וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה כנסייה תת ימית מלפני 1600 שנה - שקישרה בין ישו לאלוהים

19.9.2018 / 23:58

אטרקציה ראשונה מסוגה צפויה להיפתח למבקרים בשנה הבאה בטורקיה: מוזיאון תת ימי שיציע לתיירים סיור עוצר נשימה בכנסייה רומית משנת 390 ששקעה באגם

iznikrehber com

מוסטפה סאהין, הארכיאולוג הראשי באוניברסיטת בורסה אולדג, לא האמין למראה עיניו כשמודדים ממשלתיים הראו לו תמונות אוויריות מ-2014 בהן ניתן לראות בבירור הריסות של מבנה עתיק במעמקי אגם איזניק בטורקיה. לאחר שהצוות שלו בחן את ההריסות, הוא הגיע למסקנה שמדובר בכנסייה רומית מלפני 1600 שנה ושתחתיה קבור מקדש פגאני עתיק אף יותר.

בשיחה עם Live Science, דיבר סאהין על הגילוי, "כשראיתי לראשונה את התמונות, הופתעתי מאוד לראות מבנה ברור של כנסייה. מעולם לא ראיתי דבר כזה מדהים". הריסות הכנסייה העתיקה שוכנות שלושה מטרים מתחת למים, כ-50 מטרים מחוף אגם איזניק, סמוך לקצה המערבי של טורקיה וכשעתיים נסיעה מאיסטנבול. ארכיאולוגים מאמינים שהכנסייה, הידועה בשם בזיליקה, נבנתה בשנת 390 על שפת האגם כשאיזניק הייתה מוכרת עוד כניקיאה, ואיסטנבול הייתה קונסטנטינופול - בירת האימפריה הרומית המזרחית. הארכיאולוגים טוענים שהכנסייה החביאה אוצר נוסף תחתיה: מקדש פגאני. בשנת 740, רעידת אדמה הרסה את הכנסייה, שמאוחר יותר שקעה מתחת לפני המים ונותרה שם עד שהתגלתה מחדש לאחרונה. סאהין וראש הממשלה המקומי, אלינור אקטאס, מעוניינים להפוך את האתר הארכיאולוגי למוזיאון התת ימי הראשון של טורקיה.

כנסייה רומית עתיקה נמצאה באגם בטורקיה. Mustafa Şahin/Lake Iznik Excavation Archive, אתר רשמי
כנסייה רומית עתיקה נמצאה באגם בטורקיה/אתר רשמי, Mustafa Şahin/Lake Iznik Excavation Archive

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

גילוי מדהים ומסתורי על הפירמידות: כיסי אנרגיות בחדרים נסתרים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully