וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקולוגיות, קצרות וטכנולוגיות: הטרנדים לחופשות בעולם ב-2019

12.11.2018 / 9:18

חברת הזמנת המלונות העולמית "בוקינג" חושפת את הטרנדים של עולם התיירות לשנה הקרובה בעולם: תיירים רוצים לצבור חוויות מאשר רכוש, להיות יותר מודעים ליעדים בטוחים וסביבתיים ולקבל מידע בצורה הרבה יותר טכנולוגית

זיו ריינשטיין על הישראלים שמתעדים את החופשות מתוך "המהדורה המרכזית"/עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התיירים הישראלים יותר טכנולוגיים מאי פעם

כמויות עצומות של מידע מצטברות מדי שנה אצל ענקית הזמנת המלונות באינטרנט "בוקינג", שכבר צברה למעלה מ-163 מיליון ביקורות מאומתות בעמודיה השונים. כעת, לקראת סוף השנה, מגיעה העת לעבד את הנתונים: החברה ערכה ניתוח של דיווחי נסיעות מאת 21,500 תיירים שטיילו בשנה האחרונה ב-29 מדינות שונות, וגיבשה באמצעותו את התחזית השנתית שלה לטרנדים שייסחפו את עולם התיירות בשנת 2019.

מקופנהגן ועד סרי לנקה: היעדים החמים של לונלי פלאנט לשנת 2019

"שנת 2019 תהיה שנה מרגשת עבור תחום התיירות עם התקדמויות טכנולוגית, עולם מחובר יותר מתמיד, ותיאבון הולך וגדל של הצרכנים לחוויות התיירות הטובות ביותר", אמר פפיג'ן ריוורס, מנהל השיווק הראשי של בוקינג. "אנו נערכים להתפתחויות פורצות דרך שייקחו את עולם התיירות לגבהים שטרם נחקרו".

סרי לנקה. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
לגלות יעדים חדשים. סרי לנקה היא היעד המבטיח של לונלי פלאנט ל-2019/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

טיולי הגשמה עצמית

למעלה ממחצית (56%) מהתיירים בעולם מסכימים שהטיולים שלהם בעולם תרמו להם כישורי-חיים, שאין אפשרות להעריך אותם בכסף. אנשי בוקינג מסיקים מכך, שבשנה הבאה נראה עלייה משמעותית ברצונות של תיירים, שלא רק ירצו לבקר במקומות חדשים ולהעלות מהם תמונה ולסמן עליהם וי, אלא גם ללמוד משהו אמיתי או לרכוש מיומנות חדשה בזמן החופשה שלהם - ולחזור הביתה עם ערך מוסף. עוד מציינים בחברה, כי הם צופים עלייה בהיקף החופשות שמבוססות על התנדבות או על תרומה לחברה המקומית.

עוד באותו נושא

הישראלית שמפריחה את השממה במקום המבודד בעולם

לכתבה המלאה
התנדבות פרויקט תלמים במדבר קניה. צילום: נעה גלוסקינוס, מערכת וואלה! NEWS
נעה גלוסקינוס, ישראלית שהתנדבה במחוז טורקנה שבקניה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: נעה גלוסקינוס

לעשות את זה בקלות

בשנה הבאה יושם דגש על תיירות "קלה", שתאופיין לפי חידושים טכנולוגיים בתחום התיירות. בשנים האחרונות נחשפנו ללא מעט באז ודיווחים חדשותיים סביב נושאים כמו בינה מלאכותית, מציאות מדומה, מציאות רבודה או זיהוי דיבור. בשנה הקרובה ההמצאות והפיתוחים בתחומים הללו ינסו לחדור לשוק ולהשתלב בהרגלי השימוש שלנו באפליקציות בזמן החופשות. מי מהם יצליח? לפי בוקינג, אלה לא יהיו החידושים המגניבים או המלהיבים ביותר, אלא אלה שיציעו לתיירים פתרונות מעשיים שיהפכו את תכנון הטיול או את השהייה בחו"ל לפשוטים יותר, ויעזרו לנו לעשות את הכל כמה שיותר בקלות.

מציאות רבודה. ShutterStock
פתרונות מעשיים יהפכו את תכנון הטיול לפשוט יותר. מציאות רבודה/ShutterStock

אל האינסוף ומעבר לו

גם בשנה הבאה נמשיך לדחוף את הגבולות של המקומות שאליהם אנחנו יכולים להגיע, בניסיון לבקר במקומות נידחים ומקוריים יותר מתמיד. נמשיך לחפש מקומות שלא היו נגישים עד כה בגלל אילוצים של גישה או בגלל עניינים פוליטיים, או למצוא יעדים תיירותיים שעוד לא נכבשו על ידי המונים.

ולא רק על הגלובוס: עם התקדמות טכנולוגיית החלל, תיירות אל מחוץ לכדור הארץ כבר נמצאת ממש מעבר לפינה, ומנכ"ל חברת אמאזון ג'ף בזוס, כבר הודיע שחברת החלל שלו "Blue Origin" תתחיל בשנה הבאה למכור כרטיסים לטיסות תיירותיות לחלל במחיר של 300 אלף דולר לכרטיס. אנשי בוקינג מציינים בנוסף, כי ארבעה מתוך עשרה נוסעים (40%) אמרו כי כי הם נרגשים מכך שהאפשרות של נסיעה תיירותית לחלל מתקרבת, וכי אם היה מתאפשר להם הם היו מוכנים לשקול בחיוב את החוויה (38%).

כוכב הלכת שבתאי. ShutterStock
40 אחוזים היו רוצים לטוס לחלל כתיירים. כוכב הלכת שבתאי/ShutterStock

מדריכי טיולים תנצב"ה

בשנת 2019 נראה התפתחויות מהירות באופן שבו מידע תיירותי נצרך ובאופן שבו תיירים עושים בו שימוש. מדריכי הנסיעות הגנריים והמקיפים של העבר, יפנו כמעט לחלוטין את מקומם לתכנים קצרים, רלוונטיים ואינדיבידואליים הרבה יותר. החשיבות תהיה ממוקדת בהמלצות אישיות שמותאמות אישית, ויצרני התוכן באינטרנט ימצאו דרכים טובות אף יותר לעשות שימוש בבינה מלאכותית, על מנת להפיץ אותה באופן יעיל יותר - ולוודא שהתוכן שלהם יגיע אלינו בדיוק בזמן שבו אנחנו הכי צריכים אותו.

אפליקציה תיירים סלולר. ShutterStock
מדריכי הנסיעות הגנריים יפנו את מקומם לתכנים קצרים, רלוונטיים ואינדיבידואליים/ShutterStock

תיירות מודעת

העניין העולמי ההולך וגובר בנושאים חברתיים כמו זכויות אדם, שוויון ותנאי עבודה נאותים, יביא לכך שבשנת 2019 נראה תיירים בעלי מודעות גבוהה יותר. תיירים ישאלו יותר שאלות על בעיות חברתיות, פוליטיות וסביבתיות שמקיימות בייעדים בהם הם מתכוונים לבקר - עוד בשלב תכנון הנסיעה. כך למשל, כבר עכשיו תיירים קנדיים רבים (38%) מציינים כי בעיות חברתיות ביעדי נסיעות הן בעלי חשיבות מכרעת בבואם לבחור יעד לחופשה, ומחצית מהם (50%) דיווחו שיבחרו שלא לטייל ביעד מסוים אם הם מרגישים שזה ישפיע לרעה על האנשים שמתגוררים בו.

ובעוד שמטיילים מחפשים יותר ויותר חוויות חדשות ואותנטיות, הם גם רוצים להבטיח שהם יכולים לטייל בביטחון ללא קשר למגדר, המוצא האתני או הנטייה המינית שלהם. פלטפורמות אינטרנטיות כמו "Destination Pride", משתמשות במסדי נתונים שונים כדי ליצור דירוג של עד כמה יעד תיירותי מסוים הוא ידידותי או עויין להומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים. חברי קהילת הלהט"ב לצד בני משפחותיהם וחבריהם, כמו גם רבים מאנשי דור המילניאלז (צעירים עד גיל 35), צפויים לקחת את הדברים הללו יותר ויותר בחשבון בעת בחירת יעד החופשה, ולהימנע מיעדים שאינם ידידותיים ללהט"ב. בנוסף, יעדים רשמיים וארגונים חברתיים צפויים להגביר את התמיכה שלהם בנשים שבוחרות לטייל לבדן.

תיירים בארץ - התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל-אייטם 6: יזמים צעירים מעודדים תיירות נכנסת. יקי רזמוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לטייל בביטחון ללא קשר למגדר. תיירים גאים בים המלח/מערכת וואלה! NEWS, יקי רזמוביץ

מטיילים בעולם, שומרים על העולם

הסוגייה של פלסטיק חד פעמי והשפעתו הנוראית על הסביבה תמשיך להיות נושא חם גם בשנה הבאה, אבל החששות הסביבתיות צפויות להיות מתורגמות למעשים של ממש, ומילניאלז וחבריהם הצעירים מדור ה-Z יחפשו יותר חוויות בנות-קיימא ביעדי הנסיעות שלהם. במקביל, ספקי אירוח ואנשי תעשיית התיירות ימצאו לנכון לצמצם את השימוש שלהם בפלסטיק ואת צריכת האנרגיה, ולהגדיל את הקרדיט שלהם על פעילות בת-קיימא ומודעות לאיכות הסביבה.

רובם המכריע של הנוסעים (78%) אומרים שיהיו מוכנים להשקיע זמן בפעילות שתקזז את ההשפעה הסביבתית של הטיול שלהם. בנוסף, אנו צפויים לראות בשנה הבאה חברות סטארט-אפ חדשות ומפעלים שיתחייבו לעצב עתיד חדש לכוכב הלכת שלנו.

הכדור בידיים שלך. ShutterStock
התיירים ישימו יותר דגש על חופשות סביבתיות/ShutterStock

לצבור חוויות ולהרגיש ילדים

תיירות שטומנת בחובה חוויות בלתי נשכחות הייתה אחד הטרנדים הבולטים של השנה החולפת, אבל שנת 2019 צפויה לקחת את הרעיון הזה אפילו רחוק יותר. למעלה ממחצית מהתיירים (52%) מעידים כי מבחינתם צבירת חוויות היא עניין חשוב יותר מאשר צבירה של רכוש חומרי - ותיירים מוכנים להוציא יותר משאבים וזמן על מנת להבטיח שהטיול שלהם יכלול חוויה שתישאר איתם לכל החיים.

ובעוד אנחנו ממשיכים לנהל חיים עסוקים, חוויות וחופשות ימשיכו לסייע לנו להתמודד עם הנטל של החיים הבוגרים מלאי הסטרס והלחץ. בשנת הקרובה 31% מהתיירים מתכננים לבקר ביעד שיגרום להם להרגיש כמו ילדים שוב, ואנשי בוקינג מזהים טרנד של הוספת מאפיינים ונגיעות ילדותיות או שובבות לחופשות. מבריכות כדורים ותחרויות ספורט היתוליות, דרך טירות משחק ענקיות וקייטרינג מופרע ועד טרמפולינות למבוגרים וסדנאות של משחקים - ענף התיירות מתאים עצמו לתיירים של דור המלניאלז ודור ה-Z, הקבוצה הגדולה ביותר שמחשפת חוויות משעשעות בזמן הטיול.

גבר חולם על חופשה. ShutterStock
31% מהתיירים מתכננים לבקר ביעד שיגרום להם להרגיש כמו ילדים שוב/ShutterStock

פחות זה יותר

יותר משליש מהמטיילים הקנדים (38%) מדווחים שהם מתכוונים לקחת יותר חופשות חפוזות של סוף שבוע (סיטי ברייק) בשנת 2019, ואנשי בוקינג מזהים זאת כטרנד לשנה הקרובה. זו שנה שצפויה להתאפיין בכל מה שקשור לנסיעות של משכי זמן קצרים ושמתוכננות ביעילות גבוהה יותר. במקום לקחת חופשה אחת ארוכה ולהתנתק מהעולם לזמן ממושך, יותר ויותר תיירים יעדיפו לצאת לחופשות מיקרו במשך השנה ולקחת יותר פסקי זמן קצרים של חופשות זריזות וממוקדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully