וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון ב-100 שקל בהילטון: המהפכה של מלונות היוקרה בעולם

31.10.2018 / 11:28

החיבור של טיסות לואוקוסט עם הצורך בלינה זולה והשראה משיתוף החללים הפופולרי בעולם, הפכו את התיירות מחוויה יקרה למוצר צריכה נגיש לכולם. מלונות יוקרה, כמו הילטון ואקור, פותחים הוסטלים מעוצבים עם חדרים קטנים ומוזלים. על מהפכת הלינה בעולם, שאולי תגיע גם אלינו

צלמים זמניים מורשים

London

השינוים הדמוגרפיים באוכלוסיות בעולם הביאו לשינוי מהותי בהרגלי הצריכה של הלינה בחופשה, ומכאן שרשתות בתי המלון הממוסדות והמוכרות חייבות להתאים עצמן לדרישות השוק המשתנה. בשנת 2019 כ-50% מהתיירים בעולם ישוייכו לדור המילניום, כלומר מי שנולדו לאחר שנות ה-80 של המאה הקודמת.

חלק משמעותי מהתיירים הללו לא מחפשים דווקא את המלון עם בריכת השחייה המחוממת, מועדון הכושר המפונפן, מיניבר מלא ושירות חדרים 24/7. הם מעדיפים לחוות את החוויה מחוץ לכותלי המלונות, או באזור הלאונג' - שם הם נפגשים עם אורחים אחרים.

המחיר הוא גורם משמעותי בשיקול הדעת של התיירים הצעירים. החיבור של טיסות לואוקוסט עם אכסון זול, הפכו את התיירות מחוויה יוקרתית ויקרה לפני 30-20 שנה ל"קומודיטי" נגיש לציבור רחב ביותר.

מי שעלה ראשון על השינוי המהותי בהרגלי האכסון של התיירים הצעירים היו האכסניות. דוגמאת נפלאות לרשתות אלו אפשר למצוא ברוב ערי אירופה, למשל ברשתות "ג'נראטור" (Generator) ו"מיינינגר" (Meininger). בדרום אמריקה יש רשת דומה בשם "סלינה" שהוקמה על ידי חבר'ה ישראלים שמתכוונים להכניס אותה לישראל בשנים הקרובות עם תוכנית שאפתנית ל-7,000 מיטות ברחבי הארץ.

בישראל אפשר למצוא דוגמא פעילה וטובה לא פחות, והיא רשת "אברהם הוסטלס". במשך זמן ארוך יחסית רשתות בתי המלון הגדולות לא הפנימו את השינוי העצום שחל בדרישות הקהל והמשיכו לפתוח מלונות אחידים עם חדרים בגדלים של 30-20 מ"ר עם חדרי אמבטיה גדולים, ארונות לאכסון, מיניברים ובחלקם גם פינות ישיבה. מדוע לקח להם זמן רב לראות ולהפנים את השינוי? לדעתי הסיבה המרכזית היא קיבעון מחשבתי של המנהלים ומועצות המנהלים של החברות הללו. רוב האנשים שמאיישים את התפקידים הבכירים בחברות הללו אינם משתייכים לדורות המילניום. אז החדשות הטובות הן: השינוי הגיע!

מודל הלואוקוסט גם במלונות

הראשונה מתוך ענקיות המלונאות להשיק מותג אכסניות, היא רשת המלונות האירופית הגדולה "אקור" שמוכרת לרבים מכם ששהו במלונות הרשת: איביס, מרקיור, נובוטל, סופיטל. הרשת השיקה את מותג האכסניות Jo & Joe שבהגדרה שלו נוטל השראה משיתוף החללים שהפך נפוץ ביותר בעולם. האכסניה הראשונה הושקה ב-2018 והתוכנית היא שעד 2020 יהיו למותג 50 אכסניות ברחבי העולם.

בשבוע שעבר פורסמו ידיעות על עוד שתי חברות בתי מלון גדולות שנכנסות למשחק. הראשונה היא רשת פרמייר-אין (Premier Inn) הבריטית, שהשיקה מותג בשם "זיפ" (Zip), שהסניף הראשון שלה יפתח בעיר קרדיף שבוויילס במרץ 2019. והשנייה רשת הילטון העולמית שהשיקה מותג בשם "מוטו" (Motto). המכנה המשותף בין שני המותגים הללו הוא גודלם הקטן של החדרים. בהילטון, גודלו של החדר הממוצע יעמוד על כ-15 מ"ר כולל מקלחת ושירותים, ואילו בפרמייר-אין החדרים "התכווצו" עוד יותר לגודל של 9 מ"ר, שזה מזכיר יותר חדרי מלון ביפן. אל תתבלבלו לא מדובר במלונות "קפסולה" המוכרים מיפן, שמי שסובל מפחד מקלסטרופוביה לא יסכים להיכנס אליהם.

בעולם אפשר למצוא דוגמאות טובות למלונות בהם החדרים קטנים. לטעמי, הדוגמה הטובה ביותר למלונות הללו היא רשת המלונות ההולנדית CitizenM, שלה סניפים בניו יורק, לונדון, אמסטרדם, פריז. החוויה מיוחדת והביצוע מעולה. בגרמניה יש רשת מלונות מעולה בשם Motel One, שגודל החדרים במלונותיה עומד על 16 מ"ר. 60-50 אירו ללילה לחדר זוגי.

נכון, זה עדיין לא האכסניה הקלאסית שבה אתם לנים בחללי אכסון משותפים גדולים, או בחדרים קטנים יותר על מיטות קומותיים אבל החיסכון במקום, בגודל החדרים, בצמצום אזורי הסעדה וביטול שטחי ציבור גדולים - מוריד באופן משמעותי את מחיר החדרים "במלונות-אכסניות" הללו. עד כמה יוריד? רשת פרמייר-אין תשווק חדרים במחיר התחלתי של 19 ליש"ט ללילה לא לאדם, אלא לחדר. מחיר מדהים כשמשווים למלונות "רגילים".

אבל קחו בחשבון שזהו מחיר הבסיס. בדיוק כמו בחברות הלואו-קוסט יש להוסיף על "תוספות" שבמלונות אחרים כלולים במחירו של החדר. למשל, ארוחת בוקר 3.95 ליש"ט לאדם, WiFi מהיר תוספת של 5 ליש"ט ל-24 שעות שימוש. החדרים אינם מנוקים על בסיס יומי ולא מחליפים מגבות וסבון במקלחת. רוצים החלפה יומית, תוסיפו 5 ליש"ט ליום. עדיין, אם תחברו הכל ביחד תקבלו מחיר של 36.9 לירות ליש"ט ללילה לזוג, שהם כיום כ-175 שקלים ללילה כולל מסים. הבשורה הפחות טובה למי שמתכנן כבר להזמין, היא שהמלונות הראשונים שיפתחו הם לא בלונדון, אלא בקרדיף ובסאות'המפטון בתחילת 2019 . לונדון בוודאי תגיע בקרוב.

עוד באותו נושא

מעדיפים מלון או הוסטל? בדקו איזה מין מטיילים אתם

לכתבה המלאה

הקונספט יגיע לישראל?

העולם בהחלט השתנה בשני העשורים האחרונים, ועדיין משתנה בקצב מהיר. לפנים שנים רבות עבדתי בהילטון תל אביב כמתמחה, והילטון היה פסגת מלונות הלוקסוס. גודלו של חדר ממוצע במלון עמד על 32 מ"ר - פי שניים מגודל החדרים שהילטון תשווק תחת מותג מוטו. בתקופת שירותי הצבאי, כשחניכים בקורסים היו מקבלים מקבלים מגורים משודרגים בביתנים ולא באוהלים, היו אומרים שהם "גרים בהילטונים".

אפשר להירגע, במשפחת המותגים של הילטון יש 15 מותגים שונים, והלוקסוס עדיין ישמר לאלו שמוכנים לשלם מאות דולרים ללינת לילה בהילטון או בוולדורף אסטוריה היוקרתיים. אבל המותג מתמתח גם למלונאות זולה ונגישה כמעט לכל תייר, ואם הילטון נכנסת לתחום היא תעשה זאת באופן מקצועי וטוב כיאה לרשת מלונות הקיימת 100 שנים.

כך גם באקור. ברמת הלוקסוס אפשר לגור בפלאז'ה בניו יורק שמנוהל על ידי חטיבת היוקרה של רשת אקור, ולשלם אלף דולרים ללילה לחדר, אך אפשר ללון גם באכסניית Jo & Joe ולשלם 58 דולרים ללילה.

אז מתי נראה את המלונות הללו בישראל? ובכן, זאת שאלת מיליון הדולר! אני מקווה מאוד שבקרוב. אנחנו זקוקים לאכסון מלונאי במחירים שפויים ושווים לכל נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully