וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה רעה: כך נראה ולנטיינ'ס דיי אצל בעלי חיים בעולם

מסתבר שולנטיינ'ס דיי הוא לא רק חג אהבה לבני אדם, וגם בממלכת החיות ישנם גילויי חיבה ברחבי העולם. מדריכי חברת קרוז תור מטיילים בכל הגלובוס ושלחו לנו צילומים זוגיים של בעלי חיים שונים - מהלמור במדגסקר ועד קופי המקוק ביפן - גם החיות אוהבות

אריות ים בגלפגוס. צחי פלג,
אוהבים לעשות בטן-גב ולהתנשק. אריות ים בגלפגוס/צחי פלג

אריות ים בגלפגוס

איי גלפגוס מהווים "מעבדה פתוחה" לתהליכים ביולוגים וגיאולוגיים, ומאפשרים מגע אינטימי עם בעלי החיים הייחודיים המתגוררים באי, בים וביבשה. האי עשיר בצמחיה ייחודית ובעלי חיים אנדמיים, החיים רק באיים אלה, בשל היעדר חיות טורפות באי, שאר בעלי החיים לא נאלצו לפתח מנגנוני הישרדות, לכן לא נרתעים מקירבת בני האדם ולא מתחרים על מקורות מזון, וכך צמחו למימדי ענק.

בין בעלי החיים שתראו באי, ניתן לנות את צבי גלפגוס הענקיים והמוכרים, אבל גם עוף הקורמורן שכנפיו התנוונו, פינגווין שזהו בית גידולו הצפוני בעולם ואיגואנות ימיות שאינן קיימות בשום מקום אחר בעולם, כמו גם אריות ים שלפעמים ניתן לשחות לצידם (ד"ר צחי פלג).

אריות ים בגלפגוס. צחי פלג,
אף אחד לא מפריע להם, גם לא החיות האחרות. אריות ים בגלפגוס/צחי פלג

כלבים בווייאטנם

הכלבים המאוהבים צולמו על מזח במפרץ הא לונג בווייאטנם, שהוכרז בשנת 1994 כאתר מורשת לאומי על ידי אונסק"ו, ובשנת 2011 נבחר כאחד משבעת פלאי עולם הטבע. התמונה צולמה באחד מכפרי דייגים הצפים על המים, המשקיף לנוף מדהים של צוקי אבן המתרוממים מתוך הים ועטורים צמחייה טרופית סבוכה, היוצרים נוף ציורי סוריאליסטי (אריאלה פלד).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כלבים בווייאטנם. אריאלה פלד,
מתחככים ומאוהבים. כלבים בווייאטנם/אריאלה פלד

הטליים השחורים, ניו זילנד

הטליים השחורים צולמו במפרץ Pahutu בפנינסולת בנקס שבאי הדרומי בניוזילנד, במקום קסום שהיה בעבר לוע הר געש. בין נופי בראשית מרהיבים של מפרצים כחולים, גבעות ירוקות מיערות כהים ושדות מרעה בירוק בהיר, הקימה משפחה חווה לגידול כבשים ובין השאר לקחה על עצמה להציל את מאות הפנגוינים הקטנים. לשם כך הקימו מאות ארגזי קינון מלאכותיים מעץ, שאליהם מגיעים הקטנים האלה כדי להתרבות ולהקים את הדור הבא.

בנובמבר האחרון, כשביקרתי במקום, היו שם גוזלים צעירים שחיכו להורים שישובו מהים, כשבטנם מלאה דגים עבורם לארוחת הערב. השבוע, חודשיים מאוחר יותר, הגעתי לשם שוב וראיתי להפתעתי שהגוזלים בגרו ועזבו את הקן, ואילו ההורים הם אלה שמשתמשים בקן ביחד בתקופת נשירת נוצותיהם. תקופה שבה אינם יוצאים אל הים במשך חודש ואינם אוכלים דבר. הם מסתפקים בגיפופי אהבה. וכשמאוהבים, למי יש תאבון?!

טליים שחורות בניו זילנד. אריאלה פלד,
מסתפקים בגיפופי אהבה. טליים שחורים בניו זילנד/אריאלה פלד

קופי למור במדגסקר

מדגסקר שבאוקיינוס ההודי הוא האי הרביעי בגודלו בעולם, גדול מישראל פי 26. עם נדידת היבשות האי התנתק מהיבשת האפריקאית (לפני 165 מליון שנה) ונדד לאטו מזרחה. מאז הוא אי מבודד שפיתח מערכת אקולוגית ייחודית.

קופיפי הלמור הם הסלבריטאים המפורסמים ביותר מבין בעלי החיים שייחודיים למדגסקר. הם מטפחים את פרוותם, ולצורך זה הם ניחנו בשני מסרקים: טופר חד ומערכת שיניים שמאפשרות להם לסרק את פרוותם. הם תמיד מטופחים, לא רק ביום האהבה. גם כדי לראות את הזיקית הגדולה בעולם שאורכה כ-70 סנטימטרים ואת הזיקית הקטנה ביותר בעולם, שאורכה כשלושה סנטימטרים וחצי, תצטרכו להגיע למדגסקר (שרית סגל).

קופי למור במדגסקר. שרית סגל,
תמיד מטופחים, לא רק ביום האהבה. קופי למור במדגסקר/שרית סגל

קופי מקוק ביפן

ביפן, בג'יגוקודאני (כ-200 ק"מ מטוקיו), שפירוש שמו הוא "עמק הגיהנום" עקב האדים והמים הרותחים שמבעבעים החוצה מסדקים קטנים באדמה הקפואה, חיה קהילה שלמה של קופים, שהחל משנת 1963 "גילתה" את המקום ויתרונותיו, והקופים בה החלו לרדת מן המצוקים התלולים והיער כדי לשכשך במים החמים של המעיינות ("אונסן").

לקופי המקוק היפניים, כמוֹ לרוֹב מיני המקוק, יש פּנים אנושיות מאוֹד, חשופות משיער ואדומות עם עיניים מלאות הבעה. הקופים חיים בעמק ג'יגוקודאני, שבו האדמה מכוסה בשלג שלושה־ארבעה חודשים בשנה, לעתים בעובי של מטר, והטמפרטורה צונחת ל־15 מעלות מתחת לאפס. קופי המקוק היפני מצאו מפלט נהדר מהקור: הם טובלים בבריכות הגיאותרמיות מעלות האדים, ומטפחים זה את זה גם במסאז' מפנק, שכולל סירוק ופליית כינים. קר בחוץ, וממש מחמם את הלב לצפות בהם מתחממים בחיבוק זוגי, ועוד יותר מכך- בחיבוק אוהב שבו יש מקום גם לינוקא, תוצר האהבה (שרית סגל).

קופים ביפן. שרית סגל,
טובלים בבריכות גיאותרמיות ועושים מסאז'. קופי מקוק ביפן/שרית סגל

צבים באיי סיישל

סיישל שבאוקיינוס ההודי הם שם של שרשרת איים, שחלקם מהאיים הימיים העתיקים בעולם - מורשת ניצחית לראשית כדור הארץ. בתצפית מלמעלה מבחינים בשלוש חגורות צבעוניות: ירוקה - חגורת היער המקיפה את ההר ויורדת עד חוף הים. לבנה - החול הלבן, חול אלמוגים שגרגריו הדקיקים בנויים גיר והליכה על פניו כהליכה בתוך קמח, ועד האופק - גוני התכלת והכחול של הים הרוגע האפשריים: מטורקיז ועד כחול עמוק.

בשחייה ושנירקול נהנים ממים צלולים ועולם תת ימי עשיר. לכל זה מוסיפים את יערות הגשם, צבי ענק, עצי הקוקו דל מאר הייחודיים וציפורים נדירות ומקבלים חוויה בלתי נשכחת. צבי הענק החיים במקום מתאפיינים בשריון עמוס בקצוות של עצבים, והוא יכול להרגיש בו כל שריטה ושפשוף, ובוודאי חיבוק ואהבה. ברנדון גרימשאו היה עורך עיתון בן 49, כאשר עשה מה שאחרים עושים רק בחלומותיהם: הוא קנה אי נטוש בסיישל שבאוקיינוס ההודי, ובין היתר טיפח בו קהילה משגשגת של צבים ענקיים, שאף אחד מהם לא היה בסביבה כשקנה את האי. הצבים נחשבים לזוחלים איטיים במיוחד, וגם אהבה הם עושים בקצב הזה (שרית סגל).

צבים בסיישל. שרית סגל,
עושים הכל לאט, גם אהבה. צבים בסיישל/שרית סגל

ציפורי סולה בניו זילנד

ממערב לאוקלנד, באי הצפוני בניו זילנד לאורך חופי האוקיינוס הפסיפי, מתנשאים צוקים אדירים. בשמורת הטבע "מוריוואי" משתרע חוף רחב מאוד לאורך עשרות קילומטרים עם חול שחור ונוצץ. על הצוקים שוכנת לה קולוניית ציפורי סולה (Northern gannet) ענקית.

בביקורינו במקום צפינו בשלשה דורות של הסולה: אלפי זוגות בוגרים היו עסוקים, חלקם בריקודי חיזור, חלקם בהאכלת גוזלים שהיו עדיין מכוסים פלומה רכה. אחרים היו כבר בוגרי חטיבת ביניים שהשירו את הפלומה, שינו את צבעם לאפור מנוקד והיו עסוקים בנפנוף הכנפיים כדי לחזק אותם לקראת המסע הגדול לאורך 2,500 ק"מ אל אוסטרליה הרחוקה (אריאלה פלד).

ציפורים בניו זילנד. אריאלה פלד,
עפות לאורך 2,500 ק"מ לשכנה האוסטרלית. ציפורי סולה בניו זילנד/אריאלה פלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully