גיף מפל נחל סער/רשות הטבע והגנים, פאדי סברה

טרי מהבוקר: המפלים של ישראל בשיא זרימתם

הגשמים בצפון לא מפסיקים, ומפל סער ומפל הזוויתן בגולן, מפל התנור ליד מטולה ואחרים נופלים עם כמויות מים מרשימות. צפו בלקט הסרטונים שקיבלנו הבוקר - הזרימה פשוט מרהיבה

הזרימות בצפון לא מפסיקות להפעים את הלב, ואחרי שאתמול (ב') הבאנו לכם את זרימת המים הרבה של נחל עמוד, נחל הזוויתן, נחל עיון ואחרים, קיבלנו הבוקר סרטונים מדהימים של מפל סער במלוא אונו, כשמטיילים רבים כבר זרמו צפונה לחזות בפלאי הטבע של החורף הישראלי.

חנה וגיא טבק מקיבוץ צבעון שבגליל העליון, שמטיילים עתה בנחל סער, סיפרו לוואלה! תיירות שהזרימה הביאה מטיילים רבים אל תצפית המפל שלמרגלות הכפר הדרוזי עין קיניה. "הגולן מפוצץ מים בקטע פסיכי", אומרת טבק שאף לקחה את איתה את הכלבה "חמסה" שתתפעל מהמראה הרטוב. מפל סער נופל מגובה של כ-18 מטרים בסדרה של שלושה מפלונים, עד שמימיו מתחברים לנחל חרמון, הלא הוא הבניאס. גם הבניאס ממשיך לרגש בזרימתו, כשהיום קיבלנו סרטון שבו נראים מי הנחל שוצפים במיוחד ואף עולים בחלקם על הגשר התלוי שבשמורת הטבע - מחזה מרהיב שתוכלו לראות פה בסרטון.

גם הנחלים לא מפסיקים להפתיע, ונחל משושים, שעד לפני כמה חודשים עלה לכותרות על רקע התפרצות העכברת והכניסה אליו נאסרה, חזר לזרום בכל כוחו, כשפקחי רשות הטבע והגנים מדווחים על ספיקה של 42 קוב לשנייה. גם נחל הבניאס, שזורם אומנם כל השנה, מספק היום מראות יפים כשהמים הנופלים ממפל הבניאס כבר כמעט מכסים את השביל התלוי שבשמורה. ברשות הטבע והגנים ביקשו לחדד, שהמסלול הארוך בבניאס סגור, האחרים פתוחים.

מפל סער

מפל סער/פאדי סברה רשות הטבע והגנים

שוצף וקוצף. השביל התלוי בנחל הבניאס

השביל התלוי נחל הבניאס/רמדאן עיסא רשות הטבע והגנים

נחל משושים בזרימה

נחל משושים/דותן חרוש רשות הטבע והגנים

מפל זוויתן

מפל זוויתן/הדר ארצי רשות הטבע והגנים

מפל התנור

מפל התנור/רמזי בדראן רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully