וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים זועמים בגלל הפרסומת: "ברוכים הבאים לארץ מחלות המין"

4.7.2018 / 8:49

רשת חנויות הנוחות "סבן אילבן" הזהירה תיירים שמגיעים לנורבגיה שזו "ארץ הכלמידיה" והמליצה להם לקנות קונדומים. רבים נפגעו, אחרים בטוחים שמדובר בפרסומת גאונית שתפתור בעיה גדולה

תושבים זועמים בגלל הפרסומת הזו: "ברוכים הבאים לארץ מחלות המין"/7-Eleven Norway Ad - Land of Chlamydia

קמפיין שיווק פרובוקטיבי במיוחד מסעיר לאחרונה את נורבגיה וגורם למחלוקת אדירה. מדובר בפרסומות לקונדומים, מוצר שבפני עצמו מעורר אי נוחות בקרב לא מעט אנשים, אבל רשת חנויות הנוחות "סבן אילבן" לקחה את זה צעד אחד או שניים (או חמישה) רחוק יותר, כאשר החליטה לפרסם את הקונדומים שלה על ידי פגיעה במוניטין של המדינה הסקנדינבית שבה היא פועלת. הקמפיין כולל שלטי חוצות שפזורים ברחבי המדינה, אך קל יותר לתאר אותו דרך הסרטון שהופץ ברשתות החבריות.

"נורבגיה", נכתב בתחילת הסרטון, שחלק מהאנשים מחשיבים כגאוני ואחרים רואים כפוגעני ומעליב. "ארץ המפלים, ההרים, השמש בחצות ו... הכלמידיה. אחוז החולים בכלמידיה בנורבגיה הוא אחד הגבוהים באירופה". והפאנץ': "מבקרים מחו"ל? תגנו על עצמכם מפני המקומיים. תקנו את הקונדומים שלכם בסבן אילבן".

עוד בנושא
דוחה וחשוב: פין עצום משפריץ על אנשים ברחוב - כקמפיין למין בטוח בנורבגיה
התשדיר הבוטה של משרד הבריאות הישראלי על קונדומים

באופן לא מפתיע, מיד לאחר עליית הסרטון החלו תגובות זועמות למלא את עמוד הפייסבוק של הרשת, ואנשים רבים אפילו קראו לאנשיה "בוגדים". אחד מהם כתב: "הצלחתם לפגוע בחצי מאוכלוסיית המדינה עם הפרסומת הזו. היא לא רק חסרת טעם, היא גם עושה שימוש בסמלים לאומיים כדי למכור קונדומים. כמה נואשים אתם צריכים להיות?". אחד אחר הטיח: "זה עשוי לגרום לנו להיראות כבורים, מפוקפקים ומטורפים על סקס".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

עם טבע שכזה, אין פלא: האטרקציות ב"מדינה הכי מאושרת בעולם"

ארווין פלר בשיתוף פגסוס

כמובן שיש גם צד שני למטבע. "אני חושב שהפרסומת מעבירה מסר חשוב באופן שלא שופט אנשים ומצליח לבלוט לעין", אמר סגן המנכ"ל של המרכז לסקס וחברה של נורבגיה, "הקמפיין יצירתי וחיובי וצריכים להיות עוד דומים לו". לדבריו, הנתון המוצג בסרטון מדויק לחלוטין, מכיוון שלמעלה מ-26,000 מקרים של כלמידיה אובחנו במדינה (שמונה כחמישה מיליון נפשות) ב-2016.

אנשי סבן אילבן טוענים שלא התכוונו לעצבן אף אחד, אבל שבהחלט התכוונו לעורר תשומת לב. "כבר ניסו בעבר לגרום לנורבגים להשתמש יותר בקונדומים", אמר, "אבל הבנו שקשה לגרום להם להקשיב, אז עכשיו במקום לדבר איתם אנחנו מדברים עליהם עם אנשים אחרים. על ידי אזהרת התיירים, הרעיון הוא שאולי נפגע באגו של הנורבגים, וזה ישנה את מעשיהם".

גם ג'ון אוליבר התייחס לקמפיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully