וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממרוקו ועד יפן: הטיול המדהים שלכם לקראת השנה החדשה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

27.6.2018 / 8:46

הקיץ כאן ומיד אחרי באים החגים, שמהווים זמן מושלם לטיול בחו"ל, רגע לפני שנכנסים לשנה החדשה. בואו נצא למסע בין יעדים אטרקטיביים ומפתיעים בארבע יבשות שונות, ולכם נותר רק להחליט איפה תחוו חוויות חדשות שיספקו תשובה מוחצת לשאלה "איפה אתם בחגים?"

מסגד חסן השני בעיר קזבלנקה, מרוקו. ShutterStock
מסגד חסן השני העצום שבקזבלנקה, מרוקו/ShutterStock

שוב ארוחות משפחתיות אינסופיות ו"גשרים" בעבודה? שוב ילדים שמטפסים על הקירות והורים מרוטי עצבים? בין אם נסעתם בחופש הגדול לחו"ל ובין אם החמצתם השנה את טיול הקיץ - החגים הם זמן מצוין לשבור שגרה ולברוח כמו שצריך. זוהי "בריחה" במובן הטוב והחכם של המילה. הנה כמה מקומות קסומים ואטרקטיביים שתוכלו לצאת אליהם בתקופת החגים ולחזור אל השנה החדשה בכוחות מחודשים.

מרוקו: לטייל בסרט

ישנן תופעות טבע שלעולם לא יהפכו לקלישאה. שקיעות למשל. אבל גם ציניקנים גמורים, כאלו שנוטים להתעלם מכדור האש הכתום שיורד במערב, לא יוכלו להישאר אדישים למראה שקיעה בהרי האטלס שבמרוקו. וזה המקום לזכור כי אותה שרשרת הרים נוצרה, על פי המיתולוגיה היוונית, בעת שפרסאוס כרת את ראשה של המפלצת מדוזה וכיוון אותו אל אטלס - שהפך בו ברגע לסלע ענקי.

אז זוהי מרוקו - ארץ של נופים מסעירים וסיפורים מסתוריים, שווקים צבעוניים וערים רבות פאר. אין ספק שמרוקו תחדור לכם ללב ולא תרפה. מרוקו, השוכנת לחופי הים התיכון בצפון אפריקה, היא האקזוטיקה במיטבה. בלי קלישאות ובלי הגזמות, והכל כאן מתובל בבליל של צבעים, ריחות, חוויות ושפע של הרפתקאות.

שרשרת הרי האטלס - החוצה את המדינה ופסגותיה עטויות שלג - היא רק חלק אחד מכמה אזורים. בצפון ימתינו לכם חופי ים פראיים וערי חוף פסטורליות, ובדרום - מדבר סהרה, על הדיונות האינסופיות שלו והכפרים הזעירים, שבהם נדמה שהן בזמן עמד מלכת. לעתים נדמה כי השוני בין האזורים הללו כה רב, עד שמדובר במדינה שונה לחלוטין. לכן, יותר ממומלץ להקדיש זמן רב יחסית לטיול במרוקו (לא פחות משבועיים), ולחקור את חבלי הארץ המגוונים שלה.

עריה הגדולות של מרוקו, ובהן רבאט, פס, קזבלנקה ומרקש, השוכנת על ספו של הסהרה - מאכלסות חלקים עתיקים, שאותם אסור לכם להחמיץ, בעיקר בשל חוויית השווקים, המזון והאדריכלות הנושנה - שכוללת ארמונות פאר ומסגדי ענק. ממש כמו תפאורה של סרט הרפתקאות, שכוללת מכשפים, מאלפי נחשים ומה שביניהם.

כל זאת, לצד חמאמים בסגנון של פעם או מלונות פאר - שמעניקים פינוקי גוף-נפש בלתי נשכחים. ואם כבר מדברים על פינוק, אל תחזרו לארץ לפני שהתענגתם על שלל החוויות הקולינריות שמציעה עיר הנמל קזבלנקה.

טיול מאורגן למרוקו

שוק העורות, העיר פס, מרוקו. ShutterStock
שוק העורות בעיר פס, מרוקו/ShutterStock

סין: פסיפס אינסופי

שמו לאו דזה, הוא חי במאה השישית לפני הספירה, והוא נחשב לאחד מחכמיה הגדולים של סין. אבל אתם אולי מכירים אותו בתור מי שטבע את המשפט האלמותי "גם מסע בן אלף מילין, מתחיל בצעד אחד".

וכאשר הוא אמר זאת, הוא בוודאי לא התכוון לדילמות שניצבות כיום בפני התייר שמבקש לחקור את ארץ הענק הזאת, שמציעה שפע אינסופי של חבלי ארץ והרפתקאות. והדילמות אכן רבות: מהיכן להתחיל? כיצד אפשר להתחיל בכלל לעכל את העושר התרבותי והגיאוגרפי הכל כך מגוון?
דרך אחת היא באמצעות טיולים מאורגנים, שמעצם טבעם נוטים "לעשות סדר" ולהציע מקסימום חוויות בזמן קצר יחסית, אך מבלי לוותר על עומק התכנים. למעשה, דווקא בסין, שבה מאתגר יחסית לטייל באופן עצמאי, טיול מאורגן יהווה אופציה מצוינת. בכל זאת, מדובר במדינה הרביעית בגודלה בעולם, שבה מתגוררים למעלה מ-1.3 מיליארד תושבים בכ-30 מחוזות.

אז בהחלט, כדאי לחוות את סין באופן מדוד. לא לנסות "לבלוע הכל". אם מדובר בטיול מאורגן, צאו לטיול של מינימום שבוע וחצי, ומומלץ כמובן אף יותר. מומלץ להתמקד בכל פעם באזורים אחרים. כך למשל טיול בחבל גאנסו, הכולל את שיאחא ("טיבט הקטנה"), יונאן וסצ'ואן ויונאן, שמביא אל קדמת הבמה תרבות מרתקת וטבע עוצר נשימה.

אפשרות אחרת כוללת את בייג'ינג, נאנג'ינג, דז'נגיאנג, יאנגדז'ו ושנחאי, שמציע זוויות ראייה שונות ומקוריות על החוויה הסינית. ובייג'ינג, כמו שרק בייג'ינג יודעת, תשאיר אתכם פעורי פה, בזכות אתרים כגון העיר האסורה, החומה הסינית, ארמון הקיץ ועוד.

כך או אחרת, שום דבר לא יכין אתכם מראש לשפע החוויות - הקולינריות, התרבותיות, האנושיות והנופיות - שתחוו בסין. כאן צריך לקחת את הזמן, לחקור לאט - וגם לחזור לטיול שני ושלישי. ואם המשפט האחרון נראה לכם מופרך - פשוט עשו את הצעד הראשון של המסע, ותבינו לבד.

טיול מאורגן לסין

צוקי וולינגיואן, סין. ShutterStock
צוקי וולינגיואן, סין/ShutterStock

אירופה: מסע קרוב לבית

אירופה היא הכול. היא ערש התרבות המערבית, היא היסטוריה עשירה ותרבות מגוונת, והיא גם כ-50 מדינות שונות. וחשוב לא פחות - היא מציעה מסעות מיוחדים במרחק צעקה מנתב"ג.

אז אם כבר חרשתם את המועדונים של ברלין, התענגתם על מופעים בלונדון והתגלגלתם בדרכים בפרובאנס או בטוסקנה, זה הזמן לנסות למצוא זוויות מבט לא שגרתיות על אירופה. וכל זאת, במיוחד בתקופת החגים, שבהם ישראלים רבים גודשים את היעדים הפופולריים, ומשאירים לכם פינות חמד אחרות ריקות יחסית.

נסו למשל את אירלנד. רגע לפי שהיא מתעטפת בעונת החורף. היא תציע לכם טיול "בוטיקי" רגוע, בין אגמים נוצצים, כפרים זעירים וכמובן - טירות מסתוריות. ורגע אחרי שתיירי הקיץ עוזבים אותה, דבלין תהיה (כמעט) רק שלכם - על מבשלות הבירה והאנרגיות הטובות שלה.

חובבי נופים דרמטיים יותר יצפינו לנורבגיה, שטומנת בין הפיורדים שלה רוח הרפתקנית ובריחה חכמה ונכונה מהעולם. אבל עם כל הכבוד ללשונות הים הציוריות, נורבגיה היא גם כפרים פסטורליים וערים שוקקות, שבראשן אוסלו כמובן. אל תוותרו גם על ברגן הציורית, הטבולה בנופי טבע ונדמית כמסע אל ימי הביניים. ובין כל אלו מחברים כבישי נוף נהדרים, נתיבי שיט אל איים מבודדים ושאר הפתעות שיעוררו את בלוטת יצר ההרפתקנות שלכם. אלו הן רק שתי דוגמאות לא מחייבות מכל מה שמציעה היבשת השכנה שלנו, שמוכיחה כי כדי לצאת למסע אמיתי, לא חייבים לטוס רחוק.

טיול מאורגן לאירלנד

צוקי מוהר, אירלנד. ShutterStock
צוקי מוהר, אירלנד/ShutterStock

יפן: פועלת על כל החושים

הנה שלושה דברים שאולי (רק אולי) לא ידעתם על יפן: למרות שהיא שוכנת על ארבעה איים גדולים שתופסים את רוב שטחה, הרי שיפן מאכלסת 6,852 איים; בני האדם הראשונים שהגיעו אליה עשו זאת לפני כ-30,000 שנה, עוד לפני שהים הפריד בין יפן לבין יבשת אסיה; הסמוראים, שהיו לוחמים עזי נפש, עסקו בשעות הפנאי שלהם בשירה ואמנויות שונות.

יפן תפתיע אתכם כל העת עם פרטי טריוויה מרתקים. הנוף שובה הלב של מדינת האיים המסקרנת הוא רק הרקע לעושר התרבותי ולעוצמה הכלכלית שמגיחים אליכם מכל עבר. היא לא תפסיק להפתיע גם אם תבלו בה שבעות ארוכים.

יפן תסתער עליכם עם טעמים לא מוכרים, מקדשים עוצרי נשימה, גנים מוקפדים, טירות סמוראים, שופינג לא שגרתי וערים שחיות בקצב שיגרום ללסת שלכם להישמט, כאשר במובן זה, טוקיו תהווה את חוד החנית. לעומתה, קיוטו מציעה טיול אורבני רגוע יותר, בעוד שהירושימה תפגיש אתכם עם עברה הטרגי באופן בלתי נשכח.

ומחוץ לעיר - הרי געש, מעיינות חמים, איים פראיים ויערות עבותים יהוו תפאורה הולמת לחוויה שקשה לתאר במילים. אין זה מפליא שיפן הופכת בעת האחרונה לשחקן משמעותי על מפת התיירות של הישראלים.

טיול מאורגן ליפן

עץ אדר עומד בשלכת אדומה על רקע הר פוג'י, טוקיו, יפן. ShutterStock
מראה הר פוג'י מלב טוקיו/ShutterStock

צפון אמריקה: "העולם החדש" ממשיך לחדש

למרות שחלפו למעלה מ-500 שנים מאז שהניח כריסטופר קולומבוס את כף רגלו על חופי אמריקה, נדמה שכל הגעה אל היבשת הענקית הזו מביאה עמה ריגוש מיוחד.

האם יש צורך בכלל לתאר מה ממתין לכם כאן? ה"עולם החדש" של קולומבוס מחדש כל העת, וארצות הברית וקנדה תמיד יידעו כיצד להפתיע, גם את הטיילים המנוסים ביותר. ערי ענק, פארקים לאומיים גדושי טבע וחיי בר, כבישי נוף אינסופיים, פסגות מושלגות ומדבריות קשוחים.

בין אם אתם יוצאים למסע של חודש ויותר מחוף לחוף, בין אם אתם רק מדלגים בין עריה הגדולות, בין אם אתם חוצים את הרי הרוקי הקנדיים בלב הטבע הפראי ובין אם אתם יוצאים למסע חקר משפחתי באלסקה - אמריקה היא כל מה שתרצו שהיא תהיה. ממש כמו סרט מסע מתמשך, השזור כל העת בטוויסטים בעלילה.

טיול מאורגן לארצות הברית ולקנדה

טיולים מאורגנים - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully