וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוקה המגדרית של חברת תעופה: הטובים לטיס, הטובות לדיילות

29.8.2018 / 10:33

מדבקות שחילקה חברת תעופה בריטית לילדים ניצבות במרכז סערה סקסיסטית. לדברי נוסעים, הבנים קיבלו מדבקת "קברניט לעתיד" בעוד הבנות קיבלו את גרסת ה"צוות אוויר לעתיד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבנים טייסים, הבנות לדיילות. חברת התעופה TUI/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכאורה, מדובר בזוג מדבקות חמוד ותמים, שילדים מקבלים במהלך טיסתם כדי לשמח אותם ולהנעים את זמנם. אבל המדבקות הללו, הניתנות לילדים הטסים בחברת התעופה הבריטית TUI (הנחשבת לחברת הצ'ארטרים הגדולה בעולם), מצויות בימים אלו בליבה של סערת אפליה על רקע מיני.

הכל החל כאשר הנוסעת דיים דיליאן מורגן, בת 65, עלתה לטיסת החברה מבריסטול שבבריטניה לפאפוס שבקפריסין. מורגן, לשער בכירה בממשל הוולשי, צפתה כיצד אנשי הצוות מחלקים לילדים ולילדות את הסטיקרים הצבעוניים.

המדבקות הגיעו בשתי גרסאות: בגרסה אחת נכתב "קברניט לעתיד" (Future captain) ובגרסה השנייה נכתב "צוות אוויר לעתיד" (Future cabin crew). מורגן סיפרה כי התעצבה לגלות שהילדים קיבלו את מדבקת ה"קפטן" בעוד הילדות זכו לקבל את מדבקת ה"צוות אוויר".

לדבריה, "אני בטוחה לחלוטין שהמדבקות חולקו בהתאם למגדר של הילד/ה. המדבקות עצמן אינן מגדריות, אבל האופן שבו הן חולקו - הוא הבעייתי. אני סבורה שזו בושה. לדעתי, חברת TUI מנסה אולי לעשות את הדבר הנכון, אבל מחמיצה את העיקר - בגדול. ניתן היה לעשות זאת עם קצת יותר מחשבה. זה הרגיז אותי".

מדבקה של חברת התעופה TUI. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
המדבקה השנויה במחלוקת שחולקה לילדים בטיסת TUI/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

תגובת החברה: מתנצלים על הפגיעה במספר קטן של לקוחות

דיים גיליאן מורגן לא היתה היחידה ששמה לב לאופן החלוקה של המדבקות. כך למשל, צייץ מישהו בטוויטר: "ביום שישי טסתי לקורפו. במהלך הטיסה חילקו לילדים מדבקות - שזה יפה. מה שפחות יפה הוא העובדה שהבנים קיבלו מדבקה של "טייס לעתיד" והבנות קיבלו מדבקה של "צוות אוויר לעתיד". זה סקסיסטי!". מישהי אחרת כתבה דברים ברוח דומה, והוסיפה: "אז אין בנות טייסות?"

עם זאת, היו גם הורים שסיפרו כי לילדיהם ניתנה האפשרות לבחור את הסטיקר המועדף עליהם.

אתר News.com מדווח כי לאור התגובה החריפה של נוסעים, הביעה חברת TUI התנצלות על הפגיעה. "צר לנו לשמוע כי מספר קטן של לקוחות נפגעו מהעניין", נמסר מהחברה. "בעינינו, מדובר בבלבול פשוט, מאחר שצמד המדבקות הללו עוצבו ללא כל קשר למגדר של הילד/ה. המדבקות הללו מהוות חלק מערכת הפעילות שאנו מחלקים לנוסעים, כדי ליצור עבורם רגעים מיוחדים בחופשתם".
נוסף על כך, מסרה החברה כי המשוב שקיבלה מלקוחותיה חיובי באופן יוצא מן הכלל.

"ילדים מתאהבים בעולם התעופה כאשר הם עושים את דרכם לחופשה עמנו. אנו רוצים לעודד אותם להגשים את חלומם, להיות טייסים או אנשי צוות אוויר", הוסיפו בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully