וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: כרטיס הטיסה שלכם יהיה ה... פנים שלכם

23.12.2018 / 10:20

טכנולוגיית סריקת הפנים עולה שלב, ובארצות הברית כבר יש מי שמגיעים לנמל התעופה ללא דרכון, מצטלמים מול סורק מיוחד, עולים למטוס ללא בורדינג פס ויוצאים לחופשה במהירות וביעילות. אבל לא כולם אופטימיים

סריקת פנים ביומטרי. Shutterstock, ShutterStock
טכנולוגיית זיהוי הפנים תקצר את תהליכי העלייה למטוס/ShutterStock, Shutterstock

כידוע, התניידות בין מדינות העולם עדיין דורשת הצטיידות במסמכי נסיעה, וזו הסיבה שאנו עדיין נושאים עמנו דרכון. עם זאת, בקרוב, הפנים שלנו ישמשו ככרטיס עלייה למטוס (בורדינג פס), כאשר היתרון הבולט הוא הגעה מהירה יותר למושב שלכם.

רשת cnbc מדווחת כי ענף התעופה מגלה לאחרונה את יתרונות טכנולוגיית זיהוי הפנים, לטובת קיצור תהליכי העלייה למטוס. חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס (Delta Airlines) היא הראשונה שהשיקה מסוף ביומטרי בארצות הברית, בעבור טיסות בינלאומיות. המסוף פועל בנמל התעופה באטלנטה, והנוסעים מוזמנים לבחור האם לבצע את הצ'ק-אין בסיועה של טכנולוגיה זו, בכדי לזרז ולייעל את התהליך.

במקביל, חברות תעופה כאמריקן איירליינס (American Airlines) וג'ט בלו (JetBlue), משקיעות אף הן בטכנולוגיית זיהוי פנים. למעשה, בהתאם לנתונים שפרסמה חברת הטכנולוגיה התעופתית SITA, יותר מ-70 אחוזים מנמלי התעופה וחברות התעופה מתכננים לעשות בעתיד הלא רחוק שימוש במערכות סריקת וזיהוי פנים.

צ'ק אין לטיסה. ShutterStock
להגיד שלום לכרטיס הטיסה מנייר? בקרוב מאוד/ShutterStock

איך זה עובד?

בשלב זה, מדובר בארצות הברית בלבד, שבה כל מי שברשותו דרכון אמריקני עדכני, פרטיו ותמונתו מצויים במאגר הנתונים של המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית, ה-DHS.

וכך, בין אם בדלפק השירות העצמי ובין אם בדלפק המאויש של חברת התעופה, ניתן להצטלם באופן מהיר ופשוט. בתוך שבריר שניה, טכנולוגיית זיהוי הפנים סורקת את המאגר הארצי, מאתרת את פרטי המצולם ומאשרת את זיהויו. באופן זה, ניתן אף להגיע לנמל התעופה ללא דרכון.

בשלב הבא, תמונה זו תשמש כזיהוי בבידוק הביטחוני, ובשלב השלישי, כאשר הנוסעים שוהים בשער העלייה למטוס ומתכוננים לבורדינג, פניהם נסרקות שוב, בתהליך האורך שתי שניות בלבד. סריקה זו מהווה אישור עלייה למטוס - הישר אל המושב שלהם. באופן זה, הטכנולוגיה תאיץ תהליכים, במיוחד בשלב העלייה למטוס. "בעבור חברת תעופה, אם ניתן לקצר סך של 10 דקות בעלייה למטוס, מדובר בעניין משמעותי", מסביר מייק בויד, יועץ בתחום התעופה.

עוד באותו נושא

4 דרכים שבהן הדרכון ימנע מכם לטוס ומעולם לא הכרתם

לכתבה המלאה
צ'ק אין נוס נוסעים שדה תעופה בורדינג דיילת קרקע. Shutterstock, ShutterStock
בשיטה החדשה, יהיה ניתן להגיע לנמל התעופה ללא דרכון/ShutterStock, Shutterstock

יותר מהירות, פחות פרטיות

עם זאת, החיסכון של הנוסעים בזמן, עלול לעלות להם באובדן הפרטיות. כזכור, בנובמבר האחרון נגנבו מרשת המלונות "מריוט" פרטיהם של 500 מיליון אורחים. פרטים אלו כללו לעתים גם מספרי דרכון. לכן, יש מי שמציעים לנהוג משנה זהירות באשר למיזם החדש של חברות התעופה, העושה שימוש בפרטי הדרכונים.

נכון לעכשיו, התהליך החדש של חברת דלתא איירליינס, המכונה "בורדינג ביומטרי" (Biometric Boarding) מיועד רק לטיסות בינלאומיות ורק לאזרחי ארצות הברית, שנתוניהם שמורים במאגרי המידע האמריקניים.

עם זאת, הנרי הרטוולט, אנליסט בענף התיירות, חוזה כי הטכנולוגיה הביומטרית תלך ותתפוס לעצמה מקום משמעותי יותר בחיינו. "אם אתה יכול לחסוך עוד קצת זמן ולהושיב אנשים במטוס בזמן קצר יותר, הרי שמדובר בייעול של ממש. זאת ועוד: בהקשר זה, טכנולוגיית זיהוי פנים עשויה להפחית את הלחץ הכרוך בנסיעות. והורדת רמת החרדה והלחץ תסייע לחברות התעופה וגם לנמלי התעופה. לכן, זהו רעיון מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully