וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבה מכבה את האור: ליל מטאורים מגיע בסופ"ש

אם תרימו בסוף השבוע את הראש מהמסכים, שרובנו שקועים בהם, תוכלו לראות כוכבים וליתר דיוק גשם של מטאורים. איפה ומה בדיוק ניתן יהיה לראות? הנה הצצה לליל כוכבים בערבה ובנגב בסופ"ש הקרוב

חגית גל

כוכבי השמיים והמטאורים לא מוותרים עלינו גם בקיץ הזה ואירועי לילות כוכבים יתקיימו גם השנה בנגב ובערבה, כשהשמיים יהיו זרועי נקודות נוצצות - אתם רק צריכים לבקש משאלה שתגיעו לשם.

גיל חובב, איש טיולים מנוסה ויועץ תיירות לערבה, הגיע לאולפן וואלה!NEWS כדי להסביר על תופעת הכוכבים הנופלים שמתרחשת כל שנה דווקא בעונה הזו, ולהסביר למה המדבר הוא המקום המושלם לצפות בתופעה (אין כמעט עננים, זיהום אור קטן והתושבים ייכבו את האור בביתם).

האירוע המרכזי יתקיים ב-11 באוגוסט 2016 מהשעה 20:00 ועד 02:00 - "ליל כוכבים ומשאלות בפארק תמנע" שבערבה הדרומית, שבו תמצאו את הטלסקופ הנייד הגדול ביותר בארץ - בקוטר 20 אינץ''. אירוע האסטרונומיה מתקיים זו השנה השביעית בפארק תמנע, שאותו מנהלת מזה שנים בהצלחה חגית גל, ומופק באמצעות תיירות בערבה ופארק תמנע בהדרכת "הדובה הגדולה".

ליל כוכבים בערבה פארק תמנע. חגית גל, מערכת וואלה! NEWS
רק אתם והכוכבים. קמפינג בפארק תמנע/מערכת וואלה! NEWS, חגית גל

20 טלסקופים מחכים לכם

אז מה מחכה לכם השנה בסופ"ש המדברי? קודם כל מזג אוויר נעים ליל. כשהערב יורד, המדבר הופך קסום, בריזה נעימה זורמת בהרים והחום של היום נעלם. שנית, הערבה ופארק תמנע תמיד ראויים לביקור ולא מעט ארטקציות חבויות בין כביש הערבה לקיבוצים והמושבים שמאכלים את 170 הק"מ של הערבה.

השנה בתכנית ייהנו המטיילים ממתחם תצפיות טלסקופים, שיכלול תצפיות מודרכות באמצעות 20 טלסקופים ומיטב המדריכים, שינחו אתכם להכיר ולצפות בכוכבי הלכת שבתאי, צדק ומאדים, צבירי כוכבים, גלקסיות, ערפיליות וכוכבים כפולים.

מתחם נוסף שיקום בתמנע, הוא תצפיות בכיפת השמיים. במתחם יפרשו מחצלות ותתקיים תצפית מודרכת בכיפת השמיים, איתור כוכב הצפון, היכרות עם קבוצות הכוכבים וגלגל המזלות, סיפורי כוכבים ומיתולוגיה. ההדרכה באמצעות אלומות לייזר הנוגעות בכוכבים. למשתתפים בפעילות תחולק גלויה לאיתור כוכב הצפון.

גלגל המזל הוא מתחם הדמייה והפעלה לילדים סביב מודלים פלנטרים. במתחם יוצבו מודלים פלנטרים גדולים של מערכת השמש, סדנא בנושא גלגל המזלות והקשר שבין אסטרולוגיה לאסטרונומיה. למשתתפים יחולק "מקלור" (סטיקלייט).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פארק תמנע קמפינג וילה קאמפ. זיו ריינשטיין,
לשדרג את חוויית הלינה. ה"וילה קאמפ" בפארק תמנע/זיו ריינשטיין

קמפינג בחינם

הנסיעה לתמנע מהמרכז, ובטח מהצפון, אינה קצרה, אבל זו הזדמנות מצוינת להעביר סופ"ש משפחתי או זוגי באחד מאזורי הארץ היפים והפחות מתוירים, כך שבטח לא תתקלו בעומס אנושי כמו במקומות אחרים באוגוסט. לשם כך, האורחים מוזמנים לשהות בלילה במתחם הקמפינג של פארק תמנע ללא תשלום נוסף. באתר מקלחות עם מים חמים, תאי שירותים, ברזיות ותאורה (בשעות הצפייה ההמונית ייכבו כל האורות בפארק).

מודיעין שלום
לינה: רוצים לשדרג את הלינה? תוכלו לשכור את אחד מאוהלי "וילה קאמפ", או ללון באירוח הכפרי בקיבוצי הערבה.
כסף: מחיר ההשתתפות בכל הפעילויות - 69 שקלים לאדם (מגיל 3).
איך מגיעים: בערב הפעילות ייצאו הסעות אל הפארק מתל-אביב ומירושלים בשעה 15:30. ההסעות יחזרו מפארק תמנע ב-02:30 לפנות בוקר. מחיר ההסעה הלוך וחזור בתוספת תשלום של 110 שקלים לאדם.
מה עושים באזור: הזמנתם כרטיסים לאירוע? בקשו בעת ההזמנה את רשימת אתרי הביקור והבילוי המקנים הנחות ומבצעים מיוחדים למשתתפים באירוע המטאורי, ביניהם:
ביקור חווייתי לכל המשפחה בפארק יטבתה החדש, סיור בשמורה הפתוחה והאכלת חיות הבר בחי-בר יטבתה, ביקור עצמאי בבית האומנויות וטעימת יין מקומי בנאות סמדר, ביקור בגלריית האמנים "גלריתה" שביטבתה, התרעננות בבריכת השחייה באליפז, קפה ג'ו חינם למזמינים מאפה בקטורה, ארוחה בבית התה, סיור אקולוגי וטבילה בבריכה בלוטן, אירוח בכפר הנופש "מעין במדבר" ביהל, ארוחת ליל שישי במסעדת "כפות תמרים" באילות והנחה על חליטות פירות ובריאות בחוות דרך התבלינים והים.

seperator

אירוע נוסף של כוכבים ב-11 באוגוסט יתקיים, כמו בכל שנה, במצפה רמון - כך שלא חייבים להרחיק עד הערבה. בלילה זה, מצפה רמון תוחשך לחלוטין, ועשרות טלסקופים יגיעו במיוחד אל אצטדיון הכדורגל במועצה - הזדמנות נהדרת לפרוש מחצלת, להתעטף בשמיכה ולהביט מעלה, אל שמי המדבר הנקיים.

מי שירצה להישאר לילה או שניים בהר הנגב, יוכל ללון בלינה מדברית אותנטית, או בבתי הארחה, לאכול במסעדות המגישות מנות מתוצרת אורגנית ומקומית ולבלות ברובע דרכי הבשמים שיהיה פתוח עד שעות מאוחרות.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר נגב של כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully