וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שמציעה לכם לטוס כחסרי מגדר

לא מעוניינים להגדיר את עצמכם כ"זכר" וגם לא כ"נקבה"? חברת התעופה יונייטד איירליינס הכריזה כי תאפשר להזמין כרטיסי טיסה גם ללא ציון מגדר. אבל יש קאץ' על הדרך

מטוס יונייטד איירליינס/יח"צ, טריוואקס

בווידאו: השקת הקו בין ת"א לסן פרנסיסקו של יונייטד

חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס (United Airlines), ביצעה בסוף השבוע האחרון מהלך חשוב בנושא שוויון מגדרי בתעשיית התיירות. אתר Travel and Leisure מדווח כי יונייטד היא חברת התעופה האמריקנית הראשונה שהכריזה כי תאפשר הזדהות מגדרית לא-בינארית בתהליך הזמנת הטיסה.

וכך, בעת שרוב חברות התעופה הגדולות מאפשרות הזדהות בינארית כ"זכר" או נקבה" בלבד (או Mr לעומת Ms), תציע יונייטד גם אפשרויות של Mx (נייטרליות מגדרית). האופציות מעתה יהיו: M (זכר), F (נקבה), U - undisclosed ("לא מוגדר") ו-X unspecified ("לא מפורט")

"אנו נרגשים לחלוק עם לקוחותינו - בין אם הם מעוניינים להגדיר את עצמם באופן בינארי כזכר או נקבה ובין אם לא - את הצעד שעשינו. כחלק מהתהליך, העובדים שלנו עברו הכשרה בנושא", ציין מנהל שירות הלקוחות בחברה, טובי אנקווסט.

בק ביילי, מנהל תוכנית השוויון במקומות עבודה של ארגון "הקמפיין לזכויות האדם" (HCR) הוסיף כי "ההכרזה של חברת יונייטד היא צעד חשוב בנושא ההכללה המגדרית הלא-בינארית".

מטוס יונייטד איירליינס. טריואקס,
לטוס ללא מגדר. יונייטד איירליינס/טריואקס

ומה עם הטרנסג'נדרים?

עם זאת, יש לציין כי על אופציות ההזדהות החדשות להתאים למגדר המצוין בדרכונו של הנוסע. מצב זה, עלול לגרום לתסבוכות עבור נוסעים בעלי זהות מגדרית לא בינארית או טרנסג'נדרים. אלו ייאלצו לדלג מעל המשוכות הרגולטוריות בכדי לשנות את אופן הזיהוי בדרכונם.

וכך, אם נוסע יסמן את אחת האפשרויות הלא-בינאריות בתהליך הזמנת כרטיס הטיסה, אך זו לא תתאים למה שמצוין בדרכון או באמצעי זיהוי חוקי אחר, הוא עלול למצוא את עצמו בתשאול במחלקת הביטחון של נמל התעופה. בדיוק כפי שקורה אם אין התאמה בדרכון לעומת כרטיס הטיסה בכל הקשור לשם הנוסע או לתאריך הלידה שלו. למעשה, אפילו טעות זעירה בשם אמצעי עלולה לגרום לעיכובים בשדה התעופה, ואף להחמצת הטיסה.

למרבה המזל, כיום ישנה במקומות רבים בעולם פתיחות רבה יותר באשר להנפקת תעודות זהות ודרכונים שבהם המגדר אינו בינארי. בישראל, עם זאת, הדרך עוד ארוכה, וכיום - רק מי שעברו ניתוח לשינוי מין יכולים לבקש שינוי בתעודת הזהות והדרכון שלהם. וגם זאת, באופן בינארי בלבד (זכר או נקבה).

כדאי לדעת כי חברות תעופה אמריקניות נוספות צפויות לצעוד עם המגמה החדשה, בהן אמריקן איירליינס (American Airlines), סאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines) ואחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully