וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חופים מדהימים: הכירו את היעד הכי יפה ופראי באפריקה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

19.2.2019 / 7:04

כן, האי זנזיבר הוא כמעט קלישאה של גן עדן, אבל הוא רק חלק קטן במדינה שמציגה את אפריקה במלוא הדרה ויופייה: טנזניה. בין חוות הקפה שלמרגלות ההר הגבוה ביבשת, לשמורות טבע מדהימות שבהן אריות, פילים ושבטים פראיים של ציידים ולקטים, אתם תחוו מסע שלא דמיינתם

חוף באי זנזיבר, טנזניה. ShutterStock
טנזניה היא ארץ פלאות שבה חופים קסומים וטבע פראי. חופי האי זנזיבר/ShutterStock

האי זנזיבר וחופיו המדהימים נראים כמו פרסומת לחופשה המושלמת. אבל האי התיירותי הוא רק חלק קטן ממדינה, שכולה קלישאה של גן עדן: טנזניה. אפריקה נקלטה בשנים האחרונות ברדאר של התייר הישראלי, ומדינות כמו דרום אפריקה, אתיופיה וקניה מבוקשות על ידי אלה שרוצים טיול חווייתי, מלא קסם, שמשלב תרבות, טבע והרפתקאות. טנזניה אחת מאבני הכתר האפריקאי, יהיו שיגידו אפילו היהלום שבו. יש בה הרבה יותר מרק חופים זהובים ושקיעות מרהיבות. המדינה הגדולה ביותר במזרח אפריקה כוללת חופים מדהימים, נמצא בה הקילימנג'רו - ההר הגבוה ביותר באפריקה הנישא לגובה של 5,895 מטר והיא כוללת כמה משמורות הטבע המסעירות על פני כדור הארץ, דוגמת סרנגטי ונגורנגורו.

לאתר פגסוס טיולים מאורגנים

פיל על רקע פסגת הר הקילימנג'רו, טנזניה. ShutterStock
מרשים ויפה גם מלמטה. פיל על רקע פסגת הקילימנג'רו/ShutterStock

ברוכים הבאים לגג של אפריקה

טנזניה כמעט כפולה בגודלה מקליפורניה ומדוברות בה מעל 120 שפות, מספר זניח לעומת מיליוני חיות הבר שבה. זו המדינה בעלת הריכוז הגדול ביותר של חיות בר לכל קילומטר מרובע, עם יותר מארבעה מיליון בסך הכול, שכוללים 430 מינים ותת מינים. 30% משטח של המדינה נחשב לגן לאומי, בארכיפלג זנזיבר אפשר למצוא את הסרטן הגדול ביותר בעולם, סרטן הקוקוס, ונמצא בה המכתש הוולקני הגדול ביותר בעולם. ארץ פרא.

שער הכניסה אליה הוא הקילימנג'רו, ההר הגבוה באפריקה. אלפי הרפתקנים מטפסים עליו מדי שנה, בתקווה להגיע אל פסגתו ולהצטלם לצד שלט העץ הכי מפורסם ביבשת: "ברכות, אתם עכשיו במקום הכי גבוה באפריקה".

הטיול אל הפסגה אינו זול ומחיר של טיול בן שישה ימים יכול להגיע ליותר מאלף דולרים. זה בסדר, הוא מרשים ויפה גם מלמטה ולמעשה גם למרגלותיו נשקף נוף עוצר נשימה. ההר יוצר כמה אזורי אקלים וחלקם מצוינים לגידול קפה, כך שביקור בחוות לטעימה ולמידה על התהליך יכולים להיות חוויה מרעננת לפני שנכנסים ללב של אפריקה.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

חמש תופעות הטבע שאסור לפספס באיסלנד

בשיתוף פגסוס
המכתש הוולקני, שמורת נגורונגורו, טנזניה. ShutterStock
תחתית "הקערה הגדולה" היא מישורי עשב שמספקים את צרכיהם של בהמות רבות, כולל קרנפים, פילים וצבאים. שמורת נגורונגורו/ShutterStock

ההתפרצות שיצרה את "הקערה הגדולה"

הלב של אפריקה מתמצה במילה "טבע", וכאן הכוונה גם לטבע האדם. בטנזניה הגדולה יש אזורים מודרניים ומערביים, אך גם כאלה שבהם נדמה כי הזמן עצר מלכת. לא רחוק מהקילימנג'רו נמצאת שמורת מניארה שבה עובר השבר הסורי-אפריקאי. במרכזה אגם מניארה ובו היפופוטמים ועופות מים. בשמורה חיים מעל 500 מינים של בעלי חיים, מתוכם כ-400 מיני ציפורים ותוכלו לראות בה בבונים, זברות, פילים וחזירי בר.

צפונית לאגם מניארה נמצאת שמורת נגורונגורו. גולגולת האדם הקדומה ביותר בעולם התגלתה בעמק אולדובאי בטנזניה ואחת האטרקציות במקום היא המוזיאון הפרהיסטורי של נקיק אולדובאי, (Olduvai gorge) שבו משוחזרת ההיסטוריה והאבולוציה של המין האנושי.

שמורת נגורונגורו ייחודית גם בזכות המכתש הוולקני העצום שבה. לפני כ-2.5 מיליון שנים שמורת נגורונגורו הייתה הר געש גדול ופעיל שחרוטו התמוטט פנימה לאחר התפרצות גדולה והותיר צלקת עגולה וענקית - מכתש עגול בשטח של 264 קמ"ר ועומקו נע בין גובה של 610 מטרים מעל פני הים ועד 2,286 מטרים. תחתית "הקערה הגדולה" היא מישורי עשב שמספקים את צרכיהם של בהמות רבות, כולל קרנפים, פילים וצבאים והאגמים הקטנים בו משמשים כבית לעופות הפלמינגו הוורודים.

אריה בשקיעה, שמורת הטבע סרנגטי, טנזניה. ShutterStock
אריה בשקיעה, שמורת סרנגטי/ShutterStock

סרט הטבע הכי מדהים שתראו

מערבית לשמורת שמורת נגורונגורו נמצאת שמורת הטבע שהיא ככל הנראה המפורסמת בעולם. ראיתם אותה לא מעט בטלוויזיה, אבל אין מה להשוות כשנמצאים שם בשטח ומרגישים את הרוח, השמש, הריח והצבעים העזים של הטבע. שמורת הסרנגטי היא המקום הפראי ביותר בטנזניה, המקום שבו מצלמים לא מעט סרטי טבע וספארי בו, בין אם ליום אחד או לכמה ימים, יהפוך אתכם לחלק מההצגה הגדולה של עולם הטבע. עולם של טורפים גדולים כמו אריות, נמרים וברדלסים, מרחבים מלאים בעדרים עצומים של תאו, גנו וזברה. זה המקום להתוודע גם לבני אדם שחיים את הטבע מימים ימימה והם חלק ממנו - בני שבט המסאיי. הלוחמים עזי הנפש של השבט חיים לצד הטורפים הכי מסוכנים ביבשת. התלבושות, המסורות, הריקודים והמאכלים שלהם יספקו לכם הצצה לעולם אחר מזה שהכרתם.

בני שבט המסאיי, טנזניה. ShutterStock
בני שבט המסאיי ייקחו אתכם אלפי שנים אחורה בזמן/ShutterStock

דרך נוספת להתוודע לתרבות השבטית בטנזניה היא לעשות סיור מודרך המלווה את ציידי ההאדזבה. לראות במאה ה-21 ציידים ולקטים כאילו נסענו בזמן אלפי שנים לאחור זו חוויה בלתי נשכחת. גם ביקור בשבט הדטוגה, שנשותיו לובשות חצאיות עור מקושטות בחרוזים ובני השבט צדים בעזרת קשתות וחצים מורעלים ונודדים ממקום למקום, יהווה עבורכם חוויה תרבותית מיוחדת.

טנזניה היא ארץ פלאות במובנים רבים. טיול שמשלב בין טבע פראי לתרבות זרה לעיניים מערביות. בין חופים מדהימים בזנזיבר כמו קיוונגווה וג'מביאני לבין שמורות טבע מרשימות כמו סרנגטי וגורונגורו, תוכלו לחוות מדינה מיוחדת שמציגה את אפריקה במלוא הדרה ויופייה.

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully