וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש תופעות הטבע שאסור לפספס באיסלנד

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

3.2.2019 / 7:56

האי שבקצה אירופה הפך בשנים האחרונות ליעד מבוקש עבור כל מי שרוצה טיול או חופש חווייתי ומסעיר. מהמפלים הכי עוצמתיים באירופה, דרך קרחון בגודל של שלישי מישראל ועד רכיבה על אופנועי שלג תחת הזוהר הצפוני: זה מה שמחכם לכם באי המסעיר והציורי

מערת קרח, ונטג'וקול, איסלנד/צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

בעבר איסלנד הייתה אי נידח בקצה של אירופה אבל הבשורה שנשאו המטיילים ההרפתקנים התפשטה בעולם, וכיום האי נחשב לגן עדן לחובבי טבע ויעד תיירותי מושלם לאנשים שרוצים חוויה אחרת. העובדה שבאיסלנד יש כמה תופעות טבע שונות שנמצאות במקום אחד הופכת כל טיול בו למפגש בלתי נשכח עם מראות ונופים עוצרי נשימה. אז בואו נצא לסיבוב נגד כיוון השעון באי הפראי.

איסלנד היא ארץ של אש וקרח ובדרום הר הגעש הקלה (Hekla) את האש. ההר, שזכה לכינוי "השער לשאול" פעיל מאוד וההתפרצות הגדולה האחרונה שלו הייתה בשנת 2000. שמורת לנדמאנלאוגר שבקרבתו היא ציור של הרים בצבעים שונים, נהרות, מפלים, מרחבים ושבילים מרהיבים לטיולי ג'יפים וטיולים רגליים.

פגסוס טיולים מאורגנים

לגבי זה שאיסלנד היא גם ארץ של קרח, ובכן, מדובר בהרבה מאוד קרח. קרחון ואטנאיוקטל שבדרום-מזרח האי הוא הגדול באירופה - 8,300 קמ"ר גודלו, כשלישי מגודלה של מדינת ישראל. שיט בין הקרחונים וטיול בפארק הלאומי סקאפטאפטל, שם נמצאת הפסגה הגבוהה באיסלנד, יחשפו אתכם למגוון צורות נוף - נהרות ויערות, קרחונים ופעילות וולקנית.

נמשיך צפונה יותר, אל הקצה של אירופה, שם נמצאים המפלים הכי עוצמתיים ביבשת - מפלי דטיפוס. רוחבם כמאה מטרים, גובהם כ-45 מטרים והם מקבלים את מימיהם מהקרחונים. עצמת הזרימה היא בין 200 ל-400 אלף ליטרים בשנייה, תלוי בעונה. מה נאמר, נותר לנו רק לקנא.

הוסאוויק, עיירה קטנה בצפון האי, היא המקום לצאת ממנו לשיט לווייתנים ולראות מקרוב את הענקים המימיים והחוויה האחרונה היא צפייה בזוהר הצפוני, אחרי רכיבה על אופנועי שלג במישורים הפתוחים של הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Thingvellir), שהוכרז כאתר מורשת אונסק"ו. משם תחזרו לבירה רייקיאוויק הקטנה והתוססת ותשלימו מסע בארץ ההרפתקאות שיצר לכם הטבע. תיהנו!

טיול מאורגן לאיסלנד

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully