וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם טבע שכזה, אין פלא: האטרקציות ב"מדינה הכי מאושרת בעולם"

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

19.11.2017 / 10:17

פיורדים עם ים צלול והרים מושלגים, נסיעה עוצרת נשימה באטלנטיק אושן רואד, ביקור בעיר הגשומה בעולם, מוזיאונים מיוחדים ואתרי ספורט חורף בכל פינה. נורבגיה היא ארץ שהטבע מולך בה, ותענוג להיות אחד מנתיניו

גן הפסלים של גוסטב ויגלנד בעיר אוסלו. ShutterStock
גן הפסלים באסלו/ShutterStock

קשה למדוד אושר, נראה בלתי אפשרי לכמת אותו, ומדובר בתחושה סובייקטיבית ומשתנה שנראית מנוגדת לחלוטין לדוחות אקסל, אבל מדי שנה האו"ם מוציא את דוח האושר העולמי כדי לעודד מדינות לפעול לרווחת אזרחיהם. הדוח שהתפרסם במרץ 2017 הבהיר מי העם הכי מאושר בעולם, לפחות לפי פרמטרים של מדיניות ציבורית, תמיכה סוציאלית, רמת שחיתות ועוד - הנורבגים. נכון, החורפים שלהם קשים וחשוכים, אבל ארץ הפיורדים היא לא רק אחת המדינות העשירות בעולם אלא גם בורכה בטבע מרהיב, אתרי סקי וערים מקסימות היוצרים אפשרות לחופשה מגוונת.

נורבגיה היא מדינה של הרים וים. שטחה כ-323 אלף קילומטרים ובה רק כ-5.3 מיליון תושבים, כך שהטבע מולך בה. אורך חופיה כ-20 אלף קילומטרים, וכלכלתה נסמכת על נפט, דיג ותיירות. אוסלו, בירת נורבגיה, היא נקודת היציאה והסיום המושלמת לכל היופי הזה. העיר, שנמצאת בקצה הדרומי של המדינה, מתהדרת בהיותה מלאה ביערות ואגמים המעניקים לה אופי כפרי ושקט. גן הפסלים של גוסטב ויגלנד (Vigelandsanlegget) בעיר, בו יותר מ-200 פסלי ברונזה, גרניט וברזל, נחשב לאתר תיירות פופולרי. אחד הבניינים האיקוניים בעיר הוא בניין האופרה והבלט שמאופיין באדריכלות מודרנית ובולט ביופיו על שפת הים. מוזיאון הספנות בעיר מרהיב ביופיו ובו ספינות ענק מהמאה ה-19 וחובבי הסקי ימצאו עניין במוזיאון הסקי שב- Holmenkollen שבצפון העיר. שני אתרים אייקוניים נוספים בעיר הם ארמון המלך המפואר המוקף בפארק מטופח ובו אגם, ובניין העירייה שליד הנמל, אשר בו מעניקים מדי שנה את פרס נובל לשלום.

בתיה העתיקים של העיר ברגן, נורבגיה. ShutterStock
גשומה, צבוענית ומוקפת בטבע מהמם ביופיו. העיר ברגן/ShutterStock

פיורדים עוצרי נשימה והעיר הגשומה בעולם

נורבגיה מכונה ארץ הפיורדים, ויש 1,109 מהם כדי להצדיק את השם. הם מעניקים לה תוואי נוף ייחודי ברב-גוניותו, ומעבר לזה - יופי נשגב. לבחור את היפים ביותר מביניהם זו משימה בלתי אפשרית, אבל בהחלט אפשר לסמן את הפופולריים ביניהם. הפיורד ליספיורדן (Lysefjorden) בקצה הדרומי של המדינה מתחיל בעיר סטבנגר ונמשך לאורך 42 קילומטרים של ים כחול וצוקים גבוהים. "צוק כס המטיף" (Preikestolen) שבמרכזו, הוא סלע גרניט עצום שמשקיף על הפיורד מלמעלה ונחשב לתחנת חובה לתצפית וצילום וכן לאחד מסמליה של נורבגיה.

צפונית אליו נמצא סוגניפיורדן (Sognefjorden) הנחשב לארוך ולעמוק שבנורבגיה. הוא מתפתל לאורך 203 קילומטרים, קירותיו נישאים בשיאם לגובה של 1,308 מטרים ורוחבה של הנקודה הצרה ביותר בו היא כ-250 מטרים. אונסק"ו הכריזה עליו כעל אתר מורת עולמית ונופיו הדרמטיים מהווים תפאורה מושלמת להפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הרדנפיורד (Hardangerfjord) שבמרכז נורבגיה הוא השלישי בגודלו בעולם. תחילתו בברגן, בירתה של מערב נורבגיה, אורכו כ-180 קילומטרים והוא נחשב פארק לאומי עתיר מפלים ופסגות מושלגות. ברגן נבחרה על ידי מגזין הנסיעות Condé Nast Traveler לאחת הערים האיכותיות באירופה בזכות דירוג של יותר מ-300 אלף קוראים וגולשים. העיר השנייה בנורבגיה ידועה כעיר הגשומה ביותר בעולם עם כ-235 ימי גשם בשנה, אולם הנוף ההררי הנשפך אל מפרצי הים הנשקף בסביבותיה יפה כל השנה. רחובותיה הציוריים, בתיה הצבעוניים והעיר העתיקה במרכזה מהווים את סמליה.

צפונה משם נמצא הפיורד גייריינגר (Geiranger) שאורכו רק 15 קילומטרים אבל יופיו מדהים לאין שיעור. פיורד זה מככב בלא מעט תמונות אינסטגרם, לאורכו נופלים מפלי מים אל הים, ההרים הירוקים והמים הצלולים מעניקים לו מראה של "גן עדן" והפלגה בו היא בבחינת אטרקציית חובה למטיילים בנורבגיה.

אישה מצלמת את הפיורד גייריינגר, נורבגיה. ShutterStock
יופיו מדהים לאין שיעור. הפיורד גייריינגר/ShutterStock

לאלה המצפינים עם רכב שכור צפויה חוויית נהיגה לחופי הים הנורבגי ב"אטלנטיק אושן רואד", כביש באורך 8.3 קילומטרים בלבד שמוביל את הנוסעים בו דרך ארכיפלג, ממש בתוך המים. במרכזו של הכביש ישנם שני גשרים, סטורסיסונדט והולבאגן, שהדרך הסלולה בהם כוללת ירידה חדה לכיוון המים. נסיעה על הגשרים הללו בזמן שהגלים למטה סוערים היא חוויה בלתי נשכחת. דרך אחרת שנופיה מרהיבים אך היא מאתגרת הרבה יותר היא דרך הטרולים (Trollstigveien) - כביש מפותל שמחבר בין העיירה אנדלסנס (Andalsnes) שבצפון לעיירה סילט (Sylte) שבדרום. הכביש הצר עובר בעמק ירוק כשסביבו הרים מושלגים והוא עולה ויורד חליפות בשיפועים ובסיבובים חדים מאוד.

אטלנטיק אושן רואד, נורבגיה. ShutterStock
כביש שכולו חוויה. אטלנטיק אושן רואד/ShutterStock

העיר טרונדהיים שבמרכז נורבגיה היא השלישית בגודלה במדינה והיא מוקפת נהרות ויערות. בעיר נמצא בית הכנסת הצפוני ביותר בעולם והיא משמשת בסיס יציאה לטיולים בגבעות המקיפות אותה. בקיץ הדמדומים בה מאוחרים והשמש שוקעת בסמוך לחצות. סמלה של העיר הוא קתדרלת נידארוס (Nidaros), אשר הקמתה החלה בשנת 1070 ובה הכתירו את מלכי נורבגיה.

שמה של לילהאמר נקשר בישראל למרדף אחרי ראשי ארגון הטרור "ספטמבר השחור" שביצע את טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן. עבור תיירים מכל העולם העיר הזו, שנמצאת צפונית לאוסלו, היא גן עדן לספורט חורף. אמנם בעיר ישנו גם פארק ההרפתקאות הונדרפוסן (Hunderfossen), מעין לונה פארק צנוע ואירופאי בסגנונו המוקדש לסיפורי עם נורבגיים וכן מוזיאון ייחודי לבתי עץ, אולם העיר שאירחה את אולימפיאדת החורף ב-1994 מספקת שפע של מתקני החלקה ומזוהה כעיר ספורט. כ-300 קילומטרים של מסלולי סקי וסנואבורד וכן נתיבים למזחלות יש בסביבותיה. ביקור בנורבגיה יבהיר מדוע ספורט חורף הוא מנת חלקם של תושביה. ההרים הרבים במדינה המושלגת הופכים אותה אידיאלית לכך, ויוצרים תבניות נוף מופלאות.

טיול מאורגן לנורבגיה

העיר אולסונד, נורבגיה. ShutterStock
מוזיאון פתוח של ארט דקו ונקודת יציאה לאי הציפורים. אולסונד/ShutterStock

נורבגיה מציעה שפע של פעילויות המחוברות לטבע - שיט לווייתנים, טיול מזחלות שבמהלכו רואים עדרים של איילי הצפון וטיולים רגליים בהם פוגשים מקרוב שפע של יונקים וציפורים או צופים בזוהר הצפון. אחת הערים המיוחדות בנורבגיה היא אולסונד, שנבנתה ברובה בתחילת המאה ה-20 בסגנון ארט דקו ונראית כמוזיאון פתוח לסגנון אדריכלי זה. אולסונד היא גם נקודת היציאה לאי הציפורים רונדה (Runde) הסמוך לחופיה, למרגלות הרים המכונים "האלפים של סומורה". באי חיים כ-120 איש בלבד יחד עם כ-700 אלף עופות וציפורים להם הוא משמש בית גידול ותחנת מעבר בנדידתם. השיט אליו וההליכה על צוקיו בין אלפי הציפורים היא דרך לחוות את הטבע בהתגלמותו. וזוהי למעשה נורבגיה - ארץ שכאמור, הטבע מולך בה, ותענוג להיות אחד מנתיניו.

טיולים מאורגנים - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully