי עם שילוב של שתי אטרקציות שכנראה לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם.

לאקוק אבי. סיוון סקריבנר, אתר רשמי
בדרך לאחוזה עוצרים בלאקוק אבי/אתר רשמי, סיוון סקריבנר

הסיפור של רומיאו ויוליה האמיתיים מתחיל באביב של שנת 1594. תומס ת'ין, סטודנט בשנתו השנייה באוקספורד, הולך יחד עם עוד שני חברים לארוחת ערב בפאב שנקרא "הפעמון" בעיירה בייקונספילד. כשהוא מגיע לפאב הוא פוגש את מריה תאצ'ט, בתו של הרוזן מקסטלהייבן. מה שמתרחש בין מריה ותומס יכול להיות מתואר רק כמקרה אהבה ממבט ראשון מהסוג הלוהט ביותר, אחרי הכל שניהם בסך הכול בני 16.

מטרת הערב הייתה אולי ליהנות מארוחת ערב, אבל הדברים מתגלגלים במהירות, וכמה שעות אחר כך מוזמן לפאב כומר מקומי. שני הצעירים עולים איתו ועם מספר מצומצם של עדים אל אחד החדרים בקומה השנייה של הפאב ושם הוא משיא אותם אחד לשנייה. הכומר והעדים עוזבים את החדר, וצמד הנאהבים מבלים ביחד את הלילה הראשון שלהם, ובבוקר נפרדים, תוך שהם שומרים את מאורעות הלילה ההוא בסוד.

ממש כמו במחזה, גם אצל תומס ומריה הבעיה העיקרית היא המשפחות שלהם שנמצאות בסכסוך אלים שנמשך כבר עשרים שנה ואפילו כלל רצח. מקור הסכסוך היה קשור להסכם נישואין שבוטל בין אמה של מריה, לבין אחד מקרובי המשפחה של תומס.

הסוד מתגלה אחרי מספר חודשים. המשפחה של מריה דווקא מרוצה מהנישואים כיוון שבאותה תקופה היה נהוג שמשפחת הכלה צריכה להציע נדוניה מאוד נדיבה כדי להשיג שידוך הולם, ובמקרה הזה הם הצליחו לחתן את מריה בחינם, למרות שמדובר באויבים המיתולוגיים שלהם. כמו שאפשר להניח, משפחתו של תומס הרבה פחות מרוצה ואבא שלו מיד פונה לבית המשפט בדרישה לבטל את הנישואים. כל זה מתרחש ב- 1595, השנה שבה לפי כל ההערכות וויליאם שייקספיר כותב את אחד המחזות הכי מפורסמים שלו, ושנתיים מאוחר יותר, אותו מחזה מוצג בפעם הראשונה.

עוד באותו נושא

רודפי הטירות: הישראלים שלונדון לא מספיקה להם

לכתבה המלאה
לאקוק אבי. סיוון סקריבנר, אתר רשמי
בתים שמזכירים בצורה מוזרה את הוגוורטס. לאקוק אבי/אתר רשמי, סיוון סקריבנר

איך הסתיים הסיפור של רומיאו ויוליה המקוריים אתם שואלים? ובכן, רק בשנת 1601 הכריע בית המשפט שהנישואים תקפים, ומריה ותומס יכולים לחיות אחד עם השני כזוג נשוי כדת וכדין. מריה עוברת לגור באחוזת לונגליט שאותה גם יורש תומס בשנת 1604. הנישואים שלהם מאוד מאושרים (בניגוד לצמד הנאהבים במחזה), אבל נקטעים באכזריות בשנת 1611 כשמריה מתה במהלך לידת ילדם השלישי.

אחוזת לונגליט היא אתר תיירות מאוד פופולרי. האחוזה שוכנת דרומית לעיר באת' (ולכן ההמלצה היא לשלב את שני היעדים בביקור בן יומיים), וכאמור היא גם כוללת את הספארי. ניתן כמובן לרכוש כרטיסים לכל אחת מהאטרקציות בנפרד או לרכוש כרטיס משולב. אם אתם מטיילים באנגליה עם ילדים (וגם אם לא) ואתם רוצים לשלב את האחוזה עם עוד אטרקציה מאוד מיוחדת "על הדרך", ניתן לעצור בכפר שנקרא Lacock Abbey שנמצא במרחק של שעה וחצי מלונדון וכ-40 דקות נסיעה מלונגליט. הכפר הזה מנוהל כולו על ידי הנשיונל טראסט, ולכן שימר אופי מיוחד במינו. אין בכפר עמודי חשמל, אנטנות או תאורת רחוב, דבר שהופך אותו לגן עדן להפקות טלוויזיה וקולנוע. לא פחות משלושה סרטים של "הארי פוטר" צולמו בכפר הזה (וגם קטעים מהסרט החדש בסדרת "חיות הפלא"), ובין השאר תוכלו למצוא בכפר את הבית של ההורים של הארי פוטר (אתם תתאכזבו לגלות ששוכן בו סטודיו לקרמיקה). ליד הכפר תוכלו למצוא גם בית אחוזה בשם זהה שגם בו השתמשו לצורך הצילומים, וכמה מהמסדרונות שבו ייראו לכם דומים בצורה חשודה להוגוורטס.

אם אתם מעוניינים לגלות עוד טירות ובתי אחוזה באנגליה ואת הסיפורים המיוחדים שמאחוריהם, אתם מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק: רודפי הטירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully