וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה של כוכבים בכפר הנוקדים: במדבר יהודה מתכוננים לקיץ של מטאורים

19.7.2018 / 17:00

לקראת ליל המטאורים הקיצי הצפוי לשטוף את שמי ישראל, מציעים בכפר הנוקדים חגיגת כוכבים מדברית אל תוך הלילה. והכל ילווה בשפע של פעילויות מדליקות ומפתיעות שמציעה העיר ערד, שמסתמנת כבירתו השוקקת של מדבר יהודה

ליל מטאורים בכפר הנוקדים וערד/צילום: איל שפירא, עריכה: נועה לוי

מתי בפעם האחרונה הכנתם סבון טבעי מבירה, השתתפתם בסדנת ריקוד רג'יסטאני, ביליתם ערב ארוך במשתה אבירים או יצאתם בלילה למדבר בחיפוש אחר עקרבים?

אם עד היום חשבתם שערד היא עוד שלט בדרך לים המלח או ממנו - תחשבו שוב, כי מסתבר שמתחת לאף של כולנו, הפכה העיר הקטנה והאינטימית הזו למעצמת תיירות שממציאה את עצמה מחדש כל העת.

אבל לפני הכל - בקיץ הזה יש לא מעט סיבות טובות במיוחד לרדת לערד, והסיבות הללו מצויות ממש מעליכם - ברקיע.

חגיגה של כוכבים בכפר הנוקדים

לקראת ליל המטאורים הגדול הצפוי לשטוף את שמי ישראל, מציע מתחם האירוח הפופולרי "כפר הנוקדים", השוכן בבקעת קנאים - בין ערד לים המלח - חגיגת כוכבים מדברית אל תוך הלילה.


אירועי קיץ 2018: כל הפעילויות והאטרקציות ליולי-אוגוסט


כל הטוב הזה יתרחש בשני סופי שבוע במהלך אוגוסט, והיתרון הגדול: עם כל הכבוד למכתש רמון (ויש כבוד!), ערד קרובה הרבה יותר לאזור המרכז. שעה וחצי מתל אביב - וקיבלתם שואו מסעיר של כוכבים.

כדאי לדעת כי המדבר הוא אחד המקומות היחידים בארץ שבהם ניתן לצפות ב"גשם" של מטאורים", ללא כל זיהום אור.
אבל הכוכבים הם רק חלק מהחבילה. אורחי הכפר יוכלו להשתתף, ללא תשלום, בשפע של פעילויות לכל המשפחה. כך למשל, תצפיות כוכבים והסברים אסטרונומיים "בגובה העיניים", המלווים במיצג על מקרן, מעגלי תיפוף (כולל תיפוף על הגוף) וגם הצטיידות בפנסי אולטרה סגול (UV) ויציאה לשטח, לחיפוש וגילוי עקרבים. חווית גילוי העקרבים בלב המדבר תמיד מרגשת ומסעירה, גם אם אתם ציניקנים גמורים. באחריות.

כדאי לדעת כי תצפיות הכוכבים יתקיימו בנקודת חשוכה בסמוך לכפר, ולטובת המטיילים שלא הולכים לישון, יפתח מתחם תצפיות מיוחד, החל מהשעה 2:00 לפנות בוקר, שעת השיא למטר המטאורים.

כדאי לדעת כי כפר הנוקדים מציע מבחר של חדרי אירוח מדבריים, סוכות מעוצבות, אוהלים וחאנים רחבי ידיים, והכל מצוי בלב אזור העשיר במסלולי טיול ברמות שונות. כאן גם מציעים כל השנה שלל פעילויות מדבריות - מטיולי גמלים ועד אפליקציית טיולים אינטראקטיבית לכל המשפחה.

ועוד כדאי לדעת כי למרות שמדובר בשני סופי שבוע מלהיבים במיוחד, הרי שמטר המטאורים ייראה היטב במהלך שלושה שבועות וחצי באוגוסט, כך שניתן להגיע גם במועדים אחרים בחודש זה.

לדעת עוד: סופ"ש חגיגה של מטאורים ייערך ב-18-7 וב-11-10 באוגוסט. פרטים והמזנות בטלפון 08-9950097. אתר: www.kfarhanokdim.co.il.

כפר הנוקדים כוכבים תיירות בערד. יוני גריצנר, וידאו: איל שפירא, מערכת וואלה!
מטר המטאורים מגיע הקיץ. ליל כוכבים בכפר הנוקדים/מערכת וואלה!, יוני גריצנר, וידאו: איל שפירא

ערד מתעוררת

כאמור, בעבור רבים, ערד היא תחנה בדרך אל או מים המלח. מקסימום עוצרים בפאב "מוזה" המיתולוגי לדרינק פלוס הופעה מוזיקלית, וממשיכים הלאה. אבל מבט מעמיק חושף ערד אחרת - שוקקת חיים, מלאה באופטימיות וגדושה בחוויות לכל גיל, כיס ומצב רוח.

עמותת תיירות ערד הוקמה אמנם בשנת 2013, אך רק לאחרונה היא מתעוררת לחיים במלוא המרץ, ומסתבר שהיא סוחפת אחריה אנשי תיירות רבים בעיר - בעלי צימרים, מסעדנים, מדריכי טיולים, אמנים מקומיים ורבים אחרים. כיום מאוגדים בה כ-50 עסקי תיירות, כאשר הרעיון הוא יצירת שיתופי פעולה לטובת כולם - העסקים המקומיים, המטיילים והעיר. יותר קהילתי מזה לא תמצאו - וזה הכי רחוק מכל מה שמזכיר רשתות של מלונות ענק שמשלמים לעובדיהם שכר מינימום ומנותקים לחלוטין מהקהילה שבלבה הם פועלים.
"רבים אינם יודעים כי ערד חווה בשנים האחרונות תנופת תיירות אדירה", מסביר גילי סופר, העוסק באירוח ויצירת חוויות מדבריות מותאמות אישית ליחידים, למשפחות ולקבוצות. "ערד מציעה כיום כ-1,300 מיטות, והתפוסות בהחלט מרשימות".

לדבריו, מעבר לאירועי הכוכבים יערכו אירועים מיוחדים בט"ו באב (27 ביולי) וכמובן - פסטיבל ערד המוכר והטוב (23-20 באוגוסט), שבו יתארחו השנה הדג נחש, מוש בן ארי, חוה אלברשטיין, שירי מימון, שלומי שבן, אסף אמדורסקי ורבים אחרים.

לדעת עוד: אירועים, אטרקציות ולינה בערד - www.arad365.com.

עוד באותו נושא

חוזרים לערד: פסטיבל של אטרקציות והצעות לטיול

לכתבה המלאה
כפר הנוקדים כוכבים. יוני גריצנר, מערכת וואלה! NEWS
לא מעט סיבות טובות במיוחד לרדת לערד. אחת מהן היא הכוכבים בשמי המדבר/מערכת וואלה! NEWS, יוני גריצנר

יונת מדבר: רוקחות טבעית וצמחי מרפא

"כמו שיש 'יונת דואר' או 'יונת שלום', החלטתי שאני אהיה 'יונת מדבר'", אומרת בחיוך יונת מודרוך, מומחית לרוקחות טבעית, שעברה להתגורר עם בן זוגה בערד. אם תושיטו יד ממרפסת ביתה, תהיו חלק מהמדבר. וזו בדיוק הכוונה. למבקריה היא מציעה שפע של פעילויות מקוריות, כגון סדנה להכנת סבונים טבעיים, בהם כאלו שמכילים פולי קפה ואף בירה משובחת, סדנת צמחי מרפא שבה רוקחים, בין השאר, ג'ל אלוורה, וגם סדנת קוסמטיקה טבעית.

אנחנו השתתפנו בטעימה מסדנה להכנת מסכת פנים מחימר ירוק. ומסתבר שזה הרבה יותר פשוט, מהיר ומהנה ממה שחשבנו: מוזגים מים, מערבבים היטב ומורחים על הפנים. וכן, גם גברים מסוקסים יהיו חייבים להודות שהתחושה נהדרת.
לדעת עוד: www.yonat-midbar.co.il

סדנת רוקחות ביונת מדבר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
רוצים מסכת פנים מחימר ירוק? סדנת רוקחות ביונת מדבר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

אמנים ובתים פתוחים

מסתבר שבערד פועלים במרץ לא פחות מ-120 (!) אמנים ויוצרים. רבים מכירים את רובע "אשת לוט", מתחם שבו האנגרים המשמשים כגלריות, אך רבים מהאמנים ומהיוצרים פועלים מביתם, וניתן להזמין סיורי אמנות ולבקר בבתים פתוחים, לעתים גם ללא תשלום. אלו פועלים תחת המטריה של "המרכז לאמנות עכשווית בערד".

אחד האמנים שובי הלב שפגשנו הוא בוריס קופלביץ בן ה-80, איש נמרץ וחייכן שמגלף בעץ ויוצר פסלים דקורטיביים במלאכת מחשבת. יוצרת מקסימה אחרת היא עדי מיררו, מעצבת תכשיטים שיוצרת פריטים בעלי נוכחות והשראה. עיצוביה מקבלים את השראתם הן מהמדבר והן מהעיר הגדולה - הם שובבים, מעוררי מחשבה ולעתים קצת בועטים. שימו לב ל"עגילים המטפסים", פרי פיתוחה.

מי שמעוניינים, מוזמנים לסדנה של שעתיים (שמתאימה היטב למטיילים ממהרים), שבסופה תצאו מכאן עם ארבע טבעות גולדפילד פרי ידיכם (www.adimirarojewelry.com).
לדעת עוד: amito21.wixsite.com/acacarad

בוריס קופלביץ פסל בערד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מגלף בעץ ויוצר פסלים דקורטיביים. בוריס קופלביץ בעבודה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

"מדורת השבט": משתה אבירים אמיתי

"אנחנו לא מסעדה" אומר אלי בר שדה, שיחד עם זוגתו דגנית הקים את המיזם יוצא הדופן הזה, שמפגיש אנשים שונים לסעודה מגובשת שאף פעם אינה דומה לקודמתה.

מדי יום שישי בערב הם מארחים בחצר ביתם המטופח מפגשים קולינריים גדושי תובנות, שבהם מוגש בשר משובח ששהה במעשנות מיוחדות במשך 18-12, לצד יין מיקב הבוטיק הפרטי שלהם. "מה שאנו מציעים זו בעצם סדנת בשר יין והחיים הטובים, שנמשכת כארבע שעות", הוא מוסיף.

ובשל העובדה כי אל השולחן הארוך מתקבצים אורחים שונים, התוצאה היא מסע סוציו-קולינרי מפתיע וחוויתי במיוחד, כאשר הכל מלווה בהסברים מלומדים על תהליכי עישון בשר, הפקת יין ושיחות נפש אל תוך הלילה.

לדעת עוד: 050-4224777 או "משק בר שדה יקב צוף" בפייסבוק.

משק בר שדה יקב צוף מעשנות בשר בערד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעשנת בשר במשק "בר שדה יקב צוף" בערד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מטיפולי וואטסו ועד סדנת פלמנקו

ממש בימים אלו חנכה סיוון כהן-אביטן את "שמים במים", מרחב מפנק ורגוע שמוקדש לעולם המים, הגוף והנפש. למי שעדיין לא התנסה בכך - וואטסו היא שיטת טיפול שמשלבת שיאצו תוך כדי ציפה במים חמימים. התוצאה היא רוגע מוחלט ברמה שקשה לתאר. עוד היא מציעה, טיפולי הידרותרפיה לילדים ולמבוגרים, לטיפול במצבים רפואיים שונים.

ואם כבר מדברים על גוף ונפש, כדאי מאוד להכיר את רוני ולדמן, מצעירה תזזיתית ושובת לב שרוקדת מאז שהיא זוכרת את עצמה. לאחר מסעות ברחבי תבל, היא חזרה לערד, עיר הולדתה, וכיום היא מציעה כאן סדנאות פלמנקו ואפילו ריקוד רג'יסטאני. וכן, זה אקזוטי ומדליק בדיוק כפי שזה נשמע.
לדעת עוד: 054-4927261 או "שמיים במים" בפייסבוק / רוני ולדמן: www.ronnie-waldmann.co.il

"שמים במים" טיפול וואטסו בערד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"שמים במים" טיפול וואטסו בערד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
רוני ולדמן סדנאות פלמנקו ריקוד רג'יסטאני בערד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
סדנאות פלמנקו ואפילו ריקוד רג'יסטאני. רוני רוקדת/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

פרא המדבר: טיולי ריינג'רים

ואם אתם מרגישים שאתם חייבים לעזוב את העיר ולברוח קצת למדבר, כדאי לעשות זאת כמו שצריך. באמצעות טיולי ריינג'רים למשל. ב"פרא המדבר" מציעים מספר מסלולים לבחירה. אנחנו דגמנו את נחל חימר ונחל פרצים, כולל ביקור מפעים בהר סדום, שהוא בעצם "פקק" אדיר של מלח שרק מחכה לכם כדי שתגלו אותו. ניתן גם להזמין ארוחות שטח, טיולי אופניים, סנפלינג ועוד.

לדעת עוד: www.jeeptours.co.il.

טיולי ריינג'רים פרא המדבר בנחל פרצים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
דרך אחרת להכיר את המדבר. טיולי ריינג'רים בנחל פרצים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully