וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 סיבות מנצחות לבקר בסיביר לפני שאתם מתים

4.12.2018 / 9:26

לדהור על סוסים בהרים, לפגוש בעלי חיים נדירים, לצאת לטרקים מאתגרים, לרקוח תבלינים, לטייל לצד נהרות מפותלים וגם לרכוש קמעות מסתוריים. קבלו את סיביר שלא הכרתם

הרי אלטאי בסיביר רוסיה. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
חבל אלטאי, אחת הסיבות לנסוע לסיביר/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

כיאה לסטריאוטיפ שלה, סיביר אכן קרה. קרה מאוד אפילו, והטמפרטורות בה יורדות הרחק אל מתחת לאפס. אבל זהו גם חבל ארץ יפהפה ומיוחד במינו, שבו מרחבי טבע רבי-קסם. אחד הידועים שבהם הוא רכס הרי אלטאי, בגבול רוסיה, סין, קזחסטאן ומונגוליה. אתר Bright Side מציע 16 סיבות מצוינות להגיע לסיביר ולצאת למסע מסוג אחר.

עוד על סיביר:
סיביר הפראית: מסע של 12 יום בשדות מריחואנה
מרוסיה בהפתעה: מדענים גילו מכתש מדהים בסיביר

1. להכיר את המקומיים

אם אתם מדמיינים אנשים קרים ופנים קפואות ונטולי חיוכים, חשבו שוב. התיירות היא ענף כלכלי חשוב באזור, ורבים מתושבי סיביר יקבלו אתכם במאור פנים אותנטי.

2. להתרחק מהתיירים

התיירות בסיביר קיימת, אך היא עדיין אינה מפותחת באופן שבו המוני תיירים פוקדים אותה - ואת מרחבי הטבע האדירים שלה. בקיצור: מדובר בגן עדן לתיירים בעלי רוח הרפתקנית.

3. בזכות האתגרים

ברחבי סיבר מוצעות לא מעט אטרקציות אתגריות, כמו קפיצות בנג'י אקסטרים בלב נופי הפרא. גם חובבי הרפטינג ימצאו את מבוקשם, בעיקר בנהרות האדירים של חבל אלטאי.

4. להתיידד עם שמאנים ואמנים

התרבות האתנית מקבלת מקום של כבוד בפסטיבלים ושווקים רבים, אך מומלץ להתענג עליה בכפר ייחודי שמורכב מקהילה של אמנים ואומנים, הקרוי אסקאט (Askat).

5. בזכות הטרקים

שפע של מסלולי הליכה בטבע ממתין לכם ברחבי סיביר. רבים פוקדים, בליווי מדריך מקומי, את ההר בלוחה (Belukha), שגובהו 4,509 מטרים ובראשו ניצב קרחון קדום.

6. לגלות את אזור שמבאלה

סיביר היא חבל ארץ עצום בגודלו (שטחה דומה לזה של קנדה כולה), וכיאה לכך, כולל אזורי אקלים שונים. אזור אלטאי (Altay) מצוי בחלק הדרומי של מערב סיביר, והוא מכונה גם שמבאלה (Shambhala). משמעות השם טומנת בחובה אגדות ומיתוסים על הרמוניה עם הטבע והגשמת חלומות. כדאי לחקור אותם היטב.

7. לפגוש בעלי חיים בסכנת הכחדה

חיי הטבע של סיביר עשירים למדי, וכוללים בעלי חיים נדירים, חלקם בסכנת הכחדה. כך למשל, אייל כספי (הקרוי גם אייל אדמוני). סיביר היא המקום לפגוש את בעלי החיים המרשימים הללו.

אייל כספי. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
עוד סיברה לבקר סיביר. אייל כספי/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

8. אוויר הרים

השילוב של לחות מיטבית וגובה רב, מביא עמו אוויר צח במיוחד, שאי אפשר להתעלם ממנו. ושוב, המקום להתנסות בכך הוא לצד המעיינות החמים של חבל אלטאי.

9. לבקר במישור אוקוק

ביקור במישור אוקוק (Ukok Plateau) מביא עמו יופי מרהיב, בעת שנהרות מתפתלים וחורצים את המרחב כולו.

10. לטייל לצד נהרות סיביר

הנהרות הזורמים בסיביר הם הארוכים ביותר ברוסיה כולה. אחד המרשימים שבהם הוא נהר קאטון (Katun), שאורכו כמעט 700 ק"מ ובדרכו הוא יוצר פיתולים יפהפיים. מעל הנהר חולפים גשרים, חלקם צרים ומפחידים, שדורשים הצטיידות במידה רבה של אומץ. יופי של מקום לסלפי (זהיר).

11. ללמוד לדהור

סיביר היא מקום מצוין ללמוד לרכוב ולדהור על סוסים. באזור מוצעים לא מעט טיולי הרים במשעולים המתפתלים על הרים נישאים - חוויה בלתי נשכחת.

12. לראות את סיביר מגבוה

כדי להתענג על נופי חבל הארץ באופן מקורי ומרגש, מומלץ לצאת לטיסת נוף בלתי נשכחת באמצעות מסוק.

13. להתמסר לפסטיבלים

בסיביר מתרחשים פסטיבלים אתניים שונים, שמציעים התנסות במגוון פעילויות - ללא כל תשלום. כדאי לבדוק מראש מתי והיכן הם מתקיימים.

14. ללמוד ליצור

בכפרי האמנים שבסיביר תוכלו לא רק להכיר את המקומיים מקרוב, אלא גם להתנסות בסדנה ליצירת חגורות, רקיחת תבלינים מקומיים ועוד.

15. להביא מזכרות מקוריות

שוקי סיביר מציעים רכישה של מזכרות ומתנות מקוריות. במקום גלויות, מגנטים או צלחות, תמצאו צמחי מרפא, קמעות מסתוריים מאבנים, יצירות אמנות מיוחדות או סכו"ם עץ מסורתי.

16. נסו את ה"פימי"

ואם כבר מדברים על קניות, אל תוותרו על ה"פימי" (Pimy) - מגפי חורף סיביריים העשויים מצמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully