וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר הגיוני שתמותו אם תשתו את זה: "שיקוי חיי נצח" נמצא בקבר עתיק בסין

8.3.2019 / 0:05

כלי ברונזה שנמצא בסין, בקבר בן 2,000 שנה, מכיל שיקוי אגדי אחריו רדפו אנשי אצולה בניסיון להשיג חיי נצח. המשקה נבדק - ונמצא כי הוא מכיל תרכובות המשמשות לחומרי הדברה. הקיסר הסיני הראשון רדף כל חייו אחרי משקה דומה - והורעל ממנו למוות

כד עם שיקוי חיי נצח נמצא בסין/Institute of Cultural Relics and Archaeology

כד ברונזה עם "שיקוי חיי נצח", אחריו רדפו אנשי אצולה במשך אלפי שנים, נמצא לראשונה בארון קבורה בן 2,000 שנה בסין. טקסטים סיניים עתיקים מזכירים לא פעם את תרופת האל-מוות האגדית, שרבים האמינו בקיומה ויצאו למסעות ארוכים בניסיון לאתר אותה. החיפושים אחר השיקוי - מן הסתם - לא הניבו תוצאות ולכן אנשים רקחו שיקויים מוזרים שלכאורה אמורים להידמות לדבר האמיתי. אחד מהם נמצא באזור קבורה של משפחת אצולה משושלת האן המערבית (שושלת הקיסרים השנייה בסין) ומכיל 3.5 ליטרים של שיקוי בניחוח אלכוהולי שלכאורה שתייתו מעניקה חיי נצח.

"זו הפעם הראשונה שתרופת אלמוות מיתולוגית נמצאה בסין", אמר שי ג'יאזן, ראש המכון לחקר התרבות וארכאולוגיה בלוו-יאנג, שם נמצא ארון הקבורה, "הנוזל הוא בעל ערך משמעותי לחקר האמונות הסיניות העתיקות על השגת חיי נצח והאבולוציה של הציביליזציה הסינית". ארכאולוגים חשבו בהתחלה כי השיקוי אכן עשוי להיות משקה אלכוהולי, אולם בבדיקת מעבדה נמצא שהוא מורכב ברובו מאשלגן חנקתי ואבן אלום (alunite) שאינם רעילים - אך משתמשים בהם בכל זאת בחומרי הדברה, בדשנים ולהנעת רקטות.

כד עם שיקוי חיי נצח נמצא בסין. Institute of Cultural Relics and Archaeology, צילום מסך
"שיקוי חיי נצח" נמצא בקבר עתיק/צילום מסך, Institute of Cultural Relics and Archaeology

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

אנשים אשכרה רוצים לשתות את הנוזל הזה, שהתגלה בתוך קבר בן 2,000 שנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully