וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תאתרו את המושבים הטובים ביותר במטוסים שטסים הכי הרבה לארץ

המטוסים הנפוצים ביותר שמפעילות חברות תעופה באירופה בקו לישראל הם איירבוס A320 ובואינג 737. אז מה המושב הכי טוב שמסתתר בהם וכדאי לבחור לפני כולם? וגם: כמה כללי ברזל שיסייעו לטיסה נוחה יותר

אתר רשמי

בווידאו: בואינג חושפת כיצד ייראה מטוס העתיד שבו נטוס

אם אתם עולים על טיסה של ריינאייר, איזי-ג'ט או כל חברת תעופה אירופית אחרת שטסה לישראל ומפעילה מטוסי בואינג 737 או דגמי A320, A321 A319 של איירבוס - כדאי מאוד שתדעו מראש היכן מסתתרים המושבים הטובים ביותר באותם המטוסים.

אתר התיירות לונלי פלנט מדווח על כללי הברזל שיעזרו לכם למצוא את המושבים שמציעים יותר מקום לרגליים - לעתים אפילו ללא תוספת תשלום. בראש ובראשונה, המידע הוא על אותם דגמי מטוסים שהזכרנו - מטוסים בני מעבר אחד מרכזי, שמשני צדיו שלושה מושבים בכל שורה.

מטוס איירבאס A321 קבינה טיסה מושבים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נסו להימנע מישיבה באזור שנמצא מאחורי כנפי המטוס. מטוס איירבאס A321/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

ליד דלת החירום: היתרון והחסרון

אם הדבר החשוב לכם ביותר הוא מרווח לרגליים, תרצו כמובן לתפוס את המושבים שלצד דלתות החירום (באזור כנפי המטוס). על פי תקנות התעופה המחמירות, מושבים אלו נדרשים להציג מרווח גדול בכ-15-10 סנטימטרים משאר המושבים במטוס, במטרה לאפשר לנוסעים רבים ככל האפשר לצאת במהירות מהמטוס במצב חירום.

מצד שני - שימו לב היטב: לעתים, מושבים אלו (וכן המושבים שנמצאים לפניהם), אינם ניתנים להטיה לאחור, כך שצפויה לכם טיסה בגב זקוף למדי.

במטוסים מסוימים ישנו גם מושג הקרוי "סופר שורת יציאת חירום" (Super-exit-row), המכונה בחיבה גם "מרווח רגליים אינסופי". הסיבה: פשוט כי המושבים שלפניכם רחוקים מכם במידה ניכרת. זו מטרת העל שלכם - ונסו להשיג אותה אם תצליחו.

מקום מומלץ נוסף ממתין לכם במה שקרוי "מושבי המחיצה" (Bulkhead seats), השוכנים בקדמת תא הנוסעים, אל מול קיר המפריד בין מחלקת התיירים למחלקת העסקים. היתרון הגדול כאן טמון בעובדה שאין מישהו לפניכם שישעין את גב המושב לאחור. מצד שני, יש למושבים אלו שני חסרונות פוטנציאליים. הראשון: לעתים לא יהיה לכם מקום למתוח רגליים, והשני: המושב עצמו עלול להיות מעט צר יותר משאר המושבים, מאחר שמגש האוכל שלכם מתקפל בצדו.

עם זאת, כדאי לדעת כי בחברות לואו-קוסט מסוימות ישנו מקום בלתי מוגבל לרגליים במושבים אלו. הסיבה: הן לא מתקינות את אותה מחיצת הפרדה בקדמת המטוס. מאידך, הן עלולות לגבות תשלום נוסף על מושבים אלו. בקיצור, שווה לכם לשקול זאת, בזכות היתרון הטמון במיקום זה. זאת ועוד: מאחר שלא רבים הם הנוסעים שאוהבים לשלם אקסטרות, יש מצב שתקבלו באותה חבילה גם מרווח אדיר לרגליים וגם לא יהיו לכם שכנים למושב.

עוד באותו נושא

זה המקום שבו הכי כדאי לשבת כדי לשרוד תאונת מטוס

לכתבה המלאה
מטוס בואינג 737 קבינה טיסה מושבים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
רוצים ספייס לרגליים? חפשו את המושבים שלצד דלתות החירום. בואינג 737/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

את בהיריון? תשכחי ממקום לרגליים

ובכלל, קחו בחשבון שהמושבים שהוזכרו כאן, נמכרים לעתים בתוספת תשלום ויש להזמין אותם מראש. באשר למושבים לצד דלתות החירום - זכרו שחברת התעופה אמורה להושיב בהם רק את מי שמסוגל ומחויב לסייע לנוסעים אחרים בזמן חירום. באופן זה, בלתי אפשרי להושיב במושבים אלו נוסעים בני 16 ומטה, נשים בהיריון, נוסעים עם תינוקות, נוסעים בעלי מגבלות מסוימות בתנועה (כולל מי שנזקקים להארכה של חגורת הבטיחות).

וטיפ לסיום: נסו להימנע מישיבה באזור שנמצא מאחורי כנפי המטוס. זאת, לא רק בגלל שאזור זה רועש יותר, אלא מאחר שאם יש במטוס שורות מעט צפופות יותר, עם מרווח רגליים קטן יותר - הן בדרך כלל יימצאו בחלקו האחורי של המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully