וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייטנאם איירליינס רוצה לטוס לישראל כבר מספטמבר הקרוב

28.11.2018 / 2:28

פרסום ראשון: אחרי שסינגפור איירליינס בודקת היכן לשכן את צוותיה בתל אביב, חברת תעופה נוספת מעוניינת לטוס מהמזרח לארץ, כשהפעם זו וייטנאם איירליינס שתתחיל בפיילוט כבר בחגי תשרי הקרובים. אז מתאים לכם לבלות במפרץ הא לונג בסוכות?

באדיבות המצולמים

בווידאו: מטוס ה-A350 העצום שנמצא גם אצל וייטנאם איירליינס

המזרח ממשיך להיפתח לתייר הישראלי בטיסות ישירות, ואחרי שפירסמנו כאן השבוע שסינגפור איירליינס בודקת היכן לשכן את צוותי האוויר שלה בתל אביב, הפעם מדובר בווייטנאם איירליינס, שתחל ככל הנראה לטוס בין האנוי לתל אביב כבר מספטמבר הקרוב.

לוואלה! תיירות נודע, שחברת התעופה בודקת ברצינות אפשרות להפעיל טיסות בין בירת וייטנאם, האנוי, לבין תל אביב כבר בחגי תשרי הקרובים במסגרת פיילוט של חודשיים, ולבדוק את כדאיות הקו. הטיסות יופעלו פעמיים בשבוע, ולשם קידום המהלך אף ביקר בארץ בתחילת החודש נשיא ויו"ר חברת התעופה, דונג טרי טאן (Duong Tri Thanh), שגם חתם על הסכם קוד-שייר עם חברת אל על.

בנוסף, שגריר ישראל בווייטנאם, נדב אשכר, אמר לוואלה! שהוא נפגש לאחרונה עם מר טאן וסיפר לו על העלייה במספר הישראלים המגיעים למדינה, במיוחד בחגי תשרי, ואילו האחרון הציע לקיים פיילוט של טיסות צ'אטר בתקופה זו בחגים הקרובים ב-2019.

בנוסף על כך, אתמול (ג') התקבלה אצל השגריר הישראלי פנייה מנציגי וייטנאם איירליינס בדבר בדיקת היתכנות הקו עם רת"א (רשות התעופה האזרחית) בישראל. "הווייטנאמים ביקשו לבדוק אילו 'סלוטים' (זמני המראה ונחיתה - ז.ר) הם יוכלו לקבל בנתב"ג ושאר שאלות בנושאי תעופה שיופנו דרכי לרת"א", אמר אשכר. לדבריו, ישנם מגיעים בין המדינות להקלת תהליך הוצאת הוויזה באופן הדדי, מה שיאפשר ליותר נוסעים משתי המדינות לקיים את הקו.

וייטנאם איירליינס. Shutterstock, ShutterStock
בחגי תשרי היא רוצה להתחיל לטוס אלינו. וייטנאם איירליינס/ShutterStock, Shutterstock

עלייה של 13% במספר הישראלים שהגיעו ב-2017 לווייטנאם

ואכן, התיירות לווייטנאם גואה בתקופה האחרונה גם עקב פתיחת המזרח לישראל (היינאן איירליינס, אייר אינדיה, קתאי פסיפיק), כשב-2017 נרשמה עלייה של 13 אחוזים במספר הישראלים שביקר במדינה מב-2016, ובסך הכל כ-25 אלף דרכונים כחולים. היעד המתוייר ביותר בוייטנאם הוא מפרץ הא לונג שבצפון המדינה, הנחשב לאחד משבעת פלאי עולם של הטבע.

לדברי השגריר אשכר, בווייטנאם יש מעמד ביניים שהולך ומתרחב ויכול להרשות לעצמו לטוס יותר מאשר בעבר, כמו גם קהילה נוצרית של בין 10 ל-15 אחוזים מאוכלוסיית המדינה המונה מעל ל-90 מיליון תושבים, שישראל מהווה יעד חשוב עבורם. לאחרונה ציינו שתי המדינות 25 שנה לכינון יחסיהן, כשישראל נחשבת יעד חשוב עבור וייטנאם, והשבוע אף ביקרה במדינה משלחת של סוכני נסיעות ישראלים שאירח משרד התיירות הווייטנאמי.

כאמור, לפני כשלושה שבועות, עם הגעתו של יו"ר וייטנאם איירליינס לארץ, חתמה אל על (ובסוף אוקטובר גם ארקיע) על הסכם קוד-שייר עם וייטנאם איירליינס, כדי להגדיל את החשיפה ליעדי המזרח שאליהם החברות הישראליות אינן טסות, ביניהם האנוי והו צ'י מין סיטי (לשעבר סייגון) שבווייטנאם. עם זאת, הטיסות של וייטנאם איירליינס לישראל לא אמורות לפגוע בהסכם שיתוף הפעולה בין החברות, היות ולא מדובר לעת עתה בקו רציף וסדיר. ניסים טל, מנכ"ל "וייטנאם 24/7", סוכנות הנסיעות הישראלית בווייטנאם, שהיה מעורב בהסכם הקוד-שייר של ארקיע, סיפר לוואלה! שהצפי ב-2018 הוא לזינוק של כ-40 אחוזים בתיירות למדינה. "זה רק עניין של זמן מי יפתח לפה טיסה ישירה, והנה זה מתחיל לקרות", אמר טל.

וייטנאם איירליינס טסה ל-21 יעדים מקומיים ו-28 יעדים בינלאומיים ב-26 מדינות באסיה, אוסטרליה ואירופה. לחברה מטוסים חדישים כמו הדרימליינר 787-9 ואיירבאס 350 והיא חברה בברית התעופה SkyTeam Alliance.

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין נשיא ומנכ"ל וייטנאם אירליינס Duong Tri Thanh. סיון פרג', מערכת וואלה!
לטוס ביחד אבל גם לחוד. מנכ"ל אל על אוסישקין, ומנכ"ל וייטנאם אירליינס Duong Tri Thanh בעת חתימת הסכם הקוד-שייר החודש/מערכת וואלה!, סיון פרג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully