וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויש גם טיסה ישירה: זו העיר שהכי זולה באירופה לחופשה בסתיו

28.8.2018 / 10:08

הקיץ כבר אאוט, אבל הסתיו כבר מתקרב ובבריטניה בדקו איזו עיר הכי זולה לחופשה באוקטובר לפי מדדי לינה, אוכל וכדומה, ומסתבר שבירת סרביה, בלגרד, היא החופשה המשתלמת ביותר. אז כמה יעלה לנפוש בה? וגם: אילו ערים זולות נוספות נמצאות בעשירייה הראשונה

סיור בבלגרד, סרביה/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: נועה לוי

בסרטון - כך נראית חופשה בבלגרד

עונת הקיץ מגיעה אוטוטו לסיומה, נחילי התיירים ששטפו את אירופה בחודשים האחרונים שמים פעמיהם חזרה הביתה, מחירי הטיסות והמלונות מתחילים להתמתן וברגע שהטמפרטורות יתחילו לרדת ולסמן את תחילת עונת הסתיו - תגיע התקופה הטובה ביותר בשנה לטייל בה עבור מי שכפוף לתקציב מוגבל.

בדיוק עבור מי שמתלבט באיזו עיר אירופית לבקר בסתיו הקרוב, מפרסם השבוע שירות הדואר הבריטי את המדד השנתי שלו ("הברומטר") למחירי הטיולים בערי אירופה, והתוצאה השנה היא חד משמעית: בכי משלתם יהיה לבקר בבירת סרביה, בלגרד.

רק 192 דולר לסופ"ש

העיר הסרבית היפהפייה מדורגת בדו"ח לשנת 2018 כעיר הזולה ביותר באירופה לתכנן בה גיחה זריזה של סוף שבוע אחד במהלך חודש אוקטובר. ביקור שכזה בבלגרד יעלה כ-192 דולר, כולל ארוחת ערב לשני אנשים שתעלה בה בסביבות 42 דולר - כולל יין. בלגרד ידועה כעיר מטופחת שמשולבים בה בצורה הרמונית קלאסיקה אירופית ומודרניזציה גלובלית, מוטיבים של מזרח ומערב, ויש בה אפשרויות רבות של בילויים ולינה ברמה גבוהה במיוחד תוך שמירה על מחירים שפויים.

על מנת להשוות בין הערים, חישב הדו"ח והשווה את מחירי השהייה של שני לילות במלון שלושה כוכבים לסוף השבוע הראשון של חודש אוקטובר ב-46 ערים באירופה, לא כולל מחירי טיסות. למחירי הלינה התווספו גם הוצאות בסיסיות של חופשת סוף שבוע כמו כוס קפה, כרטיס נסיעה בתחבורה ציבורית, דמי כניסה לגלריה לאמנות, ארוחת ערב במסעדה, כוס יין וסיור באוטובוס תיירים עירוני.

בוקרשט במקום ה-4

את המקום הראשון כעיר המשתלמת ביותר לבקר בה בסתיו קטפה, כאמור, בלגרד אבל הברומטר הבריטי מצביע על עוד עשר ערים אירופיות זולות ביחס לאחרות, שכדאי לשקול ביקור חפוז בהן בעונת הסתיו המתקרבת. במקום השני מדורגת קרקוב בפולין, שם סוף שבוע שכזה יעלה 217 דולרים בלבד, ובמקום השלישי מדורגת וילנה שבליטא, שבה ביקר השבוע נתניהו, עם מחיר דומה של 216 דולרים להוצאות הבסיסיות שנבדקו בדו"ח.

בוקרשט בירת רומניה מדורגת רביעית עם הוצאה של 224 דולרים לסוף שבוע, ורשה בירת פולין עם 226 דולרים ובירת לטביה ריגה סוגרת את חמשת הערים המשתלמות ביותר באירופה לבקר בהן בסתיו עם מחיר של 233 דולרים. העיר השנייה בגודלה בפורטוגל, פורטו, ממקומת שישית עם 235 דולרים, בירת יוון אתונה שביעית עם 256 דולרים, ברטיסלבה בסלובקיה אחריה עם 258 דולרים ובמקום העשירי נמצאת מוסקבה, בירת רוסיה, שם אפשר יהיה לתכנן ביקור בסיסי בסוף שבוע באוקטובר במחיר 264 דולרים בלבד.

מעניין להסתכל על הברומטר הבריטי גם מהסוף להתחלה, ולגלות כך מה הן הערים היקרות ביותר לפי אותו מדד מתוך 46 הערים האירופיות שנכללו בהשוואה. כדאי לכם למחוק השנה מהרשימה את אמסטרדם בירת הולנד, שם לפי הפרמטרים יעלה ביקור של סוף שבוע לא פחות מ-684 דולרים. אחרי אמסטרדם מגיעה בירת נורבגיה אוסלו, שם תיאלצו להיפרד מ-653 דולרים, ואת רשימת שלוש הערים היקרות ביותר סוגרת רייקיאוויק באיסלנד. עבור סוף שבוע שם, לא כולל טיסות, תיאלצו להיפרד מסכום של 652 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully