וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה הטובה בעולם בדרך לישראל

25.11.2018 / 14:42

בלעדי: חברת התעופה סינגפור איירליינס, שרק לאחרונה נבחרה כטובה בעולם ל-2019, מתכננת לפתוח קו טיסות ישירות לישראל וכבר בודקת היכן להלין את צוות האוויר שלה. איך המהלך ישפיע על אל על? לא טוב. ועלינו? נהדר

מטוס איירבאס 350 של סינגפור איירליינס/צילום: Singapore Airlines

האם חברת התעופה הטובה ביותר לשנת 2019 עומדת לפתוח קו לישראל? כך זה נראה. חברת התעופה של סינגפור, סינגפור איירליינס, שלאחרונה הוכתרה כחברת התעופה הטובה בעולם על ידי אתר AirlineRatings, נערכת להפעלת קו תעופה ישיר מסינגפור לתל אביב.

לפי מידע שהגיע לוואלה! תיירות, חברת התעופה האסייתית מחפשת בימים אלו בתי מלון בתל אביב לאירוח צוותיה (משימה לא פשוטה לאור התפוסות הגבוהות ומחירי המלונות).

סינגפור איירליינס מתגאה בתרבות שירות יוצאת מן הכלל, ובסקר העולמי של חברת "סקיי טרקס", המעניקה את ה"אוסקר" של חברות התעופה בעולם, נבחרה סינגפור איירליינס לחברה הטובה ביותר לשנת 2018 מתוך מאה חברות התעופה שדורגו בסקר. בשנת 2017 דורגה החברה במקום השני בעולם.

נכון ל-2018, ברשות החברה צי של 118 מטוסים ועוד 108 מטוסים בזמנה. בסיס הפעילות הראשי של החברה הוא שדה התעופה האולטרה-מודרני "צ'אנגי" בסינגפור, שנבחר פעם אחר פעם כשדה התעופה הטוב ביותר בעולם.

מטוס איירבאס 350 סינגפור איירליינס A350-900ULR. Singapore Airlines, אתר רשמי
מטוס ה-A350 של סינגפור איירליינס. בקרוב בישראל?/אתר רשמי, Singapore Airlines

לאחרונה חנכה החברה את קו הטיסות הארוך בעולם

החברה הסינגפורית חברה בברית התעופה היוקרתית "סטאר אליינס" (Star Alliance), שבה חברות 28 חברות תעופה, ביניהן קבוצת לופטהנזה - לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס וברסלס איירלינס, טורקיש איירלינס וגם אייר אינדיה.

בחודש אוקטובר האחרון חנכה החברה את קו התעופה הארוך בעולם מנמל התעופה ניו ארק שבניו-ג'רזי לסינגפור - 18 שעות ו-45 דקות במטוסי איירבס A350-900 ULR. המטוסים בקו תעופה זה מכילים רק מחלקות פרמיום, ללא מחלקת תיירים.

במשך שנים נעשו נסיונות רבים לשכנע את החברה היוקרתית הזו להפעיל קו טיסות בין תל אביב לסינגפור, אולם למרות הניסיונות החוזרים ונשנים מטעם מי שיצגו ומייצגים כיום את החברה בישראל, היא בחרה מסיבותיה שלא להפעיל את הקו למרות שיש לה את הזכויות בהסכמי התעופה הבילטרליים בין ישראל לסינגפור.

עוד באותו נושא

לטוס רק איתה: זו חברת התעופה שנבחרה לטובה בעולם ל-2019

לכתבה המלאה
סינגפור איירליינס. ShutterStock
חוויית טיסה שלא הכרנו. מחלקת תיירים בסינגפור איירליינס/ShutterStock

המפסידה - אל על, המרוויחים - אנחנו

אז מה קרה בשנתיים האחרונות שגרם לסינגפורים לשנות את דעתם? הכניסה המוצלחת של חברות התעופה היינאן איירליינס הסינית ואייר אינדיה ההודית, אבל הרבה יותר משמעותי מבחינת הסינגפורים - הכניסה של חברת התעופה מהונג קונג, קתאי פסיפיק, שהיא אחת המתחרות המשמעותיות של סינגפור איירליינס.

הפילוספיה שמנחה כאסטרטגיה את מדינת סינגפור בכל העסקים הגדולים שלה נקראת me 2. כנראה שכך זה גם בתעופה. הסינגפורים ראו את התפוסות של הקו של קתאי ואת הגדלת המטוסים והוספת הטיסות לקו, והחליטו שזה כנראה הזמן המתאים.

אז מי ייהנה מהקו? בראש ובראשונה קהילת העסקים. ישראל וסינגפור מקיימות רשת קשרים עסקיים ענפה, ארוכת שנים ומפותחת מאוד. מעבר לתנועה בין תל אביב לסינגפור, מדובר בחברת תעופה בעלת רשת קווי תעופה ענפה המחברת מסינגפור את כל דרום-מזרח אסיה ובנוסף אוסטרליה וניו-זילנד. לקהילה היהודית באוסטרליה, שעברה בחלקה הגדול לטיסות דרך הונג קונג, תתווסף אפשרות נוספת.

לישראלים הטסים כבודדים ובטיולים מאורגנים לאסיה, לאוסטרליה וניו זילנד - תתווסף אפשרות של טיסה דרך סינגפור. למי שלא ביקר עדיין בשדה התעופה צ'אנגי, מדובר בחוויה מדהימה. אחד משדות התעופה היפים ולבטח היעילים בעולם.

בנוסף, עשרות אלפי עובדים מהפיליפינים שעובדים בישראל וטסים לבקר את משפחותיהם בבית, ייהנו גם הם מהקו הישיר. חלקם הגדול טסים עם אל על ועם קתאי דרך הונג קונג, אחרים עם רויאל גו'רדאנין וקטאר איירוויס דרך עמאן וקטאר.

ואיך מהלך כזה ישיפיע על אל על? החברה הישראלית תיאלץ להמשיך ולצמצם את פעילותה ולהתרכז בקווים ובקהלים שימשיכו להעדיף מסיבותיהם את אל על. בדוח הרבעוני האחרון שפרסמה אל על נכתב, ש"כתוצאה מפעילות חברת אייר אינדיה, חלה ירידה מהותית בהכנסות החברה בקו תל אביב-מומביי". בחודש אוקטובר החולף טסו עם החברה ההודית 6,986 נוסעים, ומאז חודש מרץ כאשר החברה החלה להפעיל את טיסותיה לישראל, טסו עמה 42,817 נוסעים". יש לשער שפתיחת קו נוסף למזרח תצמצם את פעילותה של אל על לאזור עוד יותר. רוב הציבור כנראה יינסה את החברות החדשות, שמציעות חווית טיסה שרובנו עדיין לא מכירים. בכל זאת, מדובר בחברה מספר 1 בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully