וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת התיירות של יוון: "אנחנו מודים לתיירים מישראל"

עם מספר שיא של 33 מיליון תיירים ב-2018, שרת התיירות היוונית אלנה קונטורה יכולה לחייך. לארץ היא הגיעה בענייני עבודה, אז תפסנו אותה לראיון כדי לבדוק מה הם עושים כל כך נכון, מה היא חושבת על התייר הישראלי, על טורקיה וגם מספקת טיפ לישראל איך למשוך יותר תיירים

צילום: יניב דורנבוש, עריכת וידאו: ניר חן

היא נמצאת רק שעתיים טיסה מאיתנו, אבל עם מספר שיא של 33 מיליון תיירים שביקרו בה ב-2018, מה שהופך את ה-4 מיליון שלנו למספר זניח לעומתה. זו היתה ה-שנה של יוון מבחינה תיירותית, ונראה שהיא לא הולכת לעצור עם השיא הזה ושועטת קדימה במלוא העוצמה לכבוש עוד ועוד קהלים בעולם.


עוד על יוון בוואלה! תיירות:
מהכי יפה ועד הכי משפחתי: 19 האיים היווניים הטובים ביותר
סנטוריני: אחד מהאיים היפים בעולם נמצא במרחק שעתיים מכם
בדקנו: כמה נשלם על חופשה ביוון לעומת חופשה בטורקיה?


באזור שבו טורקיה לא נחשבת בטוחה לחופשה עבור העולם, ובקפריסין מתחזקים חילוקי הדעות עם הטורקים ששולטים בחלקה הצפוני ומצרים עדיין לא שבה לשגרת בטן-הגב של אזור סיני המעורער - יוון נהנית מפירות האי יציבות האזורית (וזה לא שלא היה לה מה להציע לפני כן) ומסתערת על הקהל האירופי וגם זה שמעבר לאוקיינוסים. והישראלים? גם אנחנו לא מדירים רגלינו מ"החופשה היוונית הקרובה שלי", כשב-2018 חל גידול של 13.3 אחוזים בישראלים שהגיעו לארץ האיים הים-תיכונית.

אבל אנחנו לא טסים ליוון רק להתחרדן בריזורטים שלה. לפי נתונים של משרד התיירות היווני, הוצאות הקנייה של ישראלים ביוון עלו ב-40 אחוזים (!) בשנה החולפת, מה שתרם למעט מ-21 מיליארד האירו שהרוויחה המדינה מתיירות אשתקד. הגידול ביעדים יווניים שבהם נוחתות טיסות ישירות מישראל, הולך וגדל בכל שנה, ולמעשה 4 מתוך 5 ישראלים שהגיעה בטיסה ישירה ליוון, לא נחת באתונה אלא ביעד עצמו. למעשה, ב-2018 הופעלו 15 קווים ישירים עונתיים מישראל ליוון, פרט לאתונה - מכרתים ורודוס האהובים, דרך מיקונוס וסאמוס האקזוטיים ועד סלוניקי ואתונה האורבניות.

ובתוך כך, הגיעה השבוע שרת התיירות של יוון, אלנה קונטורה (Elena Kountoura) לביקור בישראל במסגרת יריד התיירות הישראלי IMTM שמתקיים בימים אלה בתל אביב. אז תפסנו אותה לשיחה, כדי לבדוק מה היא חושבת על התייר הישראלי, מה כל כך מושך אותו כל שנה ליוון ואולי גם לקבל ממנה כמה טיפים איך להגדיל את מספר התיירים שלנו.

אלנה קונטורה שרת התיירות של יוון. באדיבות שגרירות יוון בישראל,
"ישראל היא שוק חשוב עבורנו". אלנה קונטורה, שרת התיירות של יוון/באדיבות שגרירות יוון בישראל

יותר מ-400 פרויקטים בפיתוח

בשנה שעברה שברה יוון את השיא שלה במספר התיירים שביקרו במדינה. איך יוון מתנהלת בין הרצון לגידול בתיירים לבין חוסר הרצון של המקומיים בהצפה של האיים ושאר אתרי תיירות?

קונטורה: "ההצלחה הפנומנלית שלנו בשבירת השיא של תיירים במדינה בארבע השנים האחרונות, היא תוצאה של אסטרטגיה שאנחנו מיישמים מ-2015. המטרה שלנו היתה לבסס את יוון כיעד תיירותי 365 ימים בשנה, עם דגש על גידול בתיירות בת-קיימא. המטרה הפכה למציאות, והגדלנו את כניסת המבקרים ב-35 אחוזים בארבע השנים האחרונות, כאשר שיעורי הצמיחה השנתיים היו כפולים מהממוצע העולמי והשיגו את המומנטום החזק ביותר בהיסטוריה של התיירות למדינה".

לדבריה של קונטורה, ההישגים הנ"ל נובעים מכך שהם הרחיבו את עונת הקיץ ושיפרו את תיירות החורף ביוון, ובכך שהם פתחו את המדינה ויעדים חדשים לשווקים תיירותיים שאינם נמנים בדרך כלל עם אלו המסורתיים של תיירי הקיץ באיים. בנוסף, הם פיתחו מוצרי תיירות בנושאים שונים שיוון יכולה להציע כל השנה, שמשכו משקיעים חיצוניים ומקומיים. "תיירות נסובה על אנשים", היא מסבירה, "זה כוח שמניע את כל הכלכלה שלנו עבור מוצרים ישירים וחיצוניים שנשענים עליה. יעד תיירות טוב, הוא כזה שניתן למקסם את הגידול בתיירות עבור התיירים אבל גם עבור התושבים".

מה התוכניות של יוון לעתיד בתחום התיירות? מה עוד יש לכם לפתח?
"התדמית של יוון השתנתה לחלוטין בשנים האחרונות, הודות להשקעות ושדרוג רמת הלינה ופיתוח מוצרים בנושאים ייעודיים ותשתיות כמו שדרוג שדות תעופה אזוריים, סלילת כבישים מהירים חדשים ויצירת דרכי גישה חדשות בין האיים שלנו. הגידול בתיירות בא לידי ביטוי בדרישה לבניית מלונות של 5-4 כוכבים. יש לנו יותר מ-400 פרויקטים בפיתוח, בהם נוספו כ-48 אלף מיטות במלונות יוקרה וריזורטים ברחבי המדינה".

לדבריה, התוכניות לשנים הקרובות כוללות המשך השקעה בבניית מלונות יוקרה, באתרי ספא ובריאות, בתיירות כנסים, פיתוח מרינות ותחום הקרוזים שהוא ראשון ברשימה שכן יוון היא אחד מיעדי הקרוזים המועדפים בעולם עם 40 נמלים. "שיפרנו גם את הגישה האווירית למדינה והגדלנו את תדירות הטיסות בשלוש השנים האחרונות, והשקנו קווים תעופה חדשים לאתונה ושאר יעדים בסביבה", מסבירה קונטורה על שיפור הגישה ליוון מהעולם ומוסיפה שב-2018 נוספו כמעט שני מיליון מושבים של מטוסים שהביאו תיירים למדינה מכל העולם.

בשנה שעברה הגיעו מישראל ליוון 570 אלף תיירים בטיסה - עלייה של 13 אחוזים מ-2017, ובשנה הקרובה יפתחו מישראל קווים נוספים לאתונה לסלוניקי, כפי שמתכננת חברת סאן דור כבר מאפריל הקרוב.

עוד באותו נושא

שוברת את שיאי התיירות: 33 מיליון תיירים ביקרו ביוון ב-2018

לכתבה המלאה
מבט מהכפר אפיטוס לחצי האי חלקידיקי ביוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
15 יעדי טיסות ישירות מישראל, והיד עוד נטויה. חלקידיקי, יוון/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

"המדינה הפולינזית האירופית" היחידה

מה את חושבת עלינו, הישראלים כתיירים? מה אנחנו מוצאים דווקא ביוון שמושך אותנו לשם כל שנה?

"ישראל היא שוק חשוב עבורנו. הגידול הדו-ספרתי באחוזי התיירים שמגיעים מישראל בשנתיים האחרונות צפוי להמשיך, ואנו מעריכים שב-2019 נראה גידול של 20-10 אחוזים במספר התיירים. הישראלים אוהבים את יוון. יש להם פרופיל תיירותי טוב מאוד, הם לקוחות נאמנים וחוזרים, ואנו מודים להם שיוון היא בין היעדים המתויירים ביותר שלהם לאורך כל השנה. המרחק של שעתיים טיסה מאפשר להם לבקר בערים הגדולות שלנו בחופשות סוף שבוע (סיטי ברייק - ז.ר). הם נהנים מהתרבות ומכל כך הרבה אפשרויות שאנו מציעים בבידור, במיוחד פסטיבלי מוזיקה והופעות. בנוסף, חשפנו יעדים חדשים עבור ישראלים בכנס סוכני נסיעות ישראלים ב-2016, כמו יואנינה ופליון, עם טיסות ישירות שהופעלו בשנים האחרונות ושיווק שממוען לשוק הישראלי. בנוסף, השבוע אפגש עם גורמי תיירות בישראל כדי להמשיך ולקדם את יוון בקרב חברינו הישראלים".

במה שונה המוצר התיירותי של יוון מזה של טורקיה, יריבתכם? למה תיירים בוחרים יותר ביוון על פני טורקיה?

"לכל מדינה יש את הקסם שלה. יוון בולטת עקב השילוב של חוויית החופשה שהיא מציעה המתבססת על משאביה הייחודיים והגיוון שיש ב-13 אזורים שונים במדינה ובכל עונה ועונה". קונטורה מוסיפה גם, שהיוונים ידועים בהכנסת האורחים והשירות הטוב שלהם, ואין צורך להשוות בין המוצר התיירותי שלה ושל מדינות השכנות, מה גם שקהל היעד הוא שונה. "אנחנו התמקדנו בלהקים את המותג התיירותי היווני - 'המדינה הפולינזית האירופית' היחידה - שלה יותר ממאה איים ויעדים לביקור בנוסף לחוויות טיול בנושא מסוים והשונות של הטבע והנוף שלנו".

מה את חושבת על התיירות בישראל? מה עלינו לעשות ולשפר כדי למשוך יותר תיירים?

"ישראל היא מדינה נהדרת ויש לה הרבה משאבים משלה שמושכים תיירים זרים, ובמיוחד את העם היווני. ישראל ידועה בתרבות הייחודית שלה, הערים ההיסטוריות שלה, באוצרות הדתיים שלה, בנופים ועוד הרבה מעבר לכך. ישראל ויוון חולקות חברות ארוכת-שנים בין שני העמים, ובשנים האחרונות שיפרנו את שיתוף הפעולה התיירותי כולל מידע על איך לשווק את המוצרים התיירותיים שלנו, כמו גם איך למשוך את התייר שמגיע בטיסות ארוכות-טווח. עם זאת, קידום יעיל ופרסום, כמו גם שילוב באזור כולו שיכלול חבילות נופש רחבות יותר - ימשוך יותר תיירים אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully