וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וב החלומות, אבל באמת: העבודה האירופית שבה ישלמו לכם לא לעשות כלום

"בתפקיד הזה אין חובות ואין כל אחריות. כל מה שהעובד יחפוץ לעשות - הוא אכן יוכל לעשות, חוץ מלהדליק פעמיים ביום את האור", נכתב בתיאור המשרה שמציעים שני אמנים שבדים, כחלק מפרויקט אמנותי במימון ציבורי. השכר: 7,900 שקלים לחודש, לכל החיים

חופש רילקס רגועה אושר. Shutterstock, ShutterStock
תעשו כל מה שבא לכם, ולכל החיים/ShutterStock, Shutterstock

דמיינו ג'וב שבו אתם יכולים לעשות כל מה שבא לכם: לקרוא ספר, לעשות מדיטציה, לשוטט ברגל, לאפות עוגה, לכתוב רומן, לטפח גינה ולטייל על הכלב. וכל זאת, תמורת ל-2,320 דולר (כ-7,900 שקלים) לחודש. אה, וגם לא צריך ניסיון קודם. בכלום.

ובכן, התפקיד הזה אכן קיים במציאות.

כחלק מפרויקט אמנות קונספטואלית שנערך בעיר השבדית גוטנברג, מחפשים האמנים השבדים יאקוב סנאבי וסימון גולדין לשכור מישהו שימלא תפקיד העונה לשם "עובד נצחי".

"בתפקיד הזה אין חובות ואין כל אחריות", נכתב בתיאור המשרה. "כל מה שהעובד יחפוץ לעשות - הוא אכן יוכל לעשות".

אתר Travel and Leisure מדווח כי "העובד הנצחי" לא נדרש לעשות דבר, מלבד שתי פעולות קצרות: להגיע פעמיים ביום, בבוקר ובערב, לתחנת הרכבת Korsvägen (קורשבאגן) שבעיר, הנמצאת בימים אלו בשיפוצים נרחבים. בכל הגעה, העובד יידרש ללחוץ על מתג שעון הנוכחות שיוצב בתחנה - מה שיגרום לתאורת ניאון לשטוף את רציפי הרכבת. בערב, יש לחזור אל התחנה, להחתים שוב שעון, ובכך ייכבו האורות. בזמן הרב שנותר בין שתי הפעולות הללו, אפשר ללכת לקולנוע, לבלות בפארק, לרבוץ בבית וכל דבר אחר שעולה על רוחכם.

כאמור, אם יחליטו לשכור את שירותיכם, תקבלו מדי חודש 2,320 דולרים, סכום הנחשב שווה ערך למשכורת הממוצעת בסקטור הציבורי בשבדיה. בנוסף, צפו לתוספת שכר מדי שנה, חופשות והפרשה לקרן פנסיה.

והדבר הטוב מכל: הג'וב הזה אינו זמני - הוא מוצע לכל החיים. כמובן, ברגע שתרצו לעזוב - אין כל בעיה, ורבים ישמחו להחליף אתכם. ואם תהיתם האם רק אזרח שבדי יכול לקבל את העובדה, תשמחו לגלות שהתפקיד פתוח לכל אדם בעולם.

פרויקט בשבדיה מציע להדליק אור בתחנת רכבת ולהרוויח כסף. צילום מסך
רק להדליק ולכבות את האור. הדמייה של תחנת הרכבת Korsvägen בגוטנברג/צילום מסך

"אמירה על עידן האוטומציה והבינה המלאכותית"

ואם כל זה נראה טוב מכדי להיות אמיתי, כדאי לדעת כי המיזם הוא חלק מתוכנית ציבורית אמנותית המשתפת פעולה עם משרד התחבורה השבדי. במסגרת המיזם, מוזמנים אמנים לקחת חלק בהשפעה על המרחב העיצובי בשלוש תחנות רכבות בעיר גוטנברג. האמנים סנאבי וגולדין נבחרו ליצור עבודה המציגה "עובד נצחי, שיסבול משעמום חמור וחוסר מוטיבציה", לדבריהם.

"קונספט 'העובד הנצחי' מייצג לא רק הבנה שונה של מהות העובד ושל העבודה בעידן זה, אלא אף מעלה תהיות באשר לרעיון הצמיחה, התפוקה וההתקדמות, כחלק מליבת המודרניות", מסבירים האמנים. "לקראת עידן של אוטומציה מלאה ובינה מלאכותית, ישנו איום/הבטחה שכולנו נהפוך להיות מיותרים מבחינה פרודוקטיבית".

נוסף על כך, מקווים האמנים לשים את אזור תחנת קורשבאגן על המפה, כחלק מסיפורה של העיר גטנבורג. זאת באמצעות כתבות שיתפרסו בנושא ותיוגים במדיה הדיגיטלית.

אבל לפני שאתם ממהרים לשלוח קורות חיים, כדאי להתאזר בסבלנות, מאחר שהמיונים לתפקיד ייערכו רק בשנת 2025, ותחילת העבודה מתוזמנת לחנוכת תחנת הרכבת, בשנת 2026.

להגשת מועמדות למשרה.

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully